'Hé Julliët!' riep een stem die ik maar al te goed herkende.
Ik keek op van de sneeuw en daar was inderdaad de bruinharige jongen. Hij veegde de sneeuw van de schommel naast mij -oftewel een houten plank die met twee touwen aan een grote boom was bevestigd-, nam plaats en keek mij aan. 'Het is toch veel te koud voor kleine meisjes om buiten te zitten?'
'Dat je groter bent dan mij betekent niet dat ik klein ben.'
Jack grinnikte terwijl hij enigszins op en neer bewoog. 'Maar het is nog steeds koud. Waarom kom je niet naar binnen?'
Ik keek hem aan. 'Je weet zelf dat ik de sneeuw mooi vindt. Ik dacht dat je dat wel doorhad na de - even denken - acht winters waarbij je al bevriend met me bent.
'Nah, ik heb geen idee waar je het over hebt.'
Ik lachte en duwde hem van de schommel af, waardoor hij met zijn kont op grond belande. Ondanks zijn nu natte broek stond hij weer snel overeind en duwde hij mij ook in de sneeuw. 'Ik zal overwinnen!' zei hij terwijl hij weer recht stond en wierp zijn handen in de lucht.
'Niet voor lang meer,' mompelde ik onder mijn adem en gooide een snel gemaakte sneeuwbal naar Jack toe. Raak.
Hij veegde de sneeuw van zijn lichaam af en rende weg om zich te verstoppen achter de boom. Ik was me ook van plan te verstoppen, maar waar dan? Als snel begon hij mij ook aan te vallen met sneeuwballen terwijl het enige wat ik had als bescherming was een grote steen.
Als snel zat ik dus helemaal onder de sneeuw. 'Jack!' schreeuwde ik. 'Ik geef me over!'
Het sneeuwballenkanon stopte. 'Alleen als je toegeeft dat ik de beste sneeuwballengooier ben van heel de wereld!' kreeg ik als antwoord.
'Goed dan! Je bent de beste sneeuwballengooier van heel de wereld!'
Hij kwam glimlachend tevoorschijn achter de boom. 'Laten we dan nu maar weer naar binnen gaan. Ze zullen zich wel afvragen waar wij bleven,' zei hij met een knipoog.
Ik grinnikte. 'Eigenlijk wil je enkel naar binnen om te eten.'
'Nee, dat zou ik nooit denken.'/~|~\
GELUKKIG heb ik WiFi want het is nu erg onregelmatig wat dat betreft.
Hoe dan ook, mijn advies als je dit leest: laat een comment achter. Dat zou ik erg appreciëren 😄
vraag van vandaag:
Als je broertje wanneer je 4 jaar oud bent de helft van je leeftijd is, hoe oud is hij dan wanneer je 43 bent?Tot ziens,
BwB
JE LEEST
~Jack Frost~ Herinneringen
Fanfiction[Duisternis. Dat is het eerste dat ik me herinner.] Voordat Jack Frost werd zoals hij nu is, heette hij Jackson Overland. En hij had een vriendin. En hij had een zusje. En hij had een broer. En hij had familie. Hij gaat terug naar hun na zijn dood...