Hoofdstuk 9

1.6K 85 3
                                    

Intisar:

Ik maak me vandaag niet overdreven op. Eigenlijk maak ik mezelf niet eens op. Ergens ben ik blij dat we weg gaan, want anders moet ik naar Tariq toe. Met hem praten enzo, daar heb ik nu geen zin in. Als ik word gebeld, neem ik op. "Hallo?"vraag ik. "Intisar? Met Nauwfel, je had gisteren gebeld", zegt Nauwfel en mijn hart begint sneller te slaan. Het is Nauwfel!!! "Jaa, maar volgens Aya wou je me niet spreken", zeg ik. "Dat is dan ook Aya", zegt Nauwfel. "Waarom belde je eigenlijk?"vraagt Nauwfel. "Omdat Tariq me wou spreken", zeg ik. "En??"vraagt hij. "Wat en?? Ik was kapot bang!"zeg ik boos. "Maar nu moet ik gaan Nauwfel, iemand komt hand vragen", zeg ik. "Wie komt je hand vragen??? Je gaat toch geen ja zeggen???"vraagt hij. Ik moet lachen. "Rustig grote jonge, Kamal gaat hand vragen", vertel ik hem.

Onderweg naar de geliefde van mijn broer, ben ik zenuwachtig. Waarom??? Ik ben eigenlijk bang in zijn plaats.

1. Het meisje moet goed zijn

2. Het meisje dat goed is, moet ja zeggen

Zo simpel. Maar ik weet dat het niet simpel blijft. Zo is het leven niet.

Nauwfel:

Gelukkig, ik was bijna bang dat iemand Intisars hand ging vragen. Maar ik weet dat als iemand haar hand vraagt en ze ja zegt, ik haar niet mag tegenhouden. Ik zelf ben ook getrouwd. Als ik haar dwing om nee te zeggen, ben ik echt schijnheilig. "Waarom kom je aan mijn telefoon??"vraag ik aan Aya. Ze kijkt tv. Naar Samhini. Alsof ze daar inspiratie uit haalt. "Hoezo?"vraagt ze zo onschuldig. "Je neemt zomaar op als mensen bellen, blijf van mijn tel af!!"zeg ik boos. "Dusss, jij belt met andere meisjes terwijl je met MIJJJJ bent getrouwd, maar ik ben degene die in de fout is??"vraagt Aya boos. "Jij hoer, als jij een nette dame was dan zat ik nu niet met je opgescheept! En waren we nu niet hier", zeg ik en loop bij haar weg. Wat is haar probleem toch? Ik bel snel mijn neef Reda op. "Ewaa Nauwfell! Ik ben bij je winkel, kom eens als je wilt", zegt Reda. "Ben onderweg ah cozzee", zeg ik. Ik stap in mijn nice car en rijd weg.

Intisar:

"Niet zenuwachtig zijn, onthoud dit! Jij wilt trouwen met haar en als ze dat niet inziet is ze niet de juiste", zeg ik tegen Kamal ze3ma grote zussen praat. Ook al is hij ouder dan mij. "Ik snap het, maar ik weet dat ze ja gaat zeggen. Ik ben meer bang van haar ouders", zegt Kamal. Ik knik. Maar het komt goed, In scha Allah. Eenmaal binnen zie ik iets dat ik niet had verwacht. Is Latifa de droomvrouw van mijn broer??? Is Kamal van plan om met haar te trouwen??!

Alleen WijWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu