Adaweeya mengaru kepalanya di betulkan sikit shawl yg digayakn simple. Hajat nak ke dapur jadi terbantut melihat Farhan di situ.
Lama dia berdiri di depan pintu masuk ke dapur. Berkira-kira nak masuk ke tidak."Peduli lah. Sampai bila aku nak mengelak." Lagi-lagi masa sekarang ni. Confirm dia akan kerap berjumpa dengan lelaki itu. Perlahan dia masuk ke dapur tak nak Farhan yang sedang sarapan perasan kehadiran dia. Kebetulan lelaki itu membelakangkan pintu masuk ke dapur. Entah kenapa hatinya gatal mengintai apa yang di makan Farhan. Khusyuk benar lelaki itu dengan makananya.
"Waaa... Palova. "Selamba dia merampas sudu dari tangan Farhan sebelum menyuap kemulut. Rasa kekok, rasa malu, rasa serba salah terhadap lelaki itu hilang disebabkan palova.
"Ermm sedapnya.. "Ucapnya sambil menutup mata. Nikmat rasa Pavola yang selamat mendarat di perut. Sekali lagi dia menyuap kek Palova ke mulutnya. Tersedak dia bila lelaki yang duduk meja makan memandang pelik ke arahnya. Sejak bila Farhan berubah jadi muda ni. Di capainya air sebelum di teguk rakus.
"Kau siapa? "Berkerut dahi lelaki yang berkaca mata itu. Comel, sempat lagi hati dia memuji budak lelaki yang memandang tajam ke arahnya. Mungkin pelik dengan sikap dia sebentar tadi atau marah sebab makan kek nya.
"Lah, terkejut kenapa? Masa makan kek orang tak terkejut pun. "Gumamnya perlahan sambil memandang kek Palova di depannya seolah-seolah bercakap dengan diri sendiri, tapi masih jelas di dengar Adaweeya. Tambah hairan dia bila lelaki itu tunduk memandang keknya yang tinggal separuh. Takkan sedih kot, dia makan dua suap je pun.
"Faeeq Adib, adik Farhan. Perempuan senget lagi mereng ni, yang makan kek kau, Adaweeya bakal tunang aku. "Suara Naufal di pintu dapur sedikit hilangkan rasa kekok di hatinya mana taknya Faeeq dari tadi cuma pandang kek Palova je. Agaknya kek tu lagi cantik dari dia. Tapi sempat juga menjeling geram kearah Naufal. Suka hati dia saja nak katakan dia bakal tunang. Kali ni dah dua kali dia silap orang. Agaknya memang adik beradik Farhan ada persamaan dari pandangan belakang. Ke mata dia yang ada masalah ni.
"Awak, makanlah. " perlahan Faeeq tolak bekas yang berisi kek Palova sebelum berdiri keluar dari dapur tanpa memandangnya.
"Tapi.... adik tak nak lagi ke? "Sengaja dia gelar adik, sebab kalau di perhati Faeeq tak jauh beza dengan adiknya si Fiya. Kalau beza pun mungkin Faeeq tua dua atau tiga tahun. Faeeq toleh memandang dia sebelum betul-betul keluar dari dapur. Adaweeya pandang Naufal yang masih berdiri di pintu dapur.
"Sometimes, he acting weird. Tak payah risau sangat." bagitau Naufal faham seolah faham maksud pandangan Adaweeya.
Naufal mendekati Adaweeya, bila gadis tu cuma tercegat memandang kek palova .Di tariknya kerusi, dengan isyarat mata dia suruh Adaweeya duduk sebelum dia ikut duduk di sebelah gadis itu.
"Tak nak makan? Tadi bukan main lagi kau rebut sudu dari tangan budak Faeeq tu" Naufal tergelak kecil. Adaweeya kau jumpa kek tak kira kek apa pun macam orang jumpa duit sejuta.
Kenapa muka budak tu sedih semacam. Tak kan sebab aku makan kek dia. Tak logik lansung.
"Adriyana? "
"Huh? "Dia toleh Naufal yang memandangnya pelik.
"Pinjam kereta kau kejap."memandangkan kereta dia masih lagi di rumah Katrina jadi dengan bahagianya dia menjadikan kereta Naufal pilihan terbaik dia. Padan muka, siapa suruh semalam beria nak dia ikut sekali dengannya. laju dia berlari keluar menuju ke bilik. Kelam kabut dia mencapai purse nya.
"Kau nak kemana? "Jerit Naufal.
"Rahsia. " jerit Adaweeya balik sambil mencapai kunci kereta Naufal.
YOU ARE READING
ENCIK PANAS BARAN VS ENCIK LESUNG PIPIT
Non-FictionAdaweeya sahabat, Ria kekasih hatinya. Bila dia silap perhitungan dia kehilangan seorang sahabat-Naufal- Selagi aku tak dapatkan dia, aku tak mungkin beralah. Naufal kau kena tolong aku-Farhan- Ad kau tak kesian ke kat Naufal? Korang kawan dari keci...