ep5

168 21 4
                                    

"Baek ko okay x?" Tanye kai agak risau ttg rakan karibnyerr "hmm aq okay" jwab baek ..pagi tu mereka sekolah mcam biasa...dlm perjlnn ke sklah mereka berdua x berckp...smpai klas baek mltakkn kepala nyer di atas meja...shin ah yg dh dtg lme tdi perhatikn baek 'dia x sihat ker??' ...shin ah mmndg kai...muka kai agak risau...tdak beberapa lme kemudian...cikgu mereka masuk..."byun Baekhyun, sye nk kamu fokus dlm klas sye"kte cikgu...baek hnye mendengar arahan...dia mengangkat muka nyer....."cikgu sye rse Baekhyun x sihat la cikgu"kte kai.."huh? Cuba kamu pgg dia punya dahi.."kte cikgu..kai pon pgg dahi baek..panas "panas...dia demam panas cikgu" kte kai.."kamu pergi bwak dia ke bilik kesihatan.."baik cikgu..baek² jom ke bilik kesihatan.."ajak kai..shin ah mmndg baek..dgan risau.."hmm" baek pon bgun..tpi bdan di a sngat lemah...baek hmpir jatuh..tpi smpat kai pgg dia...kai pon bawa baek ke bilik kesihatan...rehat itu kai singgah skjp di bilik kesihatan tersebut..

Selepas itu dia ke kantin utk mengisi perut nye yg lapar...baek masih terbaring di atas katil...mata nye x larat utk membuka...tpi dgan usaha..dia membuka mata nye perlhn²..ade bayang seorg gadis.."shin ah???"kte baek dgan lemah.."errr....emm er ye sye"jwab shin ah.."ape yg awak buat kt sini? Nnti so min cari awak camne?"tanye baek..matanye hnye membuka separuh.."biarla..nnti sye bgitahu bende yg sbnrla.."kte shin ah masih risau akan baek.."awak okay?"tanye shin ah.."ermm sye okay"jwab baek..tgan kanan nyer di ltak ke atas dahi.."awak pergi la rehat...nnti terlepas pulakk..."kte baek.."hmm sye pergi dulu.."kte shin ah lalu beredar agak risau...blik tu..baek berusaha utk bgun..demam nye turun sedikit..sdg dia mahu bngun kai nmpak baek "eh baek hati² nnti jatuh pulak" kte kai terus tolong baek..mereka pon blik..kai menolong baek berjln..di blkg mereka ade shin ah tpi shin ah berjln agak jauh dri baek.."erm dia dh sihat ke blom?"kte shin ah risau..

Pin..pin

Shin ah pndg kiri jln..ade sebuah kereta hitam berhenti sblh dia...tingkap kereta tersebut turun...kelihatan somin berada dlm kereta.."shin ah! Nk tumpang?"tanye somin "eh xpe..sye nk singgah ke kedai kjap lgi" blas shin ah "xpe biar sye yg hantar" blas somin "eh xpe²" kte shin ah "okay" tingkap kereta di naikkn..kereta tersebut pon pergi..somin tahu yg shin ah risau kn baek..'ape yg special sngat ttg si hodoh tu?' Tanye somin dlam hati...dia melihat kai dn baek di sebelah jaln..dia geram..perempuan yg selama ni dia berusaha nk dpat..tpi dirampas mcam tu jer..dia mengalihkn pndgan nye ke arah yg lain..

"Dia okay ke tu?" Tanye shin ah perlhan..dia terjongket² sbb nk melihat baek..tdk lme kemudian baek dn kai smpai di rumah..shin ah pon berhenti tpi jauh...setelah shin ah nmpak baek dn kai masuk terus dia pergi..baek smpat pusing ke blkg..dia ternmpak shin ah "shin ah??" Kte nye perlhan.."huh? Nape baek?" "Xde pape" mereka pon masuk..."nape ni baek??"d.o dh risau "dia demam panas" jwab kai.."huh?cepat bwak dia ke bilik dia..nnti hyung bwakkn bubur"d.o terus lri ke dapur nk buat bubur..smpai di bilik kai mltkkn baek dikatil.."kau nie..jgnla camni buat aq risau jer.."marah kai "haha maafla" baek masih boleh ketawa.."dh² nk gi mandi x?" "Nkla panas do" "dh gi cepat nnti d.o hyung bwak bubur" kte kai..baek hnye mandi skjp utk menyegarkn bdan nyerr..baek memakai pakaian tidur nye dn baring semula..

Dush!!!!!

Pintu dibuka dgan kasar boleh tercabut pintu tu...kai dn baek terkjut..."my bacon!!! Knape nie!!??"jerit Chan.."huh? Hyung~ jgnla camtu terkjut baek ngan kai...nasib kitorg xde sakit jantung..."baek menghembus nafas lega diikuti kai juga...."hehe sorry..huh? Kau camne okay??"Chan menanye kn soaln yg bgg.."eh x..nie elok jerr"kte baek membuat muka..."haha..sorry²..dh makan?"tanye Chan smbil mendekati mereka ber2 "blom nnti d.o hyung bwak bubur" jwab kai dn baek..

Dush!!!!!

Sekali lgi pintu dibuka dgan kasar kli nie bukn guna  tgan tpi kaki!! Bukan baek dn kai je terkjut malah chanyeol sekali..."hushh kuat tolak pintu..boleh tercabut pintu tu..ce bukak elok² "kte Chan....baek dn kai mmndg Chan dgan membuat muka " ape?" "Sorry² susah la nk bukak pintu klau tgan pgg bubur..kn sng guna kaki.." Kte d.o tersenggih.."Ha nh"d.o bgi kepada baek..baek menyambut bubur tersebut..Chan dn kai mmndg smbil menelan air liur.."kitorg??"tanye Chan "ambil sendiri kt bwah..nie special punya utk org sakit shje" kte d.o...baek menyuapkn bubur nye kedalm mulut nyer...

Esok hri nyer.. Pagi tu d.o bgun dn ke bilik baek.."bgusla demam dia dh turun.."d.o tersenyum..tiba² baek terjga.."huh? Maaf terkjut baek Pula"kte d.o "xpe sne baek nk gi sklah" "eh xpyh..hrinie cuti esok bru sklah" "tpi baek nk tgok muka dia.." Baek membuat muka..."no no no no..xleh baek kene rehat esok bru boleh "kte d.o lalu kluar dri bilik " tpi esok jumaat..sabtu dh xleh jumpa" "no" d.o terus kluar..."huaarrrrgg"baek terus baring semula...kai mengetuk pintu...Tok..Tok..tokk "masuklah" kte baek..kai pon masukk.."ko x sklah eh?" Tanye kai "aah tpi aq nk gi sklah.." Kte dia smbil menarik selimut.."heh kte nk gi sklah nie dh tarik selimut..""hehe".."dhla aq gi dulu,bye²"kai terus kluar...

Di sekolah~

Kai duduk di meja nye...shin ah yg smpai awal terus dia pergi ke arah mja kai.."erm kai..baek dh sihat?"tanye shin ah"dh okay sikit..nape eh??"tanye kai pula "xdepape sje tnye" shin ah senyum lalu kluar klas..'pelik..hnye aq sorg je panggil baek yg lain panggil Baekhyun.. Tpi dia panggil baek,baek' kai rse hairan 'xkn la dia...heish..xkn²'kai masih lgi mengelamun....

Hargghh!!

Tiffany mengetuk meja kai.."oh mak kau hitam"kai melatah...terus tiffany tergelak "hahahhaha..mentang² ko hitam..mengaku ehh" tiffany masih tergelak "hishh kau nie..mne x nye aq melatah" marah kai "mmgla klau terkjut org melatah tpi ko melatah hahaha" tiffany gelak x ingat dunia "dhla....bising jer...ko dtg sini asal?" Tanye kai "haha..okay² aq dtg nk tnye shin ah ade??" "Shin ah??? Rse nye bru kluar..ntahla gi mne" jwab kai.."ouh Kay"tiffany pon kluar dgan muka merah sbb tergelak tdi....di kantin tiffany terserempk dgan shin ah "ha shin ah kt sini rupa nye eh" kte tiff "sorry la wak..sye dtg awal pastu x breakfast lgi" kte shin ah smbil menyuapkn nasi goreng ke dlm mulut "nape muka awak merah nie??" Tanye shin ah "ouh tdi ketawa besar kt klas" jwab tiffany "kenape?" "Xdela kai en hahahha..kai hahah" tiffany tergelak semula "erk xpela" shin ah terus bgun utk membeli minuman....

Okayla smpai sini jer..penat nk type..jgn lupa vote eh.."selamat hari raya maaf zahir batin" sorry wish lmbat -.-'

© A Fool Fall In Love!? | BaekyeonWhere stories live. Discover now