Di bilik baek~
"Huaa..boring nyer duduk umah" kte baek guling² atas katil..Dush!! Baek terjatuh katil "adduhh sakit nyerr" baek mengaduh sakit..erghh..baek pon bgun dn pergi membersihkn diri..selepas tu dia turun utk breakfast...Di sekolah~
"Okay dgar sini sebelum kita ade peperiksaan pertgahan tahun kita ada rombongan!!!" Cikgu pulak yg over.."yey!!!"satu kelas jerit "tetapi..kita wat rombongan dgan kelas sblh...mcam² aktiviti ade" kte cikgu lgi detail "oh yeah..bolehla ade kawan" kte seseorg lelaki..satu klas dh mula bising..."semua diam...okay kita gerak esok..makanan x yah byar..pengetua yg byar..okay..jumpa esok pagi kul 8 pagi..daa~"cikgu pon kluar...
"Wahh best nyer nie kene bgitahu baek nie" kte kai..hri nie kai senyap jer..yela xde baek..rehat tu..kai makan di kantin.."huaa boring nye klau xde baek.."kte kai smbil menyuapkn makann nye di dlm mulut..shin ah yg nmpak kai sorg²..terus dia pergi ke meja kai..."tiff jom ke meja kai"ajak shin ah "nape pulakk??" Tanye tiff "xdela sye tgok kai..kesian jerr..baek..Baekhyun x dtg selalu kn dia ngan Baekhyun nie x..mesti dia boring" kte shin ah 'nasib smpat' "hishh kau nie...yela²" shin ah dn tiff pergi ke meja kai smbil membwa makann mereka.."hai"kte shin ah "ouh,hye" blas kai Senyuman terukir ..tpi nmpak jer tiff terus dia monyok..."boleh duduk?"tanye shin ah "dudukla" kte kai..mereka pon duduk "Ha dgar x tdi..bukn cam kau..tiba² terkjutkn org..ni bgila 'hai' ker 'hello' ker nie x" marah kai..."hehe sorry²"kte tiff smbil menggigit burger dia..tiff duduk di hdpan kai..manakala shin ah sblh tiff...sos burger tumpah di bibir tiff.."hishh kau nie..makan pon cam budk² "kte kai lalu ambil tisu dn lap bibir tiff yg Kotor..shin ah yg nmpak perbuatan tu mula senyum" woo~ sweet giler"kte shin ah..kai pon bru perasan..terus dia duduk..tiff ambil tisu dn lap sendiri...
Kring~
'Ape yg aq wat tdi??'kai termnung seketika..cikgu yg dihdpn nmpak kai sdg termnung.."kai..sila beri tumpuan!"marah cikgu kai..kai cepat² pndg ke whiteboard.. Blik tu..baek masih di katil nye seperti sudh di gam dgan gam uhu..."baek!!!!"jerit kai smbil melompat ke arah ktil baek..baek yg perasan terus bgun..Dush!! Kai jatuh di atas katil.."nasib katil ade..klau x dh lme ko masuk hospital "kte baek.." Hehe..xdela aq rindu la ngan ko"kte kai "hekeleh aq bru x dtg 1 hri blom seminggu" "jgnla ckp camtu" kai dh nk nangis.."xyah nk wat nangis.....dh gi mandi..busuk"Kate baek..dn buat² tutup hidung.."hishh.."kai bgun dn segera ke bilik nyerr...'aq rse..aq thu sape perempuan tu'kte kai senyum jahat..malam tu mereka makan bersama...baek,d.o dn Chan perasan yg kai makan smbil tersengih².. "Kau nie dh kenape??" Tanye baek pelikk..yela makan pon nk tersengih² ker?? "Xde pape " jwab kai masih tersengih..habis je makan baek terus ke bilik nyer..kai pecut ke bilik baek..
Dush!!!!
Kai membuka pintu dgan kasar.."oh mak kau hitam"baek melatah "wow..melatah dia...x kene" kte kai.."hehe sorry"baek tersengih "Ha kau knape nie?? Sampai mcam tu sekali??" Tanye baek "ala rindu kaula" ckp kai dgan kecomelan nye "hish..x comel lngsung lainla dia" kte baek..mengalihkn pndgan nyer.." 'Dia'?? Sape?? Oh sye tahu"kte kai senyum jahat "huh??" Baek dh mula gelabah.."ala..kau main² jekn kau mne tahu"baek mula rse takut..."aq tahu..name dia moon shin ah kn??"kte kai mula tersengih.."erk...apela kau nie..hahahha..bukn dia"kte baek..tetapi kedengaran ketawa nye pelikk.."xyah nk tipula"kai mula bgun dri katil.."ooh yer~"kai pusing semula "oh yer ape??" Tanye baek.."esok kita ade rombongan..jdi esok pagi dh kene gerak awal" kte kai "berapa hari??" Tanye baek.."erm 2 hari 1 malam"jwab kai.."ouh okay.."jwab baek..kai pon kluar..baek terus pergi berkemas lalu turun di bwah.."hyung!!!"jerit baek "ape dia??" Chanyeol menoleh "baek nk gi rombongan ngan kai" kte baek "hmm pergila" Chan smbong dgan phone nye "hyung~" "ape??" "Duit??" "Hmm yela² nnti hyung bgi" "oh yess" baek lari naik atas..dia mengetuk pintu kai..ttukk ttukk "masuklah" panggil kai dri dlm.."Ha ape dia??"tanye kai.."ko dh siap packing kerr??"tanye baek "tu" tunjuk kai menggunakn muncung mulutnye..tgan nye masih dgan phone..
"Ouh..aq senanye x sbar" kte baek teruja "ye aq tahu..aq pon same..kau dh siap packing??" "Erm blom..aq nk bwak guitar aq la" "Ha okayla tu..best la sikit..nie keyboard ingat nk bwak tpi x muat..haha" mereka ketawa..."dh la aq nk gi bilik aq..bye~"baek pon kluar...dia masuk ke dlm bilik nyer...dia dh pastikn semua nyer..dh siap..dia pon tidur..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Tuanku kami perlukn pertolongan my" kte baek "ape dia??" Tanye chanyeol "duit yg dijanji kn~" baek wat muka comel.."hmm nh"Chan memberi satu sampul berisi duit "wahh tebal..bye Chan &d.o hyung" kte baek dn kai terus kluar.."bye"jwab mereka berdua..mereka berjln me sekolah seperti biase..tetapi kli nie dgn membawa beg yg agak berat dn pakaian biase...kai mengenakn T-shirt putih dn dipakai jacket lembut hitam berseluar jeans biru pekat dn berkasut Nike hitam putih..(kk x pandai nk desc..haha) baek pula memakai T-shirt hitam dn disarung jacket merah berpetk hitam berseluar jeans hitam dn berkasut Nike..sehodoh² dia pon nmpak hensem tau...mereka berjln dgan wajah ceria sekali...
Abaikn klau ade typo..klau best vote la..kk bye..
YOU ARE READING
© A Fool Fall In Love!? | Baekyeon
FanfictionByun Baekhyun adalah seorg yg sngat hodoh dn x pandai...dia selalu diketawakn oleh org atau dibuli oleh org Tiba² dtg seorg pljar perempuan yg diminati ramai pljar lelaki iaitu moon shin ah...Baekhyun telah jatuh cinta padanye...tetapi ramai yg masi...