Ze lag in bed toen ik haar aantrof. Op het eerste blik dacht ik dat ze enkel lag maar dat was niet zo. Haar lichaam bewoog onregelmatig op en neer en ik hoorde zacht gesnik.
'Emma?'
Ze keek om en ik voelde mijn hart een beetje breken. Haar gezicht, haar lieve kleine poppengezicht was nat en met rode ogen van het huilen.
'Julliët!'
Ik ging zo snel mogelijk naar haar toe en knuffelde haar en hield haar stevig tegen mij toe. 'Het spijt me, het spijt me, het spijt me, het spijt me...'
En zo zaten we. Tranen stroomden over onze wangen en we hielden elkaar stevig vast. En ik was voor het eerst in vrede.
'Emma,' zei ik na een tijdje.
'Ja?'
'Het spijt me dat ik er niet voor je was.'
'Verontschuldigingen geaccepteerd.'
Ik voelde bijna weer tranen opwellen, maar ik hield ze in. 'Bedankt.'Na een tijdje rustig zitten totdat onze ademhalingen en hartslagen weer op een normaal tempo verliepen, besloot ik afscheid te nemen en naar mijn moeder te gaan.
Ik liep naar huis en zag haar in de keuken staan. Ze leek gerust. Zelfs zonder mij.
Ik zuchtte maar blijkbaar zuchtte ik te hard of te overdreven want ze keek op. Ze zag mij en ging sneller dan ooit tevoren naar mij toe. 'Julliët! Waarom was je weg? Gaat het?'
Maar voordat ik daadwerkelijk antwoord kon geven trok ze me in een grote knuffel.
'Ik was niet weg,' mompelde ik. Enkel niet hier. 'En het gaat. Nu wel. Brant hielp me.'
Ik kon haar voelen glimlachen. 'Je bent in ieder geval thuis. Dat is het belangrijkste.' Ze maakte zich los van de knuffel. 'En Brant...' Ze keek me met een nieuwsgierig gezicht aan. 'Vind je hem wat?'
'Mam!' Ik duw haar van me af. 'Waarom zou je hem zo noemen? Jack is net dood en een van de eerste dingen die je zegt gaat over een andere liefdes interesse terwijl ik enkele minuten geleden zo'n klein beetje over zijn dood heen ben dat ik me hierheen kan slepen en zeggen dat hartstikke stom is dat dit mij gebeurt. Waarom ben je altijd zo?'
Na die zin besloot ik me weer af te sluiten. Ik draaide me om en rende weg. Ik had namelijk echt geen zin in de onzin die mijn moeder altijd vertelde./~|~\
Hey waddup ik ga halfdood voor school maar hier is nog steeds een update IK BEN VEELSTE GOED VOOR DEZE WERELD
Wat vinden jullie van de moeder-dochterrelatie?Comment
En dagBwB
JE LEEST
~Jack Frost~ Herinneringen
Fanfiction[Duisternis. Dat is het eerste dat ik me herinner.] Voordat Jack Frost werd zoals hij nu is, heette hij Jackson Overland. En hij had een vriendin. En hij had een zusje. En hij had een broer. En hij had familie. Hij gaat terug naar hun na zijn dood...