Before we start, saja nak share a story. So the other day i'm having a ws conversation with my guy friend and then he said something that gave me 1000 feelss.
Him: Weh kau tahu kan aku sayang kau?
Me: ye tahu hahaha kau pahal tetiba
Him: Saja je nak nasihat. Mana tahu kau terlupa.
Me: Nasihat apa?
Him: Nak bagitau yang lengan awak tu aurat.Girls, trust me. Bila lelaki tegur pasal aurat rasa dia lagi sentap.
***
"You can run, baby. But trust me, i will find you."
Fikiran Mira mula dihantui ayat-ayat itu. Ayat itu bermain-main di fikiran Mira setiap masa, detik dan saat.
"Ughhhh stress!!" Jerit Mira sambil menarik-narik rambutnya sehingga menjadi kusut. Jiwa tak stabil mungkin.
"Woi pompuan jangan jadi gila dekat sini." Kata Ed sambil membaling kacang yang sedang dimakannya.
"So guys berbalik kepada plan aku tadi, apa kata kita pancitkan tayar kereta cikgu tu lepastu kita rakam dia meroyan, upload dekat youtube. Cun en?" Kedengaran suara Aidan memberi cadangan bernas dari otak geliganya. Katanya.
Wait what? Pancitkan tayar? Cikgu? Meroyan? Upload youtube?
"Eh, kejap kejap apa benda korang merepek ni?" Mira mula kembali ke realiti setelah melayani perasaannya tadi.
"Haaa tulah kau meroyan lagi. Haih penat aku nak explain balik. Am, please proceed."
"Si Aidan ni dia nak pancitkan tayar cikgu harimau sebab cikgu tu tak pasal-pasal tuduh Aidan meniru dalam kuiz haritu. Lepastu dia nak upload time cikgu tu mengamuk dekat youtube sebab nak bagi cikgu tu malu." Lancar Am menerangkan kembali apa yang telah mereka bincangkan tanpa meninggalkan sebarang maklumat pun.
"Bagus Am. Inilah yang kita mahukan." Aidan menepuk belakang Am membuktikan bahawa dia bangga dengan penerangan Am tadi.
"Err kau sedar en cikgu dapat detect siapa kau kalau kau post dekat youtube?" Mira teragak-agak bertanya kepada Aidan yang telah bersemangat itu.
Tiba-tiba meja mereka bertukar suram. Sunyi sepi. Krik krik.
"ASAL AKU TAK FIKIR PASAL TU TADI!!" Aidan memecah kesunyian dengan jeritannya.
"BODOHNYA AKU. APA SEMUA NI. APA DAH JADI DEKAT HIDUP AKU." Sambung Aidan lagi.
"Dah, babe, dah. Shhh shhh takmo macam tu." Kyra sedang berusaha menenangkan Aidan yang sedang melepaskan geramnya.
"Tapi en kau boleh je pancitkan kereta dia without uploading it into youtube." Ed mula memberi harapan kepada Aidan yang masih tidak stabil.
"MEMANG LAH BOLEH TAPI PANCITKAN JE TAK GUNA JUGAK. AKU PERLUKAN KENANGAN. VIDEO TU KENANGAN MANIS ANTARA KAMI. KAU FAHAM TAK?!?" Aidan masih tidak stabil menjadi bertambah teruk.
"Wow, chill."
"Babe, jom kita makan ice-cream nak?" Kyra menawarkan offer yang sememangnya dia tahu akan menceriakan hari Aidan.
"Ice-cream? Hmmm." Acah jual mahal je Aidan ni.
"Yeah, your favourite. Strawberry."
"LET'S GO." Aidan bangun dan menarik Kyra bersamanya.
Bayangan mereka mula menghilang ke dalam kereta milik Aidan."Kita kawan dengan budak kecik ke?" Tanya Ed selamba.
"Sadly, yes." Serentak Mira dan Am membalas pertanyaan Ed.
YOU ARE READING
REBEL
Teen FictionSelamat datang ke dalam kehidupan Mira. Di mana, peraturan yang dibuat hanya untuk dilanggar. Dan, teguran guru displin dianggap jenaka bagi Mira dan rakan-rakannya. Kehidupan mereka dinikmati sepuas-puasnya. Sehingga lah kemunculan seorang jejaka...