"Annyeong. Palli masuk." Tawar lelaki itu."Ah ne ?" Tanyak Minrin yg bingung.
"Erm saya nak hantar awak balik..hujan ni..lama lgi rasanya berhenti." Kata lelaki itu sambil memegang kepalanya terasa sedikit malu.
"Ah sunbae..gwaenchanha. Saya tunggu je kat sini.." ucap Minrin.
Sunbae itu. Oh Sehun, ketua pengawas dan juga merupakan senior kepada Minrin. Dilihat dari wajahnya kelihatan sombong. Tetapi terbalik dengan luarannya. Dia seorang yg peramah dan tegas dlm masa yg sama.
"Nak tunggu kt sini ? Berapa lama ? Hujan lambt lg berhenti ni..Takpe biar saya hantarkan awak balik je.." Ucap Sehun sunbae.
"PARK MINRIN !!!" jerit seseorang dari arah jauh. Sehun dan Minrin mengalihkan pandangan mereka ke arah orang yg menjerit nama Minrin tadi. Rambut oren nya, aish Jimin.
Jimin berlari ke arah Minrin dan Sehun dengan sekaki payung biru yg berada di genggamannya. kemudian terduduk lelah di perhentian bas itu. Tak peduli akan tatapan terkejut oleh Minrin dan Sehun.
"Yah ! Jimin ! Kau buat apa ni ?!" Tanya Minrin.
"Huh penat juga rupanya lari ni.." keluh Jimin.
"Jimin.." sahut Minrin.
"Haih yelahh..kau tanya aku buat apa ? Aku nak amik kau la.." ucap Jimin.
"Amik aku ? Kau ni pabo ke apa. Ada payung tu bukan nak guna. Aishh."
"hehe mian.." ucap Jimin
"Erm Sehun sunbae, saya balik dengan dia je..Mian kalau menyusahkan sunbae.." ucap Minrin yg rasa sedikit bersalah terhadap Sehun.
"Ah gwaenchanha.." Ucap Sehun. Sehun masuk ke keretanya dan melambai tangan ke arah Minrin dan Jimin. Tepat kereta spot biru itu menjauh pergi.
"Ah-choo!!!" Jimin menutup hidungnya yg terasa gatal.
"Jimin-ah gwaechanha ??" Dengan panik Minrin bertanya kpd Jimin. Wajahnya berkerut panik melihat Jimin.
"Hmm aku okayy" Jawab Jimin. Minrin meletakkan telapak tangannya ke dahi Jimin.
"Ya! Panasnya! Kau demam ni..kita pergi klinik eh ?" Tanya Minrin yang semakin cemas melihat Jimin.
Jimin memegang tangan Minrin yg menyentuh dahinya..lalu menggenggam prgelangn tangannya..
"Takpelah..kita balik je ye.." Ucap Jimin perlahan, Minrin hanya mengangguk.
Dia kemudian membuka lebar payung yg berada di sebelah Jimin dan mula memapah Jimin.
"Balik rumah aku je eh?" Tanya Minrin. Jimin hanya mengangguk lemah. Sesampainya mereka di rumah Minrin, Minrin mendudukkan Jimin di sofa ruang tamunya.
"Hyung mana" Tanya Jimin yg mencari keberadaan Hansol.
"Abang aku tak balik harini, dia pergi oversea lg. Kau pergi mandi dulu, nanti makin teruk demam nya." Terang Minrin.
"Ah okayy.."
"Aku dh sediakan baju dgn tuala kt bilik.." Kata Minrin lagi.
_________________________________Setelah selesai bersiap, Jimin terbaring di katil Minrin. Minrin masuk ke biliknya dan memandang Jimin.
"Jimin-ah aku buatkan bubur eh ?"
Minrin hendak melangkah keluar dari biliknya tetapi ditahan oleh Jimin. Jimin menggenggam pergelangan tangannya, Minrin menoleh dan mendapat respon gelengan dari Jimin.
"Teman aku je kat sini."
Suara rendah Jimin memberi sengatan aneh di hati Minrin. Pipinya bersemu merah. Dia pun duduk di tepi Jimin.
Malam itu mereka berdua terlena sambil ditemani alunan derasnya hujan yang turun.
Bersambung ~~
YOU ARE READING
Shut Up ! You're Mine ! ▷ pjm
Fanfiction▷ Kau ialah milik aku. Sekarang dan selamanya. ▷ Complete [✔]