22

230 18 1
                                    

Guys, before you read this make sure part before this 20 & 21 you guys baca ikut turutan sebab it might jadi 21 dulu baru 20 so yeah look at the tittle sebab baru susun tadi and baru you can start reading this one 😉

********

"Haih mana pulak dia ni pegi." Am mula mengomel seorang diri sambil merayau rayau di kawasan sekolah untuk mencari Mira yang sudah lama menghilang.

Sedang dia leka mencari, badannya terlanggar seseorang di selekoh lorong yang ingin dimasukinya.

"Holy shit- sorry i didn't watch where i'm going." Ya, bagi Am manners adalah perkara yang paling penting dalam dirinya.

"Wait what the actual fuck?!" Okay, manners dah kelaut.

Rupa-rupanya seseorang yang dilanggarnya itu adalah Mira yang sedang berusaha mengelap air matanya.

"Mira, talk to me." Pujuk Am sambil mengusap (?) kedua-dua belah bahu Mira dengan tujuan untuk meredakannya.

"Am...." Mira teresak-esak menahan tangisannya.

"Fuck, shhh, don't cry. Don't cry." Am menarik Mira kedalam pelukannya lalu mengusap rambut Mira.

Tangisan Mira mula menjadi semakin kuat.

"Shit, please stop crying baby. Stop. I'm here." Am mula berasa risau akan keadaan Mira.

Kelihatan pelajar lain mula lalu lalang di kawasan mereka berdiri. Am membetulkan kedudukan mereka dengan memusing badannya supaya Mira terlindung daripada pandangan pelajar lain.

Setelah sekian lama, tangisan Mira mula reda dan Am mula melepaskan pelukannya. Am mengangkat wajah Mira dah menyeka air mata yang mengalir.

"I don't know what's wrong but fuck don't you ever cry like that again. It fucking hurts me." Am berkata sambil mengusap pipi Mira.

"Thanks Am. For being here." Mira menjatuhkan tangan Am daripada mukanya.

"Apa jadi?"

"Nothing." Mira mula mengalihkan pandangannya ke arah lain.

"Then it means everything is wrong."

Mira hanya diam dan cuba untuk tidak menatap mata Am yang sedang membacanya.

"You know i'm here if you need someone. I know sekarang kau takde mood nak cerita. Tapi, you will and must tell me everything. Sooner or later." Am bertegas memujuk Mira kerana dirinya berasa risau dengan keadaan Mira.

"Alright. I will." Mira mula memulakan langkah untuk beredar dari Am.

Tanpa mereka sedari, ada sepasang mata yang sedang memerhatikan mereka dari jauh.

****
"WOI PASS BOLA TU ELOK ELOK LAH SETAN." Ed sedang bersemangat bermain bola jaring semasa subjek PJK dengan rakan sekelasnya.

"Mira take the ball!!" Kyra membaling bola ke arah Mira.

Mira yang sedang berlari ke arah bola itu tiba-tiba dirempuh oleh rakan sekelasnya yang menginginkan bola itu.

Lalu, Mira tersungkur jatuh dan kakinya berada dalam posisi pelik.

"Ouchh." Mira mula mengaduh kesakitan.

"OH MY GOD MIRA!" Ed yang berada di seberang gelanggang mula berlari ke arah Mira.

"MIRA OH GOD." Kyra juga mengorak langkah ke arah Mira yang sedang mengerang kesakitan.

Mira mula dikelilingi dengan rakan sekelasnya.

"Get the fuck away from her. Bagi lah dia space!" Ed mula memarahi rakan sekelasnya yang sibuk ingin melihat keadaan Mira.

"Entah bukan membantu pun korang ni. Baik panggil cikgu sana." Kyra membebel sambil memeriksa keadaan kaki Mira.

"Sakit lah sakai." Mira mengaduh kesakitan apabila Kyra tersentuh bahagian yang tercedera.

Tiba-tiba gym itu sunyi sepi kerana rakan lelaki sekelas mereka sudah berhenti bermain dan mula berjalan ke arah Mira.

"WHAT THE HECK?!" Am berlari ke arah Mira dan memaksa mereka semua membuka ruang untuk dia memeriksa Mira.

Sedang Am bersedia untuk mengangkat Mira satu suara kedengaran.

"Biar aku angkat dia." Darwisy muncul dari luar gym kerana dia tidak menyertai kelas PJK pada hari itu.

"Sana lah cibai. Takyah sibuk." Am menghalang Darwisy daripada rapat dengan Mira.

"Kau tu yang takyah sibuk. Semak je setan." Darwisy mula mendekati Am untuk mencabar Am.

"Uh guys, boleh sambung gaduh nanti tak? Mira is in pain in case you didn't notice." Arian mula bersuara di sebelah Mira.

Am dan Darwisy serentak ingin membantu Mira.

"OH MY GOD STOP." Ed memarahi kedua-duanya.

"Mira, choose one. Siapa kau nak suruh angkat ni?" Kyra menunjuk ke arah Am dan Darwisy silih berganti.

"Am... help." Mira merengek kesakitan kepada Am.

Am sepantas mungkin mula mengangkat Mira dan memulakan langkah ke bilik kesihatan.

Darwisy hanya mampu melihat dan mula beredar sambil menghidupkan sepuntung rokok.

"Wow, that's intense." Bisik Arian kepada Kyra dan Ed sambil berjalan ke arah bilik kesihatan.

****
Okay guys, finally here's a longggg chapter for you. Memang niat nak update 2 weeks nanti but i can't handle myself. So hope you guys enjoy it, drop a comment & vote 😉😘

REBELWhere stories live. Discover now