part18

131 12 0
                                    

Seok,Jessica,Krystal dn shin ah pergi mencari mereka.."ade idea x nk cari diorg kt ne??"tanye Jessica..ermm mereka berfikir..tiba2 shin ah mndpat satu idea.."seok oppa, cuba cari guna phone Kris oppa?"tanye shin ah.."erm,xleh bende tu Polis jer boleh buat.."jwab seok.."aah kn"kte shin ah..

Seok hnye pusing2 di kawasan xxx yg berdekatan dgan hutan.."korg,tgok2 la jugak klau jumpa kereta Kris hyung"kte seok.."okay,jwab mereka serentak.. "Kjap2,tu bukn kereta Kris oppa ke??" Tanye Krystal menunjuk ke arah sebuah kereta terparking di sebalik hutan.."mne?"tanye mereka serentak..seok pon terbrake mengejut.."aduh,seok bwakla elok2" marah Jessica.. "Hehe maaf2 ha mne kereta Kris hyung?" Tanye seok melihat sekeliling.. "Tu" tunjuk Krystal.."korg,tunggu dlm nie..jgn kluar"kte seok..mereka mengangguk..seok kluar dri perut kereta..dia berlari anak ke sebuah kereta di dlm semak..."ni..mmg kereta Kris hyung.."seok cuba membuka pintu.."x terkunci??"seok mencari klau ade ape2 yg penting.."xde pape la dlm kereta nie.."seok menutup semula pintu kereta..lalu berlari anak ke kereta nye semula.."ha ade jumpa ape2?"tanye shin ah.."xde..tpi tdi sye ternmpak ade laluan penjalan kaki"kte seok.."huh?"kte mereka serentak.."jom,turun kita tgok sendiri"ajak Krystal..turun dri kereta..mereka pon ikut..seok berjalan ke arah kereta Kris tersebut.."sini"panggil seok..mereka hnye ikut.."weyy gelap nye..Seram la pulakk"kte shin ah.."kjap,tdi sye ade ambil lampu suluh"kte Krystal..berlari mengambil lampu suluh di bonet kereta..

"Nah sorg satu" Krystal menghulurkn lampu suluh setiap sorg..mereka menghidupkn lampu.."ha okay la nie..."kte seok.."hati2 tau..nasib baik korg x pakai skirt.."kte seok.."dh2 cepat masuk"kte shin ah..seok dihdpan mnakala di blkg nye Jessica,shin ah dn Krystal.."pgg tgan sye..jgn lepas..takut kita terpisah..payah nnti.."bgitahu seok..cepat2 Jessica memegang lengan seok..."hati2 takut ade perangkap.."bgitahu seok..tidk lme kemudian.. Mereka smpai di hujung penjalan kaki.. "Skrg kita nk wat ape? Ade dua laluan?" Tanye shin ah...seok menyuluh ke tanah.."ade tapak kaki la"bgitahu seok..mereka pon menyuluh ke arah tanah.."betulla,maksud nye ke kanan la"kte Jessica.."Mari"ajak seok..mereka hnye ikut blkg seok..tidk lme kemudian.. Seok berhenti secara mengejut.."eh knape nie??"tanye Krystal.."kjap,sye ade bau darah la.."bgitahu seok.."huh? Darah?"kte shin ah.."kjap2" seok menyuluh ke arah sebatang pokok.."Mari sini kjap..ade darah la..mcam bukan darah haiwan..sbb ade Kain terkoyak kt sini"bgitahu seok.."awak..jgn camni awak..sye xnk berlaku ape2 kt diorg"bgitahu Jessica.."sye pon berharap mcam tu"kte seok..lalu meneruskn perjalanan...

[Di rumah unsang]

Lelaki tu hnye duduk mmndg mereka semua..Kris telah pon mati dihdpan adik nye sendiri.."heh"lelaki tu tersenyum sinis..tiba2 walkie talkie lelaki tu berbunyi.."boss,ade org pecah masuk kawasan kita" "huh? Sape? Berapa org? Lelaki ke perempuan?" "4org..1 lelaki 3 perempuan" "okay2"

Baek sudh rse tidk sdap hati pasal shin ah..baek mmndg kai..kai juga turut rse tidk sedap hati.."shin ah? Krystal? Seok dn Jessica noona?"kte baek perlahan.. Kai hnye pndg baek..berharap itu bukn diorg..."hmm ape Kate kita sbung permainan? Skrg giliran kau pula"lelaki tu mengacu pistol ke arah Chan..Chan terkjut.."jgn..jgn tmbak aq"pinta Chan..."heh ade aq kesah??"lelaki tu melepas satu das tembakan di kaki Chan..mata Chan membulat.."aaaarrrrgghhhh"jerit Chan kesakitan.."chan hyung!!!"jerit baek..dyo sudh pon penat..dia terlelap..tetapi disbbkn das tembakn tu terlalu kuat..dia terjga "chan??" Dyo terkjut melihat darah kluar bnyak di kaki Chan.."hmm boringla..aq dh xde bende lain nk bgi korg...pistol ni jela yg tinggal"lelaki tu ketawa...

Bang!!!!"bunyi ape tu??"tanye seok.."mcam bunyi pistol je? Camne klau?"air mata shin ah gugur.."Mari cepat"seok berlari anak..mereka juga....tiba mereka di sebuah rumah unsang....seok mencuri lihat ke dlm rumah unsang tersebut.."Chan ?"kte seok perlhan..apebila melihat Chan menangis teresak2..seok terduduk.."knape?"tanye mereka serentak... Mereka pon melihat ape yg berlaku.."seok,Kris blom mati lgi kn?"tanye Jessica air mata nye telah gugur..seok x tahu nk ckap ape..."ape kita nk buat skrg???"tanye shin ah..dia juga menangis.. Krystal pon..."mari,ke semak sne.."ajak seok..mereka hnye ikut..

[4.19 AM]

Seok mengeluarkn phone nye..air mata nye x henti² turun.."sye nk call police.."beritahu seok..mereka hnye setuju...cepat2 seok dail nombor police..

"Hello,ade ape2 kami boleh Bantu?"
"Hello,tolong..tolong sye encik...kawan2 sye semua diculik..sorg telah dibunuh"
"Bgitahu lokasi encik"
"Sye x tahu...encik cari jer lokasi phone sye.."
"Baiklah.."
"Tpi dtg dengan syap..takut mereka lari"
"Baikla encik.."

Seok mematikn panggilan phone..."mcam mne?"tanye Krystal.. "Police akan dtg" beritahu seok..mereka hnye diam..tgah buntu..x tahu nk wat ape..

"Hey2, jgn mati dulu" lelaki tu ketawa kn Chan..Chan hnye pndg lelaki tu dgan mata yg tjam.."aq haus la..kjap eh"lelaki tu berlalu pergi.."Chan hyung"panggil baek dn kai.."xpe..hyung x kesah..asalkn adik2 hyung ha ha ha x pape"Chan menarik nafas dlm2...nafas dia tersekat²....lelaki tu dtg semula..dia melihat jam di tgannye.."dh nk pukul 5 pagila..permainan nie mesti ditamatkn cepat2,bukan?"lelaki tu tersenyum sinis..bang!! Satu das tembakan di lpaskn ke arah chan.."wargghhh "Chan raung kesakitan..mereka hnye meraung2 supaya lelaki tu berhenti..lelaki tu hnye tersenyum sinis..lelaki tu mengacu ke arah dyo.." Angkat tgan!! Letakkn senjata!! Kami Polis!!!" Lelaki tu terkjut..."letakkn snjata!!!" Lelaki tu mengacu ke arah dyo..bangg!! Satu das tmbakn terkena tepat di Dada lelaki tu..lelaki tu rebah di lntai.."masuk2! "Arah ketua Polis tu...shin ah ,Krystal,Jessica dn seok masuk ke dlm..." Baek?"tanye shin ah melihat baek sngat2 penat..Jessica pergi ke arah Kris.."Kris?? Kris ? Bgun!"Jessica mengoncang kn bdan Kris...."noona,Kris hyung..Kris hyung..dia dh xde"bgitahu dyo..Jessica menangis..seorg Polis pergi ke Chan...dia check nadi Chan.."lmbat..dia dh xde"beritahu Polis tu...ambulance pon masuk ke dlm kawasan hutan tersebut..Kris dimasukkn ke dlm ambulance Chan jugak...mereka bertiga dimasukkn ke dlm ambulance yg satu lagi...

"Kris hyung sygkn adik2 hyung termasuk seok dan kai"

Hbis utk part nie yey!! Cerita nie akan complete smpai part 20 jer..kotla..mungkin smpai part 19 ntah..tgokla klau sye rajin nk type lagi 😂 klau sye rajin lagi mungkin smpai part 23-25 camtu 😂 hahaha..btw vote tau part nie! Sayonara~

© A Fool Fall In Love!? | BaekyeonWhere stories live. Discover now