7 - {Hoe ik ermee omging}

78 9 1
                                    

Het... Incident liet mij redelijk geshockeerd. Dat is wel te verwachten.
Wat mij wel opviel was dat ik op een interessante manier reageerde. Ik had natuurlijk nagedacht over de mogelijkheid dat geliefdes zouden kunnen sterven - door een ziekte ofzo - maar ik had niet verwacht nu, en zeker niet Jack. Nu ik er erover nadenk, Jack had met zijn roekeloosheid vanzelfsprekend meer kans op een ongeluk als deze. Desondanks was dat niet hetgeen dat boeide. Mijn reactie boeide wel.
Ik bevroor. Ik denk dat ik het namelijk niet goed kon verwerken. Ik kon niet én lichamelijk goed functioneren én mijn hersenen alles laten doornemen, realiseren wat er net was gebeurt.
Een opvallende factor kan zijn dat ik nooit afscheid van hem kon nemen. God, ik kan me niets eens herinneren wat ik als laatste tegen hem zei. Waarschijnlijk iets instemmends na zijn voorstel dat ik alvast kon gaan. Ik kan me tenminste niet eens enig teken van afscheid herinneren.
Stom, is het niet? Allemaal dingen die je wilt doen in het verleden- het heeft geen zin om daar over na te denken. Het maakt je enkel verdrietig.
Op dat moment haatte ik ook dat ik arm was. Als we rijk zouden zijn, zouden we het lichaam uit het water halen door mensen die dat durven te doen in te huren. We zouden een grote kist kunnen maken en een grafsteen waardig van Jack.
Maar we zijn niet rijk en het enige wat we kunnen doen is zijn naam eens noemen 's avonds bij het kampvuur. We kunnen ook geen kaars opsteken voor hem want dat is verspilling van materiaal. We kunnen hem niet weghalen want niemand is zo dom om in het meer te springen. Niemand in dit dorp kan namelijk zwemmen.
Kort gezegd, ik kan niets doen. Ik kan hem niet eren, afscheid nemen, zijn lichaam nog een keer vast houden.
Ik kan niets.
En dat maakt me erg verdrietig.

/~|~\
Hallo!
Ik had vandaag mijn eerste dag school en het ging erg goed! Hopelijk geldt hetzelfde voor jullie!
En dit is best sad net als de volgende hoofdstukken

Daggg
BwB

~Jack Frost~ HerinneringenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu