Naufal menarik keras tangan Adaweeya kesatu sudut di kampus.Adaweeya cuba untuk melepaskan tangannya daripada gengaman Naufal.Tapi tiada satu pun kata bantahan keluar dari mulutnya.
"Naufal stop it!"Jerit Adaweeya sambil menarik kasar tangannya yang berada dalam gengaman tangan Naufal.Naufal seakan tersedar dari perasaan amarahnya, menyebabkan langkahnya terhenti daripada terus menarik Adaweeya.Nasib baik kedudukan mereka agak tersembunyi daripada pandangan pelajar lain.Naufal menarik nafas panjang sambil berpaling memandang kearah Adaweeya.
"Aku minta maaf Ad, aku tak maksud nak sakitkan kau.Tapi aku dah tak tahan lagi dengan perangai dan kelakuan kau.Aku sayang kau, aku sayang Ria.Kau kawan aku , Ria girlfriend aku.Aku kenal kau dah lama Ad.Aku tau kau macam mana.Bila Ria cakap macam-macam tentang kau aku diamkan.Tapi bila aku nampak sendiri apa yang kau dah buat dengan Ria tadi aku tak dapat terima Ad.Aku tau kau dengan Ria memang tak sehaluan tapi boleh tak kali ni aku minta tolong sangat berbaik dengan Ria.Demi persahabatan kita."Naufal meraup mukanya setelah menghabiskan kata-katanya.
"Kau cakap kau kenal aku?Kau cakap kau tau aku macam mana?Tapi cara kau tak menunjukkan kau kenal aku Naufal."Adaweeya tersenyum sinis memandang Naufal.
"Tapi aku nampak semua yang berlaku Ad."Jelas Naufal.
"TAK!"suara Ad mulai tinggi sedikit.Jantungnya mula berdegup laju menahan perasaan amarahnya.
"Tak Naufal.Kau tak nampak semuanya."Suara Ad mula mengendur.Naufal kehilangan kata-kata.Dia sendiri bingung siapa harus dia percaya.Tapi apa yang di lihatnya tadi sudah cukup membuktikan Ad yang bersalah.
"Tolong Ad, demi aku tolong minta maaf dengan Ria.Aku tak nak kehilangan kau."rayu Naufal.Walau dia tahu peluang dia sangat tipis untuk memujuk Adaweeya.Faham benar dengan perangai Adaweeya yang keras kepala.Tapi dia harus mencuba nasib.Sebab itulah permintaan kekasihnya kalau tak dia harus memilih antara Ria atau Ad.Kedua-duanya penting buatnya.Tak mungkin dia dapat memilih.Dia tersepit antara cinta dan sahabat.
"Aku tak akan minta maaf.Aku tak salah.Kau faham maksud aku kan Naufal?"Ad merenung tajam mata Naufal.Sekali lagi Naufal meraup wajahnya.Dia ingin mengatakan sesuatu tetapi tersekat di kerongkongnya.
"Mulai hari ni aku tak kenal NAUFAL ANDRIAN."Adaweeya meninggalkan Naufal setelah dia menghabiskan kata-katanya.Egonya sedikit tercabar dengan kelakuan Naufal.Naufal terkesima mendengar kata-kata Adaweeya.Dia cuba menahan untuk menahan Adaweeya tapi langkahnya terhenti.Bicaranya seolah terkunci.....
YOU ARE READING
ENCIK PANAS BARAN VS ENCIK LESUNG PIPIT
Non-FictionAdaweeya sahabat, Ria kekasih hatinya. Bila dia silap perhitungan dia kehilangan seorang sahabat-Naufal- Selagi aku tak dapatkan dia, aku tak mungkin beralah. Naufal kau kena tolong aku-Farhan- Ad kau tak kesian ke kat Naufal? Korang kawan dari keci...