"Kau!!"Membuntang mata Adaweeya.Pandangan tajam di berikan kepada perempuan itu.
"Jadi sebab perempuan murah ni you tak nak balik dengan I Naufal? I can't believe it."Adaweeya sekadar menjadi penonton drama yang berlaku dihadapannya.
"Watch your word Rea."Suara Naufal sedikit meninggi.Adaweeya menapak keluar,rimas dengan drama yang di lihatnya.Sebelum kesabarannya hilang lebih baik dia keluar sekarang.Tapi, belum sempat dia menarik tombol pintu tangannya sudah di rentap kasar oleh Rea.
"Aku belum habis dengan kau lagi."Adaweeya menarik kasar tangannya dari gengaman Rea.Dia cuba mengawal rasa marahnya.
"Kau nak apa lagi?Naufal?Bukan kau dah dapat ke?"soal Adaweeya malas.
"Kurang ajar!"tempik Rea cuba menampar Adaweeya.Tapi Adaweeya cepat menangkap gerakkan tangan Rea, sebelum dia memusingkan tangan gadis itu kebelakang dan membenamkan muka Rea ke dinding.Rea menjerit kesakitan.
"Aku patut buat macam ni kat kau lima tahun lepas. This first and last aku nak ingatkan kau.Pertama aku tak nak kau dekat, jumpa, contact Naufal lagi.Sebab kau tak layak untuk dia."Adaweeya menguatkan lagi cengkamannya.
"Kedua, sekali lagi kau main kasar dengan aku, aku takkan teragak-agak pecahkan muka kau."Adaweeya melepaskan Rea yang sudah pun mengadu kesakitan.Kakinya laju keluar dari bilik Naufal.Naufal hanya memandang Adaweeya keluar dari biliknya.Dia masih terkejut dengan apa yang berlaku tadi.Tapi sedikit pun tak mengendahkan Rea yang merengek disebelahnya.
"Nadia, kalau siapa-siapa cari aku, bagitau aku on leave ok?"belum sempat dia bertanya dengan Adaweeya, kawannya itu sudah laju melangkah keluar.Dia sendiri pelik melihat muka Adaweeya yang merah padam keluar dari bilik En.Naufal tanpa menegurnya tadi.Berkerut dahinya melihat Naufal yang kelam kabut keluar dari biliknya.
"Nadia,Ad mana?"Tanya Naufal yang baru menyedari Adaweeya tak ada di mejanya.
"Baru je keluar.Dia ambil lea...".Naufal berlari keluar sebelum sempat Nadia menghabiskan kata-kata.Dia mengaru kepalanya yang tak gatal.Bingung dengan apa yang terjadi.
"Drama apa pulak ni."bisik hati Nadia melihat Rea yang keluar dengan mata yang bengkak.Mungkin baru lepas menangis.Hatinya di buru rasa ingin tahu.
**************************************************************************************
"Nak sangat cari pasal dengan aku kan.Padan muka."Bebel Adaweeya.Dia melangkah laju tanpa mengetahui arah tuju.Handphone di tangannya di beleknya.Berkira-kira nak menghubungi Najmi.Kalau bukan di sebabkan Naufal menjahanamkan keretanya dia takkan merayau-rayau di jalan raya sekarang ni.Di batalkan niatnya menghubungi Najmi.
"Naik bas je lah."putusnya sebaik saja matanya terlihat "bus stop".Hatinya masih menyumpah seranah Rea.Bukan dia benci Rea,tapi sikap Rea yang kurang ajar dengannya membuatkan dia membenci gadis itu.Dia sendiri tak tahu kenapa Rea benci sangat dengannya.
"Kenapa mesti hari ni juga aku jumpa nenek lampir tu.You're right Nadia, perempuan tu memang nenek lampir."Adaweeya membebel perlahan langsung tak memperdulikan pandangan pelik yang di berikan oleh orang-orang yang menunggu bas.Pedulilah kalau orang nak kata dia gila atau meroyan.
"Bukan dia dah tak ada apa-apa lagi ke dengan si Naufal tu ?Macam mana pulak dia tahu si Naufal kerja kat sini?Eh, kejap, dia kan nenek lampir mestilah dia tau.Ish Ad, daripada kau membebel yang menyakitkan hati baik kau diam-diam."diketuknya perlahan kepalanya.
YOU ARE READING
ENCIK PANAS BARAN VS ENCIK LESUNG PIPIT
Non-FictionAdaweeya sahabat, Ria kekasih hatinya. Bila dia silap perhitungan dia kehilangan seorang sahabat-Naufal- Selagi aku tak dapatkan dia, aku tak mungkin beralah. Naufal kau kena tolong aku-Farhan- Ad kau tak kesian ke kat Naufal? Korang kawan dari keci...