25

208 8 1
                                    


Ed....

Ed sedang berjalan ke arah mereka dan apabila dia menyedari kehadiran Mira dan Am, mukanya berubah seperti baru sahaja mendapat berita bahawa kucingnya beranak dan terus mati walaupun dia tiada kucing. Mukanya pucat lesi.

"Mi....ra.... Am...... hi.....?" Ed mula memulakan perbualan dengan teragak-agak.

Mira dan Am kehilangan kata-kata dan hanya merenung Ed dengan riak muka tidak percaya dengan apa yang mereka dengari.

"Baby, lama I tunggu." Tiba-tiba kedengaran suara lelaki yang tidak dikenali muncul dari belakang Darwisy. Rupa-rupanya lelaki tu datang bersama Darwisy dan muncul dimeja mereka ketika Mira, Am dan Darwisy sedang berbalas kata-kata.

Oleh itu, kehadirannya tidak disedari oleh Mira dan Am dan mereka menunjukkan muka confused. Mira dan Am berbalas pandangan seolah-olah bertanya sesama sendiri 'siapa-kah-jejaka-misteri-yang-tetiba-muncul-ni?'

And wait.... Baby?

Who the fuck he's calling baby? Mira dan Am mempersoalkan kepelikan lelaki misteri itu.

"Baby? Siapa baby kau?" Am bertanya bagi pihaknya dan Mira kerana nampaknya hanya mereka berdua yang nampak sesat dan  tak tahu apa apa.

Dan persoalan mereka terjawab apabila jejaka misteri itu berjalan ke arah Ed dan mengambil alih memegang makanan dan minuman yang dibeli oleh Ed.

"Uh... guys... I can explain this." Ed mula menghampiri Mira dan Am yang masih terkejut.

"WHAT THE? HE'S YOUR BOYFRIEND? YOU HAVE A BOYFRIEND? AND KAU LANGSUNG TAK TERFIKIR NAK BAGITAU KITORANG? ED ARE YOU FREAKING SERIOUS RIGHT NOW?" Mira mula meletup apabila sudah mendapat jawapan yang bermain di fikirannya.

"Chill, Mira, chill. At least her boyfriend is not Darwisy. Aku mati mati ingat dia panggil Wisy 'baby'. What the hell." Am cuba untuk menenangkan Mira yang mula menjauhkan diri daripada Ed.

Darwisy hanya mampu tersenyum senget dan menunjukkan jari tengah kepada Am sambil menghembuskan asap rokoknya ke udara. Bosan sangat agaknya sampai sempat merokok.

Pelbagai perasaan yang dirasai oleh Mira apabila mendapat tahu berita itu. Marah. Betrayed. Hurt. Lega. Yes, lega kerana bukan Darwisy yang digelar 'baby' oleh Ed.

"I promise you, aku akan cerita the whole thing bila we get together nanti. Pinky promise." Ed mengusap lengan Mira dan menghulurkan pinky finger tanda sebuah janji.

Setelah beberapa minit berlalu, Mira menyambut dengan pinky nya.

"Of course you're going to tell us the whole thing, woman."

"Yay, okay, so this is my... uh... boyfriend.... Danny." Ed memperkenalkan teman lelakinya kepada Mira dan Am.

Danny menghulurkan tangannya sebagai tanda perkenalan kepada Mira dan Am.

"Dan for short. You guys ni Mira and Am right? I heard a lot about you guys." Dan senyum ke arah Mira dan Am.

"Kau sekolah mana?" Am mula menyoal siasat Dan.

"Apa kata korang duduk dulu? Aku tengok korang berdiri pun penat." Darwisy selamba menegur mereka setelah lama menjadi pemerhati. Hanya dia yang duduk sepanjang drama itu berlangsung sambil menghisap rokok. Sangat chill ye.

"Sama dengan korang actually. Tapi aku upper form. Form 6." Danny membalas pertanyaan Am tanpa menghiraukan Darwisy. Well, takde siapa pun hiraukan Wisy. Mira dan Ed menjadi pendengar setia sesi soal siat Am.

"No wonder you don't look familiar. Form 6 rupanya." Mira juga turut terlibat dengan sesi soal siasat itu.

"Kalau dia form 5 pun, you bukannya kisah pun dia wujud ke tak." Darwisy mencelah sambil memandang Mira.

Dan lagi sekali, Darwisy tidak dihiraukan.

"Fine, ignore aku. Kalau bukan sebab aku, jangan harap la korang boleh kenal." Darwisy menjeling ke arah kumpulan mereka yang sedang rancak berbual.

"Hak alah mamat ni emo lak kau." Danny rasa bersalah setelah mengabaikan Darwisy yang kesepian.

"Gi mampus." Darwisy menunjukkan jari tengahnya ke arah Dan.

"Well, yeah, thanks to Wisy, aku dapat jumpa Dan." Ed tersenyum malu malu kucing sambil memandang ke arah Dan yang turut memandangnya sambil tersenyum. Dari situ, Mira dapat lihat keikhlasan Dan menyayangi Ed. It's obvious they're in love.

"Ah kau baru nak hargai aku. Gi mampus." Darwisy masih terasa kerana diabaikan oleh mereka.

"Alololo Wisy merajuk." Dan mencuit cuit Wisy sebagai cubaan untuk memujuknya.

"Gegeli je merajuk. Dan kau pujuk ah mamat tu cepat. Geli aku tengok." Am mengelengkan kepalanya dan menutup mata dengan mengunakan tangannya.

"Taknak. Aku nak Mira je pujuk aku." Darwisy berkata tenang lalu menghembuskan asap rokoknya sambil memandang Mira.

"Gi mampus." Balas Mira pendek.

----------------

YAYY FINALLY AN UPDATE!!! So sorry for the late update guys. Hope you guys enjoy it. Don't forget to drop a comment and vote okay babes x 

REBELWhere stories live. Discover now