ep10

133 15 0
                                    

5 hari selepas kjadian itu..baek dihntar ke Seoul semula...seminggu selepas itu bru baek boleh mula ke sekolah...baek duduk shje di kerusi nye..ramai murid berkumpul dihdpannye .....

"Wei,baek kau okay?"
"Siape yg buat wei?"
"Kau dh sihat?"
"Boleh ke berjln tu? X sakit?"
"Ape masalah kau dgan dia?"
"Mcam mne boleh berlaku?"

Mcam² soalan ditujukn...baek teragak² utk menjawab.."woi..diakn bru kluar hospital..xpyh tanye bnyak soalan..nnti stress dia..x pasal² masuk hospital kli ke 2" marah kai..yg tdi geram je..tetiba pulak kwan nye jdi popular...mereka pon beredar..."garang nye"kte baek.."hmm..mne x garang..dn kau..mcam mne boleh jdi bende nie? Siape lelaki tu?"tanye kai pulak.."aik..tdi punyala marah..jgn tanye bnyak soalan la apela..nie dia pulak yg tanye bnyak soalan"baek tergelak.."eh? Aah en"kai jugak turut gelak...cikgu mereka pon masuk.."okay murid² mcam biase yg cikgu ckp hritu..kita akan ade peperiksaan pertgahan tahun... "Kte cikgu..semua murid mengeluh.." Ala.." "Xde ala² hritu dh seronok bukn bercuti..Ha..Baekhyun kamu dh okay? Boleh jwab,bukan?" Tnye cikgu...baek hnye angguk.."Ha baek dh okay..jdi peperiksaan nie akan bermula minggu dpan..jgn lupa bce buku"cikgu pon kluar dri kelas..satu kelas mula mengeluh sekali lgi..kli nie lebih pnjg..

Rehat tu.."kai kau pergi dulu...nnti aq pergi"kte baek.."okay" kai pon pergi menuju ke kantin...selepas baek siap kemas bag nye..dia kluar utk ke tandas dn brula ke kantin..baek merasakan seperti ade seseorg sdg mengekori nye.."pleasela..jgn follow sye lgi"marah baek.."maafkn sye..sye cuma nk tanye..awak sihat?"tanye perempuan tu.."shin ah jgnla camni..klau somin nmpak..dia akan bgitahu mak awak"marah baek.."ye saye tahu..sye...sye.."shin ah x smpat hbiskn kate² nye..baek memotong.."dh la shin ah...sye nie dh hodoh..b**** pulak tu"kte baek..."x..awak x b**** ..sye tahu awak pndai..cuma awak xnk bgitahu org lain.."kte shin ah lgi.."dh la shin ah selepas nie..jgn ikut sye lgi..dn terima kasih sbb tolong sye mse accident tu"baek pon berlalu pergi.. "Sama²..sye cuma nk..yg sye rindu awak sngat²" kte shin ah perlhan..

Di kantin.."wei,asal lme sngat?"tnye kai menyedut air minuman nye.."sakit perut"jwab baek..smbil mmgang perut nye.."la..kau nie..kau mkan ape smpai sakit perut?"tanye kai..baek hnye mengangkat bahu..baek mula menyuapkn nasi goreng ke dlm mulut nye.."ish..org tanye dia..dia x jwab pulak.."kai pon menyambung makn makanan nye...balik tu.."kai kau balik la dulu...aq nk ke library la..nk hntar buku yg aq pinjam"kte baek.."nk aq teman kn?"tanye kai.."x..x pyh.."kte baek "okay..bye jumpa kt rumah ye" kai melambai dn berlari turun tangga...baek turun tangga utk ke bgunn sebelah..dia berhenti.."please la..jgn dekati sye lagi"kte baek.."sye...sye..sye cuma rindukn awak..rindu mse kita dulu²"luah shin ah.."dhla..tu dulu..skrg nie..awak kene tumpukn perhatikn utk periksa minggu dpan.."marah baek.."tpi..sye rindukn awak.."shin ah mula menitiskn air mata..dia tertunduk...dgan sepantas kilat baek peluk shin ah..shin ah terkjut.."dh²..jgn mnangis... Sye pon rindukn awak"kte baek..smbil mengelap air mata shin ah..shin ah masih terkaku di situ.."ermm baek?"kte shin ah "eh..maaf²" baek melepas kn peluknnye... Mereka berdua blushing..mne x blushing bru lepas peluk kot..."sye cintakn awak"kte baek tiba²... Shin ah terkjut..."sye pon cintakn awak"blas shin ah..."sye nk bgitahu awak.."kte baek "hmm..ape dia?" Tanye shin ah.."sye nie bukn nye b****"kte baek.."ye,sye tahu"shin ah tersenyum...baek terkjut..."tpi mcam mne klau somin tahu...nnti dia akn beritahu omma awak"kte baek...

Shin ah tertunduk..x tahu nk ckp ape..."shin ah sye balik dulu"kte baek terus beredar dri situ..hjat nye ke library tidk jdi..lain kli shje la..shin ah masih berdiri di situ..balik tu shin ah masuk ke dlm umah...omma nye yg duduk di sofa di pndg lme.."ha shin ah sini"panggil omma nye..shin ah hnye ikut..."hbis sekolah nie kamu akan berkahwin"kte omma nye selamba.."huh!?'shin ah terkjut.."omma, shin ah bru 16 tahun..shin ah x bersedia lgi omma"marah shin ah.."xde..kamu ttp akan kahwin dgan somin...muktamad"kte omma nye marah..terus omma nye naik ke bilik nye...shin ah hnye diam di situ..x percaya ape yg omma nye ckp..mmg xleh percaya..dia bru 16 tahun..dn nk kahwin...shin ah naik ke bilik nye dgan rasa geram..ommanye x pernh nk dgar ape yg shin ah ckp..dia selalu kene ikut ckp omma nye...


Maaf klau ade typo..klau best vote and comment

© A Fool Fall In Love!? | BaekyeonWhere stories live. Discover now