Hoofdstuk 7

1.6K 86 3
                                    

Nauwfel:

Ik neem afscheid van mijn moeder en ga met Aya naar mijn auto. "Ik hoorde je praten met dat meisje", zegt Aya opeens. "Over ene Tariq. Wie is hij?"vraagt ze. Ik haal mijn schouders op. "Vriend", zeg ik kort. Ik wil nu niet praten. Mijn hoofd loopt vol Intisar. Heb ik haar nu echt vertelt dat ik van haar hou? Dat heb ik wel eerder gedaan, maar nu is het anders. Nu ben ik getrouwd en heb ik een ander vertelt hoeveel ik om haar geef. "Lieverd, ik hou echt van je", zegt Aya en het is zo onverwacht dat ik per ongeluk op de rem trap. "Wat doe je??"vraagt ze boos. "We hadden kunnen sterven!"zegt Aya op haar overdreven dramatische manier.

Thuis doe ik mijn kleren bij de was en neem ik een douche. Als mijn gsm afgaat, wil ik opnemen, maar ik heb die niet bij de hand. Dan neem ik later wel op. Wat kan er nu zo dringend zijn??

Intisar:

Nauwfel gaat weg en een paar minuten later gaan wij ook weg. Thuis lig ik op mijn bed. Opeens hoor ik getik op mijn slaapkamer raam. Als ik ga kijken, zie ik Tariq. Oh shit! Telkens laat hij me wel schrikken. Wat moet ik nu doen?? Was Nauwfel hier maar... dat is het! Ik pak mijn gsm en bel hem direct op. Maar hij neemt niet op. "Kom op, Nauwfel, neem op!"zeg ik. Dan neemt iemand op. "Nauwfel?? Ik ben zo blij dat je hebt opgenomen", zeg ik. "Wie is dit?"hoor ik opeens Aya in het berbers vragen. Oeps. "Ik eh, het is Intisar", zeg ik. Erover liegen zou nu echt zo dom zijn!

"Wat moet je nu weer?"vraagt Aya geirriteerd. Woooww, iemand is met het verkeerde been uit bed gestapt. "Ik wil Nauwfel spreken", zeg ik. "Jammer, want Nauwfel wilt jou niet spreken! En val hem niet meer lastig", zegt Aya. Ze hangt op. Meent ze dit?? Waarom zou Nauwfel niet meer met me willen praten?? Hij heeft zelf gezegd... maar als hij me wou spreken dan had hij zelf opgenomen. Nu ben ik zo in de war. Ik kijk weer uit het raam. Tariq doet teken dat ik moet komen.  Hij belt me en ik neem op. "Kom naar beneden", zegt Tariq. "Ik denk niet dat ik kan, het is al zo laat", lieg ik. Nou, het is inderdaad laat, maar snap je, ik wil niet naar beneden. "Het is belangrijk", zegt Tariq. "Morgen", zeg ik kort want ik vertrouw het niet. Het is laat en donker en Tariq is niet echt te vertrouwen. "Goed, morgen dan!"zegt Tariq en we hangen beiden op. 

"Wil je wat voor me doen?"vraagt Kamal die mijn kamer binnen komt. "Wat?"vraag ik. "Melk gaan kopen", zegt hij. Meent hij dit?? Nu? Net nu is Tariq heb afgewezen??

Alleen WijWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu