+07

166 36 0
                                    

Arghh!! Mian ye lama x update ㅠㅠ Author busy, nk fokus kt SPM lel 😂😂😂

❌❌❌❌❌❌❌❌❌

Ting Tong !

"Abang ! Tolong bukakan pintu. Minrin nak kemas beg." Jerit Minrin dari arah biliknya.

"Okayy" Hansol dengan segera berlari ke arah pintu hadapan. Siapa pula yg datang pagi² ni. Gumamnya.

Cklekk.

"Eh Jimin ? " Terkejut Hansol melihat Jimin yg berdiri tepat di pintu pagar rumahnya.

"Ahah annyeong hyung." Sapa Jimin sambil menyengir lebar.

"Annyeong. Awalnya datang." Ucap Hansol sambil mempersilakan Jimin untuk masuk ke rumahnya.

"Ah ye aku nak jemput Minrin. Pergi sekolah sama²."

"Oh haa duduk lah dulu. Minrin tengah siapkan jadual." Ucap Hansol. Jimin pun duduk di sofa dan menunggu Minrin. Tak lama kemudian Minrin keluar.

"Ah Jimin yg datang rupanya." Ucap Minrin setelah keluar dari biliknya.

"Ahaha kita pergi sekolah sama² tau." Ucap Jimin sambil tersenyum lebar.
________________________________

Sepanjang berada di sekolah. Jimin selalu mengikuti Minrin. (Kecuali tandas 😂🔫) Penat Minrin memarahnya. Sia-sia sahaja. Jimin tetap dengan pendiriannya.

"Aish kau ni, jangan lah ikut aku. Rimas lah!" Geram Minrin.

"Biarlah." Ucap Jimin dengan datar yang memandang lurus ke hadapan. Sedari tadi itu saja jawapan yang keluar apabila Minrin memarahinya.

Minrin sudah lelah menghadapi Jimin. Dia pun hanya diam dengan wajah datarnya. Tak sedar Jimin mencuri pandang ke arahnya. Senyum manis tercetak sempurna di bibirnya.

Kini mereka berdua berada di atap sekolah. Hanya berdua, rakannya yang lain sibuk dengan aktiviti masing².

Jimin menyandarkan kepalanya di bahu Minrin. Minrin terkejut tetapi reaksinya dapat dikawal. Dia menolak perlahan kepala Jimin dari bahunya tetapi Jimin meletakkan semula kepalanya di bahu Minrin. Minrin hendak memarahinya.

"Sst. Sekejap je. Biarkan macam ni." Bisik Jimin.

Minrin hanya menurut. Degup jantungnya terasa amat laju. Ah eotteohke. Aku suka suka dia ke ? ah tak akan la. Bisik hati Minrin sambil menggelengkan kepalanya perlahan. Jimin menyadarinya.

"Wae Minrin ?" Tanya Jimin yang sudah menjauhkan kepalanya dari bahu Minrin.
Minrin merasa sedikit terkejut.

"Ah takde pape." Jawab Minrin. Jimin hanya berkerut hairan melihat tingkah Minrin tetapi dia mengabaikannya.

Skip.

Waktu persekolahan sudah tamat. Loceng juga sudah berbunyi setengah jam yang lepas. Pelajar semua sudah pulang kecuali seseorang yang masih setia berdiri di perhentian bas. Sedari tadi hujan turun tidak berhenti.

"Jebal. Wah dah la sejuk. Nak tunggu sini sampai bila." Keluh Minrin.

Satu kereta spot biru berhenti tepat di hadapannya. Minrin hanya memandang seorang lelaki yg keluar dari kereta itu. Lelaki itu kelihatan familiar.

"Annyeong. Palli masuk. (Cepat masuk.)." Tawar lelaki itu. Minrin memandangnya dengan tatapan terkejut. Ah jinjja. Gumamnya.

Nak tahu siapa lelaki itu ? Tunggu chapter seterusnya.

Bersambung ~

Shut Up ! You're Mine ! ▷ pjmWhere stories live. Discover now