part19

219 11 0
                                    

2 tahun kemudian

"Shin ah syg..cepatla.. Kita kene pergi rumah dyo hyung nie" panggil baek.."sabarla oppa.."jwab shin ah.."hmm yela2" baek menunggu di dpan pintu rumah.."baek,cepatla..panas nie dalam kereta nie"kte kai yg berada dlm kereta nye..Krystal di blkg.."sabo,nie shin ah blom siap lagi"blas baek...shin ah pon kluar.."ha smpai pon..cepat kai dh bising tu"bgitahu baek.."tdi x jumpa kunci rumah"beritahu shin ah.."ouh..ha cepat2" baek mengambil kunci rumah..lalu terus kunci.."pergi masuk dulu"kte baek.."okay"shin ah masuk ke dlm kereta kai..dia duduk dgan Krystal..baek pon masuk ke dlm kereta kai.."ha cepat jalan..dyo hyung ckp..dia nk bwak gf dia...nk tunjuk kt kita.."beritahu baek.."tahu..aq dh bce dlm group chat kita"jwab kai.."hmm yela2..aq nk bgitahu jerr..-,-"kte baek.."dh2 pakai seatbelt.. "Kte kai..." Dh pakai lme dh"jwab mereka bertiga serentak..kai memandu ke rumah dyo..rumah mereka yg dulu..

[Rumah dyo]

Ding dong~ "ha tu diorg kot" kte dyo mendapatkn pintu.."la seok ngan Jessica kerr..ingatkn si bacon dgan kai tu..lmbat bebeno diorg"kte dyo.."aik xnk pelawa kami masuk ke?"tanye seok.."kjap,korg boleh masuk..tpi xleh tgok dulu gf hyung..nnti semua dh ade bru boleh tgok"kte dyo.."yela2 "jwab seok.." Awak pergi masuk bilik sye"beritahu dyo.."okay"perempuan tu jwab lalu berlari masuk ke dlm bilik dyo.."mcam pernh dgar je suara perempuan tu??"kte Jessica.."adelah..meh masuk tunggu si budk dua org tu"pelawa dyo..mereka pon masuk...seok dn Jessica duduk di sofa.."wahhh rindu nye rumah nie..dn rindu sngat2 dgan Kris hyung dn Chan"tiba2 Senyuman seok jdi tawar.."dh2 jgn la bersedih2..bende dh berlaku..nk buat camne,bukan?"kte dyo..kluar dri dapur...membwa dulang air berisi jus Oren...

Pin pin!! Hon kereta kedengaran.. "Ha,tu mesti diorg" kte dyo..berlari anak ke pintu..seok dn Jessica yg tdi bersweet² berhenti..apebila terdengar bunyi hon kereta..."ha nie pon korg..lmbat nye?"tanye dyo.."hyung,bgi kami masuk dulu..panas la kt luar"kte baek.."hmm yela2..ha masukla"pelawa dyo..mereka berempat pon masuk..baek terus berlari ke sofa..dn duduk..baek menutup mata..tiba2 pipi nye berasa sngat sejuk.."argh sejuk nye"kte baek membuka mata..shin ah ketawa kecil..shin ah meletakkn jus oren di pipi baek..."awak nie..ngada2 ek"kte baek mula menggeletek badan shin ah.."eh2 nk bersweet² tmpat lain"bgitahu kai.."ala..tahula jeles.."kte baek.."eh xde makne nye..aq ade Krystal buat ape nk jeles ngan kau.."kte kai.."dh2 jgn nk bergaduh"kte seok.."ha dyo ckp nk tunjuk gf dyo"kte seok..."okay2 kjap2 nk panggil dia.."dyo berlari naik ke bilik dyo....dyo buka pintu perlahan2 "awak?" Panggil dyo..xde sahutan.."la tidur rupa nye..org suruh nyorok dia tidur"kte dyo mendekati perempuan yg digelar gf nye.."awak,bgun awak..adik2 sye semua nk tgok awak"kte dyo.."huh? Maaf2 awak la lme sngat..ngantuk..bgi sye 3 minit lagi"kte perempuan tu..."eh? Xyah2..klau awak xnk bgun jugakk..sye kiss awak"kte dyo.."okay jom"terus je perempuan tu bersemangat.."hehe tahu takut"dyo ketawa kecil... "Mari,nyorok belkg sye" kte dyo memegang tgan perempuan tu..."okay"perempuan tu menyorok di blkg dyo..."hati2 turun tangga tu"kte dyo..

"Wahh x sbar nk tgok gf dyo oppa" kte Krystal.."hbis sye?"tanye kai.."awak xpayah"jwab Krystal..kai muncung.."alolololo comel nye dia merajuk.."kte Krystal..kai tersengih...dyo pon membelankangi mereka.."cepatla dyo hyung"kte baek.."yela2 ha tgokla"dyo pon pergi ke sebelah perempuan tu.."annyeong haseyo Kim so hyun imnida"perempuan yuy perknalkn diri nye.."maigad!! Kim so hyun actress tu ke??"kte seok..so hyun tersenyum.."weyyy Kim so hyun actress tu ke?? Maigad I'm your fan"kte baek pulak..mereka semua ternganga..rupa2 nye gf dyo hyung nie..actress terknal di Korea.."well,nie dyo hyung la..semua gadis akan terpikat"kte dyo..semua x dgar ape yg dyo ckp..semua pergi kt so hyun.."maigad betulla..nk autograph unnie"kte shin ah.."hehehe boleh jer"jwab so hyun..."aip..tunggu dulu..korg mne boleh pgg my future wife..dyo hyung je boleh pgg dia"kte dyo menolak lembut adik2 nye.."ala..kedekut la"kte seok..mereka semua merungut.."biarla...jom pergi pntai"ajak dyo secara tiba2.."huh? Pntai..kai ngan Krystal okay jerr"kte kai..Krystal pon mengangguk... Mereka semua setuju.."okay,jom..dyo hyung dh siapkn semua makanan"kte dyo.."wahh dyo hyung daebakk!!"puji baek.."Hahahahah dh2 jom"dyo mengambil kunci kereta.."dh2 kluar..dyo nk kunci rumah nie"kte dyo mmgang tombol pintu.."sabola"kte baek..

Dyo dn so hyun naik kereta sendiri..kai,Krystal,shin ah dn baek naik kereta kai..kai hnye ikut blkg kereta dyo..x lme kemudian smpai di destinasi...mereka pon kluar dri kereta.."yey,akhir nye smpai"kte Krystal..merenggang otot2 kerana duduk dlm kereta terlalu lme..."meh,tolong dyo kluarkn makanan2 dgan tikar"kte dyo..baek,seok dn kai pon membuka bonet kereta dyo.."bnyak nye dyo..bwak mcam nk duduk sini sebulan"kte seok membawa beberapa Tupperware.. "Biarla..." Jwab dyo memegang tikar..dyo membntgkn tikar di bwah pokok yg rendang.."ha ltak sini.."kte dyo.."sabolah..dyo hyung angkat tikar jer..kitorg kene angkat makanan"kte kai.."well,dyo hyung dh penat masakkan..korg tolong angkat kn"kte dyo.."hmm yela2-,-"jwab mereka serentak..."eh2 mne wife2 kita nie??"tanye seok berehat di atas tikar.."ntah..mesti diorg angkat beg kita..atau diorg smpat berselfie"kte kai sudh baring...

"Hye husband/future husband" panggil mereka..(shin ah,Krystal,Jessica dn sohyun) "ha korg buat ape lme2 sngat??" Tanye baek.."ouh kitorg bersembang kjap..pasal bju renang"jwab shin ah.."bju renang?"kte baek..muka mereka berempat mula merah..bila terbyag kn mereka.."ha ha..korg bygkn ape tu??"tanye Krystal.."mne de"jwab mereka serentak... "Yela tu" so hyun x percaya.."dh2 jom makan"pelawa dyo.."wahh sedap nye"puji seok.."well,nie kn dyo hyung.."hidung dyo sudh kmbang..tpi xde spe dgar..semua sebok makan.."erghh"dyo mengetap gigi.... Selepas tu mereka pon bermandi manda dn bermain permainan di pntai..

Mereka hidup bahagia..xde yg kacau..sdg mereka seronok bermain..Jessica termnung..lalu mendongak ke langit.."sicca syg jom main"ajak seok..Jessica tersedar.."Kris,awak ttp first love sye"bisik hati Jessica... Lalu pergi ke arah mereka.."knape syg?"tanye seok.."xde pape,dh jomla main"kte Jessica...

Tamat-

Yey! Tamat...malas nk smbung 😂 hehehe mungkin lpasnie sye akan publish fanfic bru sye..tjuk "twice manager" hehehe hero dia jeon jungkook (bts) dn myoui Mina(twice) x syokla klau cerita pasal manager tpi xde kisah cinta,bukan? 😂 hahaha btw vote ye sayonara~

© A Fool Fall In Love!? | BaekyeonWhere stories live. Discover now