part13

121 17 0
                                    

"Omma,omma x sihat..jgn la bgun" dgan lemah lembut shin ah memegang tgan omma nye.."x boleh..omma kene kemas rumah..."kte omma nye..lalu terbatukk.."omma, xboleh la camni..biar shin ah yg buat..omma rehat..ni makan ubat"shin ah menghulurkn dua biji ubat..omma shin ah menelanye..lalu meminum air..."dh omma baring dulu..nnti shin ah kemaskn "shin ah tersenyum..lalu kluar dri bilik omma nye..tiba² phone nye berbunyi...satu mesej masuk..

" hye, shin ah..awak free x?"-baek
"Hye, maaf baek..sye kene jga omma sye..omma sye x sihat"-shin ah
"Ouh klau camtu boleh sye melawat?"
"Ha..boleh jer dtg la"
"Okay"

"Ouh ye aq pon dh lme x nmpk baek.." Ceh rindu senanye..bru hri sabtu dh rindu bagai...ckp macam dh bertahun² x jumpa..15 minit kemudian seseorg menekn loceng umah..serta merta pagar di hdpan terbuka dgan automatik...baek mengetuk pintu..tukk tukk tukk..shin ah pon membuka pintu..ternganga dia..nie baek ke? Ouh..atau ni mimpi.."awak siape?"tanye shin ah..kpada lelaki yg berpakain kemas..memang hensem dn swag..fuhh fuhh.."smpai hati awak shin ah..x ingat sye..nie sye la Baekhyun.. "Baek merajuk.." La baek awak ke? Sye x cam awak..sbb awak ...."shin ah tidk sebut ayat yg terakhir.. "Hensem?" Tanye baek..shin ah menunduk malu.."masukla" pelawa shin ah.."ouh ye..ni sye ade bawak buah,bubur ngan bunga"kte baek.."eh susah² je"kte shin ah.."eh xdela.."baek tersenyum....

Mereka pon ke bilik omma nye.."omma ade org melawat omma"kte shin ah..baek pon masuk.."annyeong haseyo"baek menunduk hormat.."(oh my goat!! Siape lelaki kacak nie?? Kawan shin ah ke?? Hensem gilerr)"bisik hati omma shin ah.."ni sye la mak cik..Byun Baekhyun"kte baek..terus omma shin ah terkjut.."(ti..tipu..bukan ke dia hodoh..)"bisik hati omma shin ah..x terima.."betul..sye byun Baekhyun.. Yg selalu org ejek tu..xpe² xyah pikir pasal tu..nie sye ade bwak bubur, buah dn bunga utk mak cik"kte baek..shin ah yg menyambut.."gumawo"kte shin ah..baek tersenyum manis..wahh sperti ade bling bling jer..terpegun shin ah melihat baek.."hey2 shin ah?"panggil baek..shin ah terbgun dri lamunn nye.."ha ..termenung ape tu??"tanye baek.."x..xde pape"kte shin ah kluar dri omma nye..muka dia merah...baek hnye mengangkat kening sblah nye.."ha makcik okay? Sye xleh lma² kt sini..sbb ade kerja nk buat ngan hyung sye.."kte baek.."hmm..balikla.."kte omma shin ah.."sye minta diri dulu"baek pon kluar dri bilik tersebut.."eh baek..dh nk balik ke?"tanye shin ah.."aah xleh lma²..tdi ingat klau awak free..nk ajak kluar..bila awak x free...xpelah...lgipon lpas nie...ade kerja.."kte baek tersenyum manis...muka shin ah merah..lalu menunduk...


Baek hairan..knape dgan shin ah ye??..baek menghampiri shin ah..lalu memegang dagunye..dn mengangkat muka nye ...wajah mereka terlalu dkat..sehingga boleh dgar nafas mereka..muka baek berubah merah..begitu juga dgan shin ah..cepat² baek lari kluar dri rumh shin ah...."sye balik dulu"jerit baek diluar...semasa dlm perjalanan pulang ke rumah..."aduhh ape yg aq buat nie.."baek menepuk² pipi nye yg merah tdi...smpai di rumah.."eh baek..knape muka kamu merah??"tanye d.o hyung..semua memandg baek..ha sudh.."x xde pape"baek berlari masuk ke dlm bilik nye..muka nye ditutup dgan bntal.."aarggghhh"jerit baek..tpi tidk didgar kerna suara nye ditutup oleh bntal....baek terbyg² peristiwa tdi..terpampang muka shin ah yg terlalu dekat tdi.."aaaarrggghhh"baek menjerit lagi sekali.."malu nye..ape yg aq buat tdi..."kte baek..lalu berguling² di atas katil...."baek"chanyeol membuka pintu dgan kuat..terus baek jatuh dri katil.."aduhhh"baek mengaduh sakit.."la baek dh knape ni??"tanye chanyeol lalu menolong baek bgun.."xde papela hyung.."baek duduk semula di atas katil.."ha jom..Kris hyung kte nk tunjuk syarikat dia yg bru..dh siap kn ha jom.."ajak chanyeol.. Baek pon turut... "Aik x klaur lgi ke?" Tanye chanyeol.. "Shhh dia kjap..nk dgar ape yg berita ni ckp" kte d.o.."/dua org lelaki bersenjata dpat ditangkap malangnye seorg dri mereka terlepas..sorg dri mereka mempunyai tatoo berbentuk ular..jdi sila berhati² di luar sne..jika anda ternmpak seseorg seperti ini sila mendail 999/"(k xle bla ayat nye..hahahha) "uishh bahaya la..nnti korg hati² ye.." Kte kris...kpada adik² nye..mereka hnya mengangguk kn kepala..baek agak terkjut..sbb lelaki tula yg Cuba membunuh dia.."dh² jom..eh mne kai?"tanye Kris.."sini²"kai cepat mengahbiskn air nye...lalu lri kluar dri rumah...selepas kunci rumah mereka pon pergi ke syarikat bru hyung mereka..




Balik dri tgok syarikat Kris..mereka penat.."huaaa ngantukk nye"kte chanyeol menguap.."tuan,tuan nk air? Sye ambilkn"kte seok..."okay"Kris tersenyum.."ouh baek yg kamu cerita kn hritu..pasal model utk smtown.. Bila ek?"tanye Kris..mereka pon memndg baek.."1/11 maknanye..(kira² Jap) eh??!!! Minggu dpan!!!!???"kte baek tidk percaya..."aikk cepat nye mse berlalu hahaha btw good luck "kte Kris memberi smngat kpada baek...


************

" jumpa rumah korg.."tersenyum sinis..

**********

"Ala cepat nye mse berlalu hri ni dh sekolah.." Baek merungut.."mmgla..dh² cepat siap..biar Kris hyung yg hntar kn..xyah jalan kaki"kte Kris.."wahh terima kasih hyung.."cepat² baek memakai kasut nye..dn masuk ke dlm kereta.."tuan,nk sye hntar kn?"tanye seok..."xpe² meh sini kunci..biar sye yg hntar dia ni"kte Kris..lalu mengambil kunci kereta dri tgan seok.."cepatla Kris hyung"jerit baek dri dlm kereta.."iye..sabolah"Kris cepat² masuk ke dlm kereta...Kris pon mghantar baek..smpai di pgar sekolah..


"Eh siape tu? Transfer student ke?"
"Hensem gila do"
"Wahh abng dia pon hensem la"

Baek berjln menuju ke kelas..x putus² pujian yg baek dpat dri murid² di sekolah tu..smpai di klas..satu klas terkjut..siape dia nie?? Baek terus duduk di tmpat nye..soomin menghampiri baek.."maafkn aq..tpi itu tmpat duduk di hodoh yg bernma Byun Baekhyun "kte soomin.." Iye..aq tahu..."baek menundukkn nametag dia..soomin terkjut..bru ingat nk ajak dia masuk dlm geng dia...satu klas terkjut..lalu mendekati baek..

"Wahh kau ke Baekhyun?"
"Hensem gila kau"
"X tahu pulak kau ni hensem"

Shin ah masuk ke klas seperti biase...dia menoleh ke blkg..baek nmpak gembira..bisik hati shin ah.."(bende yg paling aq x suka..adlah ni..bila baek dh berubah semua org mnat dia...sbb tu aq xnk dia berubah jdi dulu..)"bisik hati shin ah...



Siap..best vote ye...nk promote satu lgi cerita sye..tjuk nye "must be love" klau x keberatan bce la book 2 sye..jgn lupa vote sekali...heheh sayonara~


© A Fool Fall In Love!? | BaekyeonWhere stories live. Discover now