Part 14.

197 9 2
                                    

Louis' Pov.

02:00. Nog steeds lag ik wakker naar het plafond te staren, Harry had niet meer gereageerd op mijn bericht en het zweet stond op mijn voorhoofd. Zal hij er iets van zeggen morgen? Of eigenlijk vanmiddag... Langzaam blies ik mijn adem uit, wat te doen? Gewoon liegen net zoals in het smsje? Zeggen dat het me niets kan schelen en dat het niets betekende? Dan heb ik mezelf ermee...

Verschrikt sloeg ik de dekens van me af. Hoe laat is het? Ik keek opzij en viel zowat uit mijn bed toen de wekker kwart voor 8 aan gaf "Fuck" brabbelde ik binnensmonds en stormde de badkamer in, vlug smeerde ik wat gel door mijn haren en trok een trainingsbroek aan, ik griste een zwart shirt en zwarte skinny jeans uit mijn kast en propte die in een tas, nog een snelle check of alle lichten uit waren en trok toen een sprintje naar het stadion "Louis, je moet toch echt een auto kopen" foeterde ik boos op mezelf. Gelukkig was het stadion niet ver van mijn huis en kon ik als ik snel genoeg was er met een kleine 10 minuten zijn, precies de tijd die ik nog overhad.

Uitgeput kwam ik bij het stadion aan "Louis? Waar is je shirt?" een bekende stem deed me opkijken van de vloer waar ik gebukt boven stond te hijgen "Harry! Ik.. Eh... verslapen, moet snel weg" ik trok nog een laatste sprintje richting de kleedkamer en liet Harry met een verbaasde uitdrukking achter.

"Louis! Jij idioot" Niall lag lachend voor me op de grond toen ik mijn verhaal vertelde "Niall, alsjeblieft... je trekt de aandacht en laat me er nu alsjeblieft langs!" ik hield mijn handen stevig tussen mijn benen geklemd wat me vragende blikken van Liam en Olly opleverde "ben nog niet geweest vanmorgen" perste ik over mijn lippen. Iets wat Niall helemaal deed omrollen van het lachen "Niet grappig Niall!" siste ik, maar het was al te laat, ook de andere twee jongens voor me hadden de slappe lach te pakken gekregen 'geweldig' mompelde ik sarcastisch, dit zal ik de hele dag nog wel aanhoren...

We zaten met het hele team aan de kant van het veld, te luisteren naar de uitleg van de coach, de training was pas op de helft maar ik was al compleet uitgeput, dat sprintje van vanmorgen heeft me niet echt goed gedaan maar wat ik eigenlijk nog erger vond was dat ik best wel bot was tegen Harry vanmorgen, wat zal hij wel niet van me denken? Ik werd wakker geschut door een zacht geklop wat ik boven me hoorde, onopgemerkt keek ik op en zag Harry tegen het raam kloppen en wenken, ik kreeg een speelse lach op mijn gezicht en wende me weer tot de coach "ehm, Coach? Ik voel me niet zo goed, ga even een aspirientje halen" de coach knikte en liet me tot mijn verassing gaan, meestal werken deze smoesjes niet. Eenmaal boven aangekomen keek ik om me heen, waar zou die krullebol uithangen? "Louis" zijn schorre maar toch zachte stem deed me warm worden. Met een grote glimlach op mijn gezicht draaide ik om en zag Harry tegen de muur aan leunen "oké Harrold, wat was er zo belangrijk dat je me moest roepen?" Harry begon te lachen en liet zich op de grond tegen de muur zakken waarna hij met zijn hand naast zich klopte. Een brok vulde mijn keel en ik ging voorzichtig naast hem zitten "Ik verveelde me gewoon" fluisterde hij zacht "Hazz! Ik had een belangrijke training!" riep ik nep beledigd. Ik probeerde het zo serieus mogelijk te houden maar het wou niet echt lukken en al snel liet ik me voorover op Harry vallen en begon te lachen "jij bent zo slecht" grinnikte ik zacht waarna Harry me met opgetrokken wenkbrauw aankeek "Ik? Slecht? Ik kom niet te laat zonder shirt waardoor iedereen me op straat aan heeft zitten gapen en laat één van mijn vrienden verbaasd bovenaan het stadion achter" "nou ik reageer tenminste op smsjes van anderen" shit, Louis... Wat heb je nu gezegd? Ik zag Harry's gezicht vertrekken en ik ging iets verder van hem afzitten "Hé, ik bedoelde het niet slecht" zei ik zacht met een nep lach op mijn gezicht, toch bleef Harry naar beneden kijken, even hief hij zijn hoofd op maar schudde toen een kleine 'nee', alsof hij iets wilde zeggen maar het niet kon. Ik haalde diep adem en kreeg toen een speelse grijns op mijn gezicht, voorzichtig stond ik op, ging boven Harry hangen en liet me toen zonder pardon op zijn schoot vallen. Harry's hoofd schoot omhoog en het schaamrood stond op zijn wangen "Louis!" lachte hij nu "kijk, je kan wel lachen" antwoorde ik terwijl ik zijn gezicht in mijn handen nam "je moet niet alles zo serieus nemen wat ik zeg" fluisterde ik zacht en liet me toen van Harry's schoot glijden, tenminste... dat was mijn plan maar Harry hield me tegen, zijn ogen glinsterden een soort gemene maar ook speelse blik, hij boog voorover en plantte een kus op mijn wangen, daarna duwde hij me zacht van zich af, stond op en liep weg, dit keer mij verbaasd achterlatend "Hazz? Vanavond komen de jongens bij me, kom je ook?" Harry keek me glimlachend aan en knikte "lijkt me leuk"


Can you keep a Secret? ~ L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu