Cahaya matahari pagi membuatkan Minrin terjaga dari lelapnya. Setelah kedua matanya tercelik sempurna. Dia dapat rasakan sesuatu yang janggal di bahagian perutnya. Badannya susah nak bergerak.
' Wah jinjja ?! Park Jimin ?! '
"Yah Jimin ! Pabo ! Ige mwoya ?! (What's this ?!)" Jerit Mirin sambil menepis kuat tangan Jimin yang sedang memeluknya. Wajah Minrin kini jelas merah sempurna. Jimin yang diperlakukan sebegitu hanya mengerutkan keningnya.
" Ihh bisinglah. Shh." Ucap Jimin yang merasa tidurnya terganggu.
" Yah bangun lah cepat !! Eomma, dah kul berapa ni. Aishh yah Jimin ! Bangun ! Kita dah lambat pergi- "
"Hmmp.. Ji-" Ucap Minrin yang tidak jelas kerana mulutnya sudah ditekup dengan tangan Jimin. Jimin hanya memandang wajah Minrin.
"Shhh. Calm down." Ucap Jimin separuh berbisik dengan jari telunjuknya yang berada tepat di bibirnya. Minrin masih meronta-ronta untuk dilepaskan.
"Jangan gerak. Jangan sampai aku kiss kau jap lagi." Ucap Jimin yang penuh penekanan. Serta merta Minrin diam di tempatnya tak bergerak. Jimin melepaskan tangannya. Pipinya terasa hangat, jelas kelihatan merah muda di pipinya. Jimin yang melihat itu pun hanya terkekeh.
"Ha sekarang apa yang kau nak cakap ?" Tanya Jimin.
"Aishh" Gerutu Minrin.
"Kita dah lambt pergi sekolah." Ucap Minrin malas.
Jimin memandang Minrin dengan tatapan yang sulit difahami. Entah sama ada dia yang salah atau Minrin yang tak sedar.
"Harini bukan cuti ke. Kan semalam last kita sekolah. Kita kan cuti seminggu start harini." Terang Jimin yang membuat Minrin kaku sekali lagi di tempatnya. Minrin hanya mampu menunduk menahan malu.
Penat dia bising pagi-pagi hanya cuma ingat sudah terlambt ke sekolah. Dia memang lupa tentang ni. Aish Minrin. Lamunan Minrin.
"Eh eh jangan termenung. Mandi sana. Lepas ni kita pergi jalan2 nak ?" Ucap Jimin sambil mencubit pipi kanan Minrin. Minrin hanya mendelik tajam ke arah Jimin sambil mengusap pipinya yang terasa sakit.
"Nak pergi mana ?" Tanya Minrin yang masih mengusap pipinya.
"Adalah. Tempat special. Ahahh" Ucap Jimin yang terkekeh melihat tingkah Minrin yang agak comel. Lantas dia menarik tangan Minrin yang mengusap pipinya. Kemudian dia mengecup pantas pipi Minrin tadi.
"Yahh Park Jimin !!" Jerit Minrin yang terkejut bercampur malu atas perlakuan Jimin tadi. Jimin hanya semakin tergelak melihat Minrin.
"Ahahah aku cuma nak sembuhkan pipi kau yang sakit tadi tu. Sakit sangat eh ? Ahah"
"Ishh. Tak payahlah sampai tu." Ucap Minrin yang kebingungan. Lihat saja dari raut wajahnya yang berkerut.
"Ha ? 'tu' ? Apa tu ? Cium ? Ahahah" Ucap Jimin yang semakin membuat pipi Minrin bersemu merah.
"Aish. Tak guna." Gertak Minrin.
"Ahahah dah la. Kau pergi mandi siap2. Aku nk balik rumah, nak bersiap, nanti aku datang sini amik kau. Arrasseo ? (Faham ?)" Ucap Jimin.
"Ne, Arra (ya, faham.) Kau balik rumah jalan kaki ?" Tanya Minrin.
"Ye, halahh rumah aku tak jauh dari sini pun sebenarnya." Ucap Jimin yang tersenyum lebar sambil mengusak perlahan rambut Minrin.
Setelah setengah jam bersiap, Minrin menunggu Jimin di ruang tamunya. Penampilannya simple tetapi cantik. Baju biru berlengan panjang digandingkan dengan seluar jeans. Rambut panjangnya dibiarkan teurai.
' Tinn ! Tinn ! '
"Ha mesti dia tu." Gumam Minrin. Eh jap bunyi kereta ? Dengan pantas Minrin berlari keluar pintu. Nampaknya dugaannya tidak tepat. Ini bukan Jimin. Tapi abangnya, Park Hansol (hentam 😂). Ah abang dah balik.
"Minrin-ya ~" Jerit Hansol.
"Ne ~" Jawab Minrin sambil berlari ke dalam pelukan Hansol, abangnya.
"Adik abang cantiknya, nak pergi mana ni hmm ?" Tanya Hansol.
"Nak pergi jalan2 ngn kawan." Jawb Minrin sambil tersenyum lebar. Jarang nampak kelakuan Minrin yg seperti, Manja. Hanya dengan abangnya sahaja dia akan berkelakuan seperti ini. Sedang mereka leka di depan, seseorang sudah berada tepat di hadapan pagar rumah mereka.
"Annyeong ~"
Hansol side.
Suara tu, tak mungkin. Aku menoleh ke belakang ke arah suara tadi. Mataku membulat. Tak taulah bagaimana reaksiku sekarang. Jantungku terus berdegup laju, badanku kaku seakan tidak dapat bergerak. Masa seakan berhenti.
Lelaki ini, Park Jimin. Sahabat kecilku.
"Park Jimin/Park Hansol" ucap mereka berdua bersamaan.
Mereka saling menatap agak lama. Minrin hanya mampu diam melihat mereka berdua. Dalam fikirannya, dia tertanya-tanya apa yang berlaku antara keduanya. Dia urungkan niatnya untuk bertanya, tidak mau menganggu suasana yang terasa tegang sekarang.
"Bogosipeo (i miss you)" Ucap Jimin sangat perlahan, kepalanya tertunduk. Hansol mendengar ucapan Jimin tadi walaupun suaranya agak samar.
Air mata rasanya tidak dapat dibendung lagi. Dalam satu kelipan sahaja air mata itu akan tumpah. Hansol tidak dapat menahan perasaannya. Dia terlampau merindui sahabat kecil yang berada di hadapannya ini, setelah bertahun tidak berjumpa.
Semuanya atas kejadian 6 tahun lalu. Memori itu seakan berputar kembali di otaknya.
"Nado. Mianhae" Ucap Hansol yang sudah menitiskan air matanya. Rasanya amat berat. Matanya tidak lepas memandang Jimin.
"Mianhae chingu" Ucap Hansol sekali lagi. Jimin yang tidak dapat menahan perasaan sakit di hatinya juga turut menitiskan air mata.
_______________________________Memori gelap yang terasa menyeksakan kini mucul kembali. Bagai terseksa melupakannya, tetapi dengan senang ia muncul kembali.
YOU ARE READING
Shut Up ! You're Mine ! ▷ pjm
Fanfiction▷ Kau ialah milik aku. Sekarang dan selamanya. ▷ Complete [✔]