+04

211 45 0
                                    

Sudah hampir setengah jam Jimin merayu Minrin untuk membuka pintu rumahnya. Jimin memang sudah lepas masuk pagar rumahnya tapi tidak masuk ke rumahnya atas sebab dihalang oleh Minrin. Jadi dia hanya duduk bersila di hadapan pintu rumah itu.

"Yah Park Min Rin !" Jerit Jimin.

"Buka lah pintu. Jeball" sambungnya lagi.

"Andwae ! Kan aku cakap kau tak boleh tidur rumah aku.Padan muka ! Kau duduk lah luar tu sampai besok." Jerit Minrin dari dalam rumah.

"Yahh. Sampai hati kau. ok. Aku duduk sini sampai besok. Kau cabar aku kan." Jawb Jimin yang nadanya seakan merajuk.

Tujuannya ingin menginap di rumah Minrin kerana satu hal. Dia risau melihat wajah pucat Minrin, takut terjadi apa-apa yang tidak baik terhadap Minrin, jadi dia membuat keputusan untuk menjaga Minrin malam ini.
________________________________

Minrin baru sahaja selesai menyiapkan kerja sekolah dari guru killernya itu. Ada rasa janggal di hatinya. Sejak beberapa jam tadi, dia sudah tidak mendengar suara Jimin. Kemungkinan Jimin sudah pulang ke rumahnya. Fikir Minrin.

Dia melangkah ke pintu rumah lalu membukanya. Betapa terkejutnya dia melihat seorang lelaki yang sudah tertidur pulas di hadapan pintunya itu. Siapa lagi kalau bukan Park Jimin.

"Aishh dia ni, ingatkn dah balik." Ucap Minrin sambil berjongkok di hadapan Jimin. Minrin melihat jam tangannya, sudah menunjukkan jam 10 malam. Sebersit rasa bersalah hinggap di hatinya. Namun berulang kali dia memaki Jimin dalam hati.

'huh. Paboya. Dah tau aku tak buka pintu tu, balik jelah terus. Ishh'

"Yah Jimin, bangun bangun." Ucap Minrin sambil mengguncangkan badan Jimin.

"Ughh. kacau lah." Ucap Jimin separuh sedar.

"Aish, bangunlah. Palli..masuk lah cepat.."

Mendengar kata 'masuk' itu Jimin terus bangun dan sedar sepenuhnya.

"Wah, masuk rumah kau ? Jinjja ? aku tak salah dengar ?!" Ucap Jimin dengan terujanya.

"ya ya, masuk rumah. Palliya." Jawb Minrin sambil menarik lengan Jimin membawa masuk ke rumahnya. Jimin hanya tersenyum lebar menahan rasa bahagianya yang tak terkata.

"Kau gi mandi sana. Dah la tak mandi dari petang tadi." Ucap Minrin.

"Eh macam mana aku nak mandi kalau kau tak kasi aku masuk rumah."

"Mandi lah kat rumah kau. Eyy cepat lah mandi."

"Tuala ? Aku nak pakai baju apa ?"

Minrin masuk ke bilik abangnya, mengambil sepasang baju dan tuala kemudian memberikannya kepada Jimin.
_______________________________

Mereka berdua sekarang sedang menonton tv bersama. Masing-masing hanya fokus melihat tv itu, entah fokus sama ada melihat ceritanya atau fokus memikirkan sesuatu.

Jimin memandang ke arah Minrin. Entah kenapa hatinya merasa ingin memiliki gadis yang berada di sebelahnya. Minrin langsung tidak perasan akan tatapan Jimin. Beberapa minit kemudian, kepala Minrin sudah menunduk ke bawah. Perlahan-lahan badannya bersandar di lengan Jimin kemudian kepalanya sudah terletak sempurna di bahu Jimin.

Jimin yang melihat ini tak mampu menahan senyumnya. Dia menoleh ke arah Minrin yang sudah terlelap di bahunya, wajahnya begitu dekat dengan Minrin. Terdengar deru nafas Minrin yang tertatur. Jimin kemudian berpaling ke hadapan semula. Pipinya kelihatan bersemu merah.

Tapi setelah itu dia melihat kembali ke arah Minrin. Wajahnya kini tinggal beberapa inci sahaja dengan Minrin. Dengan pipinya yang bersemu merah, perlahan dia mengecup pipi Minrin. Kemudian berbisik.

"Ah neomu johayo ~(i rlly like u ~)" Bisiknya sambil memeluk Minrin yg sedang terlelap di sampingnya.

Shut Up ! You're Mine ! ▷ pjmWhere stories live. Discover now