BAB 15

150 3 0
                                    



Adaweeya merenung handphonenya.Sebenarnya menunggu panggilan dari Najmi.Sepatutnya semalam Najmi dah sampai kalau ikutkan jadual penerbangannya.Tak sabar dia nak menghentam Najmi pasal hal Tasya.Pelik biasa kawannya tu akan terus menghubunginya kalau dah sampai.Kalau penat sangat paginya Najmi ada menelefon tapi sampai petang ni belum ada khabar.

"Mana dia ni?Takkan dah lupa cara call aku.Orang kalau ada buat salah, macam ni lah.Hilang tanpa di kesan."marahnya perlahan.Dial nombor Najmi juga akhirnya.Tapi peti suara je dia dengar.

"Takkan tak sampai lagi kot."rungutnya.

"Hoi, berangan."sergah Nadia.

"Ish kau ni, karang aku tampar ada yang masuk ICU."Nadia mencebik.

"Kau tunggu call siapa?Dari tadi pagi aku tengok kau ni dah gaya macam orang angau bercinta pun ada juga.Kau gaduh dengan Naufal ke?"

"Apa yang kau merepek ni?Kalau aku gaduh dengan dia takkan lah aku nak ikut dia keluar lunch tadi."

"Iya juga.Patutlah Naufal aku tengok risau semacam je.Rupanya tunang dia angau tak tentu pasal."

"Berapa kali aku nak cakap, dia bukan tunang aku."

"Naufal tak nafikan pun.Jadi aku anggap betul."

"Datang sini kenapa?Takde kerja?"Nadia menepuk dahinya.

"Nasib kau tanya.Naufal tunggu kau kat bawah.Dalam kereta."

"Buat apa, kalau cakap nak balik ada dua jam lagi kot."

"Tak tau pulak aku.Kau turun je lah."Adaweeya mencapai handbegnya.Malas bertanya banyak.

"Awal balik Ad, gaduh dengan En.Naufal lagi erk?"tegur Ramdan sebaik melepasi meja lelaki itu.Sejak kejadian hari tu, tak pasal-pasal dia di kaitkan dengan Naufal.Lebih tepat lagi TUNANG  Naufal.Ramdan mulanya tak percaya tapidah Naufal diam je bila di tanya, jadi dia anggap betullah gosip yang dia dengar.Adaweeyasakit hatidengan Naufal yang tak nak menafikan apa lagi mau jelaskan keadaan sebenar.Nak kata dia tak bagi penjelasan, dah berbuih dah mulut dia cakap.Tapi hasilnya sia-sia.Di sebab Naufal tak menafikan tapi mengiyakan lagi adalah.

"Tunang aku ajak balik awal.Kau ada?"malas nak menafikan.Dia cakap betul pun bukan orang nak percaya.Ramdan tersengih memandangnya.

                                                                                      ****

" Kau kenapa Ad?"Naufal mengerling Adaweeya yang dari tadi diam.

"Takde apa lah.Kita nak kemana ni."Naufal menggelengkan kepalanya.Sudah dekat nak sampai baru Adaweeya nak tanya.

"Rumah mama."Adaweeya sekadar menganggukkan kepala.Lama juga dia tak kerumah Mama Isya.

"Jom."ajak Naufal.

"Eh, dah sampai."ucap Adaweeya.Tak perasan pun dia kereta Naufal masuk ke halaman rumah.Naufal menggelengkan kepalanya sambil mengeluh.

"Adriyana, kejap."baru je dia nak buka pintu.

"Apa dia?"dia toleh Naufal takyang berganjak dari tempat duduk. 

"Kau kenapa?Aku ada buat silap ke?"

"Kau ada buat salah dengan aku ke?"soalnya balik.

"Takde lah.Tapi aku tengok..

"Kalau takde, okey dan aku ok. Don't worry."Adaweeya tersenyum hambar sebelum keluar dari kereta Naufal.

ENCIK PANAS BARAN VS ENCIK LESUNG PIPITWhere stories live. Discover now