Bab 24

90 4 0
                                    

first sekali sy mohon maaf, sebb lama x update di sebabkan ke tandusan kata-kata.. sori sekali lg buat korang tertunggu2.  Kedua, bab kali ni too much flashback, Sebab sy sendiri bingung dengan jalan cerita sy yang entah apa-apa..hahahha.. n thanks sebb masi sudi bca tulisan me..hehehe.. lob u guys...


*******


Adaweeya berdiri betul-betul depan meja Naufal. Tapi lelaki itu sengaja buat kehadirannya seperti tak wujud di situ.

"Seriously, Naufal. Kau masih marahkan aku sebab benda kecil tu je?" naufal mendengus kasar. Masih tak ada satu patah perkataan yang keluar dari mulut kawannya itu. Masuk hari ni nak dekat seminggu Naufal lanjarkan mogoknya dari majlis khawin kak Lin.

"Fine!! jangan harap aku datang jumpa kau lepas ni. " Baru dia melangkah keluar di tambahnya lagi ugutan untuk lelaki itu.

"Dan jangan berani terpacak kat rumah ibu. And aku pun tak akan munculkan diri kat ruma......."

"Haishhh.. kau masih tak nampak salah kau?" soal Naufal tak puas hati. Adaweeya tersengih. Bahagia dia akhirnya Naufal kalah dengan gertakkannya. Mati akal dia nak menghadap Naufal versi bisu. Kalau dia reti bahasa isyarat dah lama dia buat depan lelaki itu. Biar tambah pening Naufal dengan perangainya.

"Apa?"

"Kau lupa apa yang kau cakap minggu lepas?"

"Apa?"

"Jangan sampaii....." Naufal gigit bawah bibirnya. Sejak malam tu, layanan Adaweeya terhadapnya sama macam lima tahun lepas.Dia suka, tapi dalam masa yang sama dia geram dengan usikkan kawannya itu .Adaweeya tergelak besar bila Naufal tak dapat menghabiskan ayatnya.

"What? First love? Aku cakap benda yang betul kan."

"Don't you dare mentioned it infront of me." Adaweeya tahan ketawanya. Muka Naufal naik merah padam. Menahan perasaan geram terhadapnya mungkin.

" Habis tu, nak aku cakap kat mana? belakang kau?" makin galak dia menyakat Naufal. Siapa sangka gurauannya minggu lepas boleh menyebabkan lelaki di depannya ini mogok dengannya.

Flashback I.

"Amboii bahagia nampak?" Adaweeya mencebik dengan sindiran Naufal dan berdehem kecil sebelum tersenyum memandang Najmi di sebelahnya.

"Dah jadi hobi kau ke lari kalau tengah marah?" soal Naufal tanpa peduli dengan kewujudan Najmi di situ sambil melabuhkan punggungnya di sebelah Adaweeya.

"Aku masuk dulu lah. Korang bincang lah apa yang patut."

"Duduk." Adaweeya tarik hujung baju Najmi tanpa melihat lelaki itu.

"Aku cakap duduk!!"bentaknya. kali ni dia pandang tajam anak mata lelaki itu, tapi nada suaranya perlahan. Berkerut kening Najmi dengan permintaannya. Mungkin pelik dengan arahannya.

"Duduk je lah . Kau nak dia bertukar nenek kebayan dulu ke apa." arah Naufal malas. Keras kepala Adaweeya memang dia pun kalah juga kadangnya.  serba-salah Najmi duduk juga, Handphone di keluarkan untuk hilangkan rasa canggungnya.

"Cakaplah." arah Adaweeya lagi.

"Kenapa kau buat macam tu?"

"Buat apa?"

"Degree tu, kenapa kau tak buat?"

"Siapa cakap aku tak buat?"

"Katrina, Amar, nak aku tanya ibu dengan ayah pulak?"

"Najmi, aku tak buat degree aku ke?" dia pandang Najmi yang main game di handphone. Sebab tak nak rasa janggal dengan Naufal, tak pasal dia heret Najmi jawab soalan dia. Sebab tu dia berkeras nak Najmi tetap di situ.

ENCIK PANAS BARAN VS ENCIK LESUNG PIPITWhere stories live. Discover now