+12

158 34 0
                                    

"Takut, kau takut ? Hahah sayangnya kau cantik tapi Jimin takkan dapat lihat kau lagi lepasni. Maaf aku terpaksa hancurkan kau." Sinis lelaki itu.

Hena semakin mundur dan lelaki itu semakin maju ke depan. Dua orang lelaki lain memegang erat kedua-dua tangan Hena. Hena meronta dan berteriak meminta dilepaskan.

"Lepas! Lepas!!" Jerit Hena sambil menahan isak tangisnya.
___________________________________

"Jimin! Kitorang dah jumpa Hena." Ucap Hoseok. Wajahnya kelihatan pucat persi. Dengan segera Jimin bangun dari duduknya dan berlari ke arah enam sahabatnya.

"Korang dah jumpa ?! Kat mana dia ?!" Tanya Jimin dengan panik. Mereka membawa Jimin ke sebuah gudang lama, jaraknya tak berapa jauh dari rumah Hena.

Kesan darah yg lekat di lantai membuat Jimin semakin takut. Sesampainya di dalam gedung itu, Jimin dikejutkan dengan pemandangan yang mengerikan. Susuk tubuh gadis yg dicintainya dalam keadaan tidak berbaju walau sehelai benang pun serta dilimpahi dengan darah yang kelihatan sudah kering.

Jimin jatuh berlutut di hadapan Hena yang sudah jauh pergi ke alam lain. Matanya mulai memanas dan akhirnya cairan bening yg ditahannya sedari tadi tumpah jua.

"H..hena.." Panggil Jimin. Sahabatnya yg lain melihatnya simpati dan turut menangis meratapi nasib Jimin, mereka tahu Jimin terlampau menyayangi Hena.

End Flashback.

jimin memandang luar jendela biliknya. Kepalanya runsing memikirkam apa yg akan terjadi kepadanya dan Minrin. Dia takut akan kehilangan Minrin. Tidak semudah itu perasaan sayang muncul dalam hati Jimin.

Sudah 3 tahun perasaannya terikat dengan Hena, susah untuk beralih. Tetapi adanya Minrin, mudah sahaja perasaan itu beralih. Apa yg harus dia lakukan sekarang ? Meminta maaf kepada Minrin ? Ah Minrin sahaja menghindarinya. Jimin menarik rambutnya stress dengan semua beban yg ditanggungnya.
___________________________________

Di luar pagar sekolah, terlihat beberapa pemuda sedang membicarakan sesuatu dengan serius.

"Macam mana ? Dah dapat info pasal perempuan tu ?" Tanya seorang pemuda, mungkin dia ialah ketua dari geng itu.

"Sudah, namanya Park Minrin dan Jimin sangat menyayangi dan memperhatikannya." Kata seorang pemuda lain.

"Jimin. Aku tak akan pernah membiarkan kau meraih kebahagian kau." Sinis pemuda itu.

Ukiran sinis di bibir pemuda itu akan membuatkan siapa sahaja mundur takut melihatnya. Tapi tidak bg Jimin. Jimin seorang yg kuat, dia tidak akan menunjukkan kelemahannya terhadap pemuda penghancur itu. Kejadian 3 tahun lalu itu dianggap sebuah kebodohan bagi Jimin. Tapi tidak lagi sekarang, Jimin sudah bertekad untuk menjaga Minrin dari sebarang bahaya yg tak dijangka datang.

Jimin bersusah payah menghirup nafasnya, kelihatan sangat lelah. Sedari tadi dia bersemangat mencari keberadaan Minrin. Mulai dari kelas, kantin, taman belakang sekolah tetapi tidak ditemui juga. Jimin tak berputus asa.

Perasaannya mengatakan bahawa Minrin berada di atap sekolah. Dengan pantas dia berlari menuju ke atap sekolah walau tadi sempat dia terbaring lelah di lantai (?) Tepat sahaja dia memusingkan tombol pintu atap, matanya menangkap susuk gadis yang dicarinya sedari tadi. Perlahan namun pasti Jimin melangkah dekat ke arah Minrin, dan berdiri tepat di belakang Minrin.

"Minrin-ah.." ucap Jimin lirih. Minrin memandangnya dengan terkejut sehingga dia terus berdiri dan berhadapan dengan Jimin.

"J..jimin.." ucap Minrin yg hampir tidak didengarnya.

"Mianhae." Ucap Jimin.

"Maaf untuk ?" Tanya Minrin hairan. Untuk apa dia minta maaf sedangkan dia tak berbuat salah terhadapnya.

"Maaf untuk haritu. Kau ragu dengan aku ? Kau tak percaya aku ?" Tanya Jimin. Membuat Minrin teringat akan kejadian yg membuat dia menghindarkan diri dari Jimin. Minrin menunduk.

"Ah aku bukan tak percayakan kau, Jimin. Tapi tu..erm..kita baru kenal ? Kau tau..aku cuma takut..kau main-main ?" Akhirnya Minrin meluapkan apa yg dia rasa.

"Minrin. Aku tak pernah main-main dengan kata-kata aku. Aku jujur. Mungkin ni terlalu cepat sampai buat kau ragukan aku, tapi apa yg aku ungkap kt kau tu, ikhlas. Itu apa yg aku rasa. Mungkin aku tak boleh lepaskan kau." Ucap Jimin yg membuat Minrin terus memeluknya. Jimin membalas pelukannya. Dan dalam bisikan Jimin mengucapkan.

"You're mine. Now and forever. Take my word. Hold tight my hand." Ungkap Jimin.

Setelahnya Jimin menceritakan ketakutan yg dipendamnya terhadap Minrin, tentang Hena dan tentang pemuda penghancur, Minrin agak ketakutan mendengarnya. Tapi seperti kata Jimin, dia sudah bertekad untuk menjaga Minrin.

Mereka berdua kemudian pulang bersama, tak lupa dengan tangan mereka yang saling bergandingan. Seseorang memperhatikan mereka dari jauh.

"Kebahagian itu tak akan bertahan lama." Sinisnya.

Bersambung ~~

Shut Up ! You're Mine ! ▷ pjmWhere stories live. Discover now