Baekhyun blik dgan keadaan yg sakit walaupon sudh dirawat di hospital....
"Ah..kuat betul tendangan dia" kte Baekhyun sorg²..sampai di rumah nyer..Abg nye trus...bertanya "ya! Baekhyun ape jdi kt ko nie" tanye Abg nye iaitu D.o*tpi D.o nie dia tinggi..hehehe..* "xde pape la hyung" jwb nyer"inie xde pape??? Nk tipu tu bertmpatla...xkene"kte D.o..."chanyeol hyung mne???"tanye Baekhyun "biaselah gi date" jwb D.o*chanyeol pon Abg si Baekhyun*.."Hyung sye Naik atas dulu" kte Baekhyun "hmm yela nnti turun mkan hyung dh masakkan" blas D.o...Baekhyun terus Naik ke atas iaitu bilik nyerr...dia terus baring di atas katil...dn pandg ke arah satu frame di sebelh katil nyerr..."patut ke aq ubah penampiln aq dn jdi cam dulu"kte hatinye...Baekhyun berfikir tiba satu suara dtg"ya! My baccon dh blikk rupanye"kte seseorg"oh,hyung bile hyung blikk kte tdi date???"kte baek kepada chanyeol"mmgla tpi dh blik dh..nie dh mandi ke blom???"tanye Chan"blom"blas baek"dh gi mandi pastu turun,hyung pon nk gi mandi nie.." Baek terus ambil tuala dn masuk ke dlm bilik air...
Sblom Chan kluar dia perhatikn gambar di sblah katil baek...tidk lme kemudian dia kluar dri bilk tersebut...selepas baek siap mandi ade stu surt di atas mja bljar nye...dia pon buka"alamak!!!" Rupa²nya Surat ibubapa dtg keseklah utk report kad.."camne nie...matila aq klau D.o hyung nmpakk"sdg baek pgg surt tu D.o mmgil nyerr"baek trun makan!!!"jerit D.o"yerr hyung!!!!"baek blas jeritan tersebut...
Baek trun bawah smbil membawa Surat tersebut..."Surat ape tu" tanye D.o"surat.... Surt...utk report kad"kte baek smbil tergagap"mne???"D.o mgambil surt tersebut"esok hyung yg pergi"kte D.o"eh xpe xyah dtg pon boleh""xpe hyung dtg"kte D.o...baek mula cemas.."mengaku klah je baek...D.o jgakk yg mng.."kte Chan yg sjak dri tdi mkan..baek pon menglah...
Keesokan hri nyerr....baek smpai di seklh lbih awal dri D.o...semua murid pandg baek
*camne la rupa makbapak dia...mungkin hodoh jugkk kot*
*mesti makbapak dia sama ngan muka dia*
Baek bersabr shje bila mndgar smua tu...tidk lme kemudian semua ibubapa dtg masuk ke klas...hanye D.o jer yg blom smpai..."haish mne hyung nie..."kte hati baek...semua org tertunggu2 mcam mne wjah keluarga nyerr..."anyyeong haseyo....fuhh smpat Cikgu blom masukk lgi"kte seseorg
*eh sape dia...tpi handsome gilerr*
*ko rse umur dia berapa klau boleh mintakk couple??? Kya!!*
*handsome giler Milt aq*
"Anyyeong haseyo sye Abg kpada Baekhyun D.o imnida" kte D.o..semua org di situ terkejut...
*adakah aq slah dgar*
*jinjja xkene btul asal Abg dia handsome gilerr*
Guru klas mereka ialah perempuan dn masih muda lgi..tiba² Cikgu mereka dtg..."okay keluarga spe dulu"kte cikgunye "sye" baek angkat tangan"baiklah spe yg dtg??"tanye Cikgu"hyung sye""mne suruh dia duduk di sblah awak" baek pon panggil D.o "baikla sape name-" blom smpat cikgunye berckp dia kaku"(hand....handsome nye biar betul nie abg Baekhyun)""Cikgu...Cikgu" panggil D.o"ah~ maaf"...x lme kemudian mereka pon boleh blikk"ya...npe ade 0 lgi nie ha..."marah D.o..."ala..hyung"baek buat muka comel walaupon hodoh...
Sdg mereka jln..
*wahh handsome nyer lelaki sblh si hodoh tu*
*kya...mintakla nombor phone dia*
Mereka menuju ke kereta D.o....tiba² seseorg terlanggar baek bukk!!! "Aduh sakitnyer" "ah awak x pape...eh Shin Ah???" Kte baek"huh? Baekhyun rupanye maaf terlanggar"kte Shin Ah "xpe bye sye nk blik dulu" "bye" blas Shin ah..baek dn D.o pon pergi...
"Sape tu baek???" Tanye D.o"kawan~"blas nyer"ouh~"D.o terus memandu...ptg itu..baek berjln² di taman...taman itu tiade org...tiba dtg satu kumpulan gangster*haishh...dtg lgi*"woi hodoh,sini jp"panggil nyerr..tanpa melawan baek terus dtg ke lelaki itu"tlong blikan ramen utk kitorg semua"ktenye"duit"baek tanye lgi"ala...guna la duit ko dulu""tpi sye xde duitla.."blas baek"ei bdak nie"baek dipukul..."arghh~" baek bangun.."haishh budk² zaman skrg nie payah betul...suruh bende yg sng je pon...itu pon xleh"lelaki itu bangun dri tmpatnyerr...dia membelasah baek dgan cukup² baek x than dia dh xleh nk smpan kemarahan dia lgi...dia memblas semua tumbukkan...akhir nye...dia mng...
Baek pndg kiri kanan "(xde sape² en)fuhh..nasib" baek terus lari dri situ dn biarkn sje geng² tersebut...
Baek berjln ke rumah nyer..."ape aq nk jwab nnti bila D.o hyung tanye nape ngan muka aq nie..."kte baek...Keesokan hri nyer...baek dtg sklh cam biase...dia brjln ke klas nye dn nmpak Shin Ah bersama somin...somin senyum sinis padanya...tpi dia x kesah bkn dia sorg yg selalu buat kt baek tpi ramai....blik itu baek menghantar buku ltihan ke bilik guru...dia masuk semula ke klas utk mengambil beg nyer..."kita berjumpa lgi huh!? Bdx b****"kte seseorg"(haish..dia nk ape lgi...kacau btul aq nk blik T^T) hmm" "terima kasihla sape yg hantar aq ke hospital hritu enn klau x smpai hrinie aq x dtg sklah enn" kte somin...baek hanye terdiam...."dhla aq x nk gaduh lgi ngan ko"kte baek terus kluar"ya-"blom smpat somin berkte pape baek mumbuka pintu dn Shin Ah di hdpan pintu "eh??? Awak bru smpai Kerr??" Tanye baek"aah nape "Shin Ah mengintai di dlm klas tpi ditutup oleh baek" jomla"ajak baek"okay"shin Ah dn baek pon berlalu pergi"camne dia boleh rapat ngan Shin Ah....ya!!!"somin marah dn ketuk meja dgan kuat...
"Hri nie awak nk gi mne???" Tanye baek"ha! Sye tahu stu tmpat nie dia jual Mcam² makanan tpi nk kene bas..blik lmbat la sikit...boleh??"kte Shin Ah "jp sye call hyung sye dulu.." Baek kluar kn phone nyerr....
Truttt~
"Hyung hri nie baek blik lmbat sikit...baek nk kluar boleh hyung???""Kluar ngan sape???"
"Ngan Shin ah"
"Ouh~ date la nie...wuwuwu~"
"Eh mne ade hyung...Okla bye hyung"
"Yela² bye~"
Truttt~
"Okay jom..." Baek dn Shin Ah berjln ke bus stop...
Bersambong~klau ade typo sye mintk maaf sngat² vote la nyer klau best...sbb sye masih bru...dn x pandai lgi nk wat cerita...jdi sye minta maaf sesangat nnti di part akn dtg x tahula la part mne sye akan mempertingkatkn lgi....massf sesangat~
Sekian
YOU ARE READING
© A Fool Fall In Love!? | Baekyeon
FanfictionByun Baekhyun adalah seorg yg sngat hodoh dn x pandai...dia selalu diketawakn oleh org atau dibuli oleh org Tiba² dtg seorg pljar perempuan yg diminati ramai pljar lelaki iaitu moon shin ah...Baekhyun telah jatuh cinta padanye...tetapi ramai yg masi...