Luku 3

2.4K 132 5
                                    

Nicole:

Kello soi ja nousin sängystä pörröttäen jo sekaisin olleita hiuksiani unisena. Kävelin lipastolle ja hapuilin vaatteita tälle päivälle. Heitin valitsemani sängylle suunnaten sitten kylppäriin. Pesin kasvoni ja hampaani, jonka jälkeen piirsin nopeasti pienehköt rajaukseni silmiin ja sutaisin hieman ripsaria ripsiini, värittäen vähän kulmiakin lopuksi. Palasin takaisin sängyn luokse ja vaihdoin yöpukuni vaalean sinertäviin 'revittyihin' farkkuihin, tummaan amerikanlipulla kuvioituun toppiin ja valkomustaruudulliseen flanellipaitaan, jonka vedin nopeasti päälleni käärien sitten sen hihat kyynerpäiden kohdille. Kaappasin pöydän vieressä olevan laukkuni ja kipitin alakertaan. David joi kahviaan keittiössä ja luki lehteä. Äiti oli jo lähtenyt sairaalalle, olihan hän siis sairaanhoitaja.

>>Moi, sanahdin Davidille., joka päätyi vain hymähtämään minulle vastaukseksi.

Otin kulhon astiakaapista ja kaadoin muroja ja maitoa siihen. Söin olohuoneessa katsellen televisiota samalla.

Vein tiskit tiskikoneeseen ja heilautin kättä Davidille, joka lähti ovesta ulos moikaten minua. Kävelin eteisen peilin eteen ja haroin käsilläni sinisiä hiuksiani hieman selvimmiksi. Vedin nahkatakkini päälle ja tennarit jalkaani heittäen laukkuni sitten olalleni.

***

Aurinko paistoi tänäänkin, vaikka tuulikin todella kovasti, jonka ansiosta puut huojuivat. Saavuin koululle kävellen, niin kuin yleensäkin. Kiirehdin kellojen soidessa nopeasti sisälle, ennättäen juuri ennen opettajaa englanninluokkaan.

***

Onnekseni meillä oli tänään lyhyt koulupäivä, mutta olin luvannut mennä Emmyn kanssa katsomaan korisjoukkueen harjoituksia vielä joksikin aikaa koulun jälkeen.

Treeneissä kundit harjottelivat lihaskuntoa ja refleksejä, jonka jälkeen he jakautuivat kahteen joukkueeseen pelaamaan harjoituspeliä. Selailin lähes kokoajan puhelinta, koska en jaksanut keskittyä. Olin ollut monta kertaa katsomassa näiden treenejä, vielä kun olin ollut Jackin kanssa yhdessä.

>>Mä meen hakee vähä juotavaa pukkarist., sanoin Emmylle, joka nyökkäsi vastaukseksi jatkaen Marcuksen kannattamista.

Kävelin portaat katsomosta alas ja suuntasin kohti pukukoppeja. Tyttöjen pukkarit olivat jo kiinni, koska tytöillä ei ollut enää tänään liikuntaa, joten menin sitten poikien pukkareille. Kävelin vessaan ja otin hanasta juotavaa. Katsoin itseäni peilistä, laittaen hiuksia hieman paremmin ja poistuin sitten vessasta, mutta onnistuin siinä samalla törmäämään juuri tähän kundiin, jota en olisi todellakaan juuri nyt halunnut tavata. Jackiin.

>>Sä siis tulit., tuo virnisti katsoen minua.

>>Turha luulo, mä en ees haluu kuulla mitä sulla on sanottavaa., sanoin tiukasti.

>>Hyvä, koska mulla ei ollu mitään sanottavaa., Jack naurahti.

Tuo otti askeleita uhkaavasti minua kohti, jolloin minä otin askeleita taaksepäin, vain törmätäkseni sitten pukukopin lokeroihin. Tuo asetti jälleen kätensä sivuilleni ja virnisti sitten. Hänelle tämä näytti olevan vain yhtä leikkiä, eikä hän todellakaan näyttänyt tajuavan, että olin tosissani.

>>Anna mun mennä! Kivahdin, jolloin tämä vain virnisti pakottaen minut suudelmaan.

Onnistuin työntämään hänet pois, jolloin läpsäisin kundia lujaa poskelle. Tuo painoi hetken poskeaan virnistäen kusipäisesti jälleen kerran palauttaessaan katseensa sitten minuun.

>>Vai haluutsä leikkii kovin ottein. Kyl mäki osaan., Jack sanahti työntäen minut rajusti vasten lokeroa, jolloin siinä ollut lukko painautui kivuliaasti selkääni vasten, jonka takia taas inahdin kivusta.

Heartless: Väärin YmmärrettyWhere stories live. Discover now