part3

211 25 0
                                    

Di pasar...
"Wahh banyak nyer makanan" kte shin ah dgan mulut penuh..."hei² telan dulu bru ckp"marah baek"ouh sorry² "kte shin ah...hampir pukul 9 mlam mereka pon blik..mereka Naik bas utk pulang..." Hei...Baekhyun"kte shin ah dgan suara tdak bersemangat..."ape dia"tanye baek"kita dh nk periksa en??"tanye shin ah lgi"hmm" "mak sye marah berkawan dgan org yg-" blom smpat shin ah ckp"ye sye tahu...jdi maaf kn sye..."kte baek..shin ah hanye menunduk...

Di rumah shin ah~
"Sye dh blikk" kte shin ah tdak bersemangat..."oh kamu dh blikk camne dh bgi tahu dia"kte omma dgan teruja"dh"jawab shin ah dgan nada agak perlahan..."ingat omma x nk lgi kamu kwan dgan bdak hodoh dn x pandai tu"kte omma nyerr..

Keesokan hri nyerr...
Baek dtg sklah cam biase...dia ternampak shin ah..."perlu ke?? Aq sape dia??"baek hanya memndg shin ah..."hye shin ah"sape seseorg dri jauh shin ah memndg orgnye"hye"senyum setengah"nape nie??"tanye somin"xde pape"blas shin ah...

Mcam biase di dlm klas...tiba² cikgu pon masukk..."dengar sini semua kita akn ade peperiksaan...peperiksaan kli nie lain sedikit siape yg lulus akan naik ke klas yg atas...yg gagal akn kekal...faham"kte cikgu semua angguk..."okay baiklah bukak m/s 62.."kte cikgu smbil tulis di papan putih....baek hanya ltakkn kepala nyer di atas mja...dn memikir..."(patutke aq jawab soaln nie??)"detik hati nyerr

Minggu utk peperiksaan tersebut..."baiklah pass kertas ke blkng...cikgu xnk ade org meniru,Cuba meniru atau bgi tiru fhamm!!"kte cikgu"yerr"blas 1 klas dgan nada takut...baek yg tdi dh dpat kertas hnye ltakkn kepala di atas mja...baek dgan kerajinan nyer dia pon buat jugakk soalan tu..cikgu hanye perhatikn baek"eh Baekhyun kmu jwab ke soaln nie!??"ketawa kecil...semua murid pndg baek..baek x lyan..."cikgu tgokla"kte nye dgan nada perlhan"ape dia?? Cikgu x dngar"tanye cikgu"xde pape la cikgu"baek terus jawab soaln tersebut...

X lme kemudian peperiksaan itu pon tamat..."Baekhyun sini jp tlong cikgu"kte cikgu..."baiklah"baek hnye dgar.."tlong hntar ni kt meja sye..sye nk ke kantin boleh??" "Hmm" blas baek...baek berjln ke bilik guru..mse tu di dlm bilik guru xde org sebelum baek masuk baek terdgar seseuatu..."ei jgnla pgg² gatal la awak nie..."kte seseorg"ala.."kte seorg lgi.."maafkn sye "baek pon masuk...dn lihat cikgu b eng dia ngan cikgu pjk dia berada di dlm bilik guru tersebut...tpi masing² buat kerja sendiri" maaf kn sye,sye nk hantar buku" kte baek dn terus kluar...

Ptg itu waktu blik sklah...baek blik sklah dn terus menuju ke rumah nyer...sblum dia masuk tiba² dh ade org smbut "ya! Baek tdi ko jawab ehh soaln peperiksaan tu??" D.o teruja"aah"blas baek"my baccon!akhir nye ko jawab jugakk soalan tu.."Chan pon teruja..."alah...tu pon ade sbb..cikgu kte klau x jwab turun klas..."kte baek"alah klau ko jwab pon naik klas enn"kte D.o "hmm entahla" blas baek dn terus masukk...

Diorg ber2 sudah teruja"Hyung! hyung rse dia akan jdi cam dulu ker??"tanye D.o kepada Chan"hyung rse dlm mse yg lmbat la jugakk dia akn jdi seperti dulu...mesti ade sbb atau sbb seseorg"kte Chan smbil tersenyum melihat baek yg sdg naik tangga..."D.o ya...hyung nk kluar jp" kte Chan "hmm" blas D.o

Chan menuju ke cafe dn jumpa seseorg..."ah cikgu"kte Chan"sini²"panggil cikgu iaitu guru klas baek"btul ker baek dia jwab soalan pgi tdi" "aah dia jwab" kte cikgu...sbnr nye guru klas baek tahu ttg baek yg dulu....mereka berbual"wahh terima masih sngat² kpada cikgu sbb ckp sape x wat turun klas" "eh tu betulla(aq patutnye yg berteima masih sbb jumpa ko...abg baek semuanya hensem kya)" kte cikgunye dlm hati*biasela cikgu pompuan yg muda...mereka pon berbual²....tidk lme kemudian chan pon blikk...

Esok hrinyerr did sklah..."baiklah cikgu akn sebut name siape yg akn nail klas"hampir separuh klas  naik klas..."yg Latin kekal Dan baekhyun awak naik 2 klas"Kate cikgu smbil tersenyum...."baiklah semua boleh pindah klas.."kte cikgu...semua pndg bark mcam x percaya...

*tipula klau dia naik 2 kelas*

*mesti dia meniru kn*

Mereka semua kutuk Pascal baek...cikgu mereka yg tdi diluar dngar semua kutukn itu....tiba² cikgu tu masuk klas semla..."dia x meniru..cikgu nmpak sendiri"kte cikgu dn terus kluar...murid² dlm klas terdiam....tidk lme kemudian Ade murid dri klas Latin pon masukk...bark kluar dri klas "(kjp klau aq naik 2 klas...tu kn klas shin ah dn somin kn... Haishh nape bends nie boleh berlaku)"omel baek dlm hati nyer...tidk lime kemudian baek pon smpai di dpan klas A...dia buka pintu Dan masuk me dlm klas seperti tidk Ade ape yg berlaku....dia trus duduk dia bhagian blkg dn pndg luar tingkp...

Semua murid dlm klas A pndg baek..."oi si hodoh ko slah klas Kerr???"kte bye smbil ketawakn baek...yg lain pon mengikut ketawakn baek...shin ah dn somin pndg baek....baek hnye mmndg kluar tingkp....cikgu pon msukk"baiklah baekhyun dh Ade dlm klas?"tanye cikgu...baek mengangkt tangan...."cikgu knape dia Ade dlm klas kita.."tanye seorg murid...."dia dpt markah tinggi...tinggi dri shin ah...shin ah 92 dia 97..."kte cikgu semua org ternganga...rehat itu bark kluar klas...tiba² shin ah menarik tgan nyer...."nk ape?"tanye baek tnpa mmdg shin ah "awak, awak she nk berkwan dgan awak" Kate shin ah"klau awak berkwan dgan sye...nnti omma awak marahkn sye"kte baek dn trus beredar dri situ...shin ah sngat sedih...melihat baek....

Hmpir 2 minggu baek dlm klas A tiba² ade murid baru masukk ke klas mereka..."anyyeong haseyo Kim jongin imnida bleh panggil Kai"kte Kai

*wahh handsome gilerr dia!!><*

*aq nk mintak nombor phone dia la*

Kai mmndg semua murid dlm klas dia...tiba² dia terberhenti apabila melihat baek"eh baek!!?"jerit nye smbil lmbai"ouh kamu knal dia"tanye cikgu"kenal sesangt..cikgu sye duduk sblh dia eh"Kai terus duduk sblah baek....baek pndg Kai dgan cemas"(haishh...camne Kai boleh sklah kt sini dn duduk dlm kelas nie)"kte baek dlm hati nyer...

Bersambong~klau ade typo maafkn sye..klau best vote la ff nie..><

© A Fool Fall In Love!? | BaekyeonWhere stories live. Discover now