"Ye, baek akan berubah yg dulu" kte baek yakin..ketawa d.o tdi terus berhenti bila dgar ape yg baek ckp...d.o berlari turun ke bwah utk mndpat kn chanyeol.. Chanyeol yg sdang kusyuk tgok Movie smbil makan popcorn..."hyung²"jerit d.o "ape?" Tanye chanyeol mengunyah popcorn.. "Baek..baek ckp dia nk berubah jdi dulu" kte d.o tercungap² cari nafas...chanyeol tercekik.."air..air"chanyeol tercekik apabila dgar tersebut...dia minum air.."biar betik? Serious la?"tanye chanyeol lgi utk kepastian..mne tahu salah dgar ke??...en..hahahha.."iye"jwab d.o..chanyeol mncapai ip nye..mendail nombor seseorg...
"Tuan, adik tuan call " kte PA Kris.."ha mne..meh sini bgi phone sye"kte Kris..phone tersebut bertukar tgan.."ha knape Chan..hyung tgah kerja nie"kte Kris..lalu meminum air teh susu panas nye.."baek..baek ckp nk berubah jdi dulu.."kte Chan teruja...ppppuuuhhhhh...Kris tersembur...habis kertas kerja nye basah.."tuan..tuan okay ke?"tanye PA nye gelisah..Kris membri isyarat bhwa dia okay..dia mengelap mulut dn bju nye dgan sapu tgannye.."betul ke?"tanye Kris lagi..aduhh diorg nie x caye la.."betul hyung..."jwab chanyeol... "Wahh bgusla tu..x sabar nk blik Seoul.." Kte Kris lgi.."hyung kt mne nie?"tanye chanyeol.. "Hyung kt syarikat appa yg kt England.." Kte Kris.."ouh...nnti balik tau hyung"kte chanyeol " okay..bye hyung nk smbong kerja nie.."Kris mematikn panggilan..."(bila dpat berita nie..x sabar pulak nk balik Seoul) "Kris tersenyum sorg2...PA Kris hnye pndg dgan pelikk...
" seok...buln dpan sye boleh balik Seoul kn?"tanye Kris.."iye tuan..tpi klau kerja tuan di syarikat ni..hbis cepat..mungkin kita boleh balik awal"jwab yoo seok PA Kris dgan sopan.."ouh yeke..klau camtu sye nk hbiskn cpat...dh lme x jumpa adik² sye nie..rindu diorg..dn dia jugak"kte Kris..ayat yg terakhir sengaja dia perlahan kn..tpi masih boleh didengari yoo seok.."tuan, sye pasti dia jugak rindukn tuan.."kte seok..Kris tersenyum tawar..ntahla klau dia ingat lgi aq nie ke x.."ntah la...mne la tahu yg dia dh lupakn sye..sye kn selalu busy..dia pon lupakan sye..ntah² dh kawin ke? Mne la tahu en"kte Kris..."tuan.."seok x tahu nk ckp ape...Kris sambung kerja nye yg tertangguh...
Hari yg ditunggu² oleh Kris..dia siapkn kerja nye lebih awal dri dia sngka..jdi dia boleh pulang ke seoul....Kris sngat teruja utk jumpa adik² nye..last dia jumpa pon..ntahla..dh bertahun2...spnjg perjlnn...Kris xleh tido..disbbkn rindu sngat..dia x leh tido.."tuan, tuan kene tido..klau tuan x tido..nnti tuan ngantuk..bila tuan ngantuk..x bestla mse tuan berjumpa dgan adik² tuan.."kte seok.."eh? Aah en.."kte Kris.."tpi tuan..xpe ke..sye tinggal dgan kluarga tuan?"tanye seok.."xpe..diorg semua baik..lgi pon klau awak balik Seoul pon..awak nk blik mne?"tanye Kris..seok terdiam..mmg bnar dia xde tmpat utk tinggal..sbb dia anak yatim piatu..jdi dia tiada tmpat tinggal.."jdi okay?"tanye Kris.."okay"balas seok smbil tersenyum nipis...esok hri nye..mereka smpai di Seoul tepat pukul 7.30 pagi.."erm..msih awal lgi nie..klau kita blik umah tuan pon....rse nye diorg blom bgun lgi.."kte seok..."xpe jgan risau..waktu2 camni diorg dh bgun..siap sarapan awal² lgi..pastu xde kerja...tgok TV atau phone..tu je la kerja diorg..."kte Kris.."ermm tuan boleh sye tanye..adik2 tuan kerja ape?"tanye seok.."ouh..yg adik sye ke dua..dia x kerja..dia malas nk kerja..yg ketiga pulak..bekerja chef di restoran..dn yg keempat masih bersekolah..tahun nie..tahun last dia, knape ek?"tanye Kris pula.."xde papela tuan"seok tersenyum....mereka pon menaiki teksi...
Smpai di hdpan pintu rumah..."wahh rindu nye.."kte Kris...mereka pon berjln masuk ke dlm rumah..'dgan senyap' ..."erm tuan knape kita berjln dgan senyap nie..mcam perompak pulak?"tanye seok berbisik..."shhh sye nk surprise kn diorg"kte Kris...seok hnye mengikut...ting tong..Kris mnekan loceng rumah.."eh? Sape pulak yg dtg pagi² buta nie?"tanye d.o pelik.."ala bukak jer"kte chanyeol smbil mata nye menonton TV..Baekhyun pulak tgah minum susu smbil main phone nyer...ni la kerja diorg waktu² camni...hahahha....d.o pon bukak pintu.."ye? Cari siap- hyung!!!"jerit d.o...jeritan d.o membiarkn baek dn Chan terkjut..mereka pntas berlari menuju ke d.o utk lihat ape yg berlaku..."hyung!!"jerit mereka jugakk.."huhu...hyung ckp hyung balik buln dpan"kte Chan.."hehhe hyung siap kerja awal...dpat balik awal"kte Kris.."huhu...rindu Kris hyung.."kte baek.."hyung pon rindu korg jugak...ouh ye..nie hyung nk perkenalkn....ni PA hyung.."kte Kris smbil perkenalkn seok.."ouh sye..Han Yoo Seok.."kte seok menunduk hormat.. "Ha masukla" pelawa d.o...mereka pon berbual..ye la sudh lme mereka tidk berkumpul mcam ni...Kris pon cerita kn dri A-Z ...bru mereka fham.."jdi,xpe ke klau sye tinggal di sini?"tanye seok..mereka semua mmndg seok.."xpe..buat mcam umah sendiri"kte Chan memegang bahu seok..seok tersenyum.."eh? Cepat nye mase dh berlalu...dh pukul 12 tgah hri"kte baek..mereka terkjut...cepat nye mse berlalu..mereka membuat keputusan utk makan di luar..mereka juga pergi jalan² bersama...baek terberhenti di dpan kedai hunting rambut...d.o yg perasan tersenyum..."pergila..hyung belanja"kte d.o..baek tersenyum...Kris,Chan,seok dn d.o menunggu baek...15 minit kemudian..baek kluar..mereka tersenyum.. "Camne? Okay?" Tanye baek.."okay sngat!"kte Chan..lalu melompat ke arah baek..baek smpag mengelak...Chan merajuk sbb x dpat nk peluk.."dh²..xyah nk majok sngat...baek..hensem sngat"kte Kris..seok hnye perhatikn shje baek nie..mcam pernh nmpak.."wait2..kjap..awak..sye mcam pernh nmpak awakla "kte seok..msih memikir siape org nye.." Mmg la..dia la Mr.eyeliner yg lme hilang tu"kte Kris..seok terkjut..lalu terlompat² sperti kanak2..."eh²? Knape nie?"tanye Kris.."sye...sye peminat nombor 1 dia"kte seok gembira...mereka ketawa..."haishh nnti sye bgi autograph ye"kte baek..seok teruja...
Yey! Hbis part nie..huhu idea dh kering..jdi cerita pon dh x best...huhu..sorry ye sbb slow update..yela skrg nie sye ade final exam susah nk update..huhu k la bye..ouh ye good luck yg akan jwab peperiksaan tu...nnti sye update lgi..insyaallah..
YOU ARE READING
© A Fool Fall In Love!? | Baekyeon
FanfictionByun Baekhyun adalah seorg yg sngat hodoh dn x pandai...dia selalu diketawakn oleh org atau dibuli oleh org Tiba² dtg seorg pljar perempuan yg diminati ramai pljar lelaki iaitu moon shin ah...Baekhyun telah jatuh cinta padanye...tetapi ramai yg masi...