Baek dn kai turun dri bas.."oh yey!!! Shopping!! "Jerit kai.." Jom kai..aq pon dh x sabar nie"ajak baek pula memula kn lngkah..mereka pergi membeli belah mcam perempuan... X berhenti.. Ke sane..ke sini..duit pon licin..."baek(cute) pinjm duit..aq nk beli topi cute tu"kai mmbuat muka comel.."huh?? Sorry sikit..aq xkn termkan dgan muka comel kau tu tmbah hitam"baek terus bla dri situ.."ya!! Ye pon xyahla panggil aq hitam"kai berlari anak pergi ke baek...3 ptg tu semua org berkumpul di hdpan bas.."okay semua brg yg kamu beli dh cukup..kita akan pulg ke homestay kita..pastu malam nie ..kita ade PARTY !!"jerit cikgu perempuan sorg ²..siap menari lgi..semua pndg cikgu tersebut...cikgu tu pon berhenti menari..smua org ketawa...
Smpai di homestay semua org berehat... "Wei kai..aq nk jalan² jp" kte baek..mahu kluar.."okay tpi jgn jauh² takut sesat..haha.."kai smpat ketawa.."hish kau nie.."baek sempat ketuk kpala kai lalu beredar di situ...kebetuln jugakk shin ah pon mahu berjln²..shin ah nmpak baek berjln² sorg..dia hnye follow dri blkg..tpi jauh..shin ah tersenyum sorg2.....smpai di tmpat agak bersemakk...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Kau boleh gerak..lepas aq tikam dia..nnti aq..campak di kt jalan raya..n kau lnggar" dia menutup panggilan..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Seorg lelaki memakai jacket hitam betutup kepala..muncul di blkg baek..shin ah berasa tidk sdap hati...lelaki tersebut sngat curiga..makin lme..lngkah shin ah laju...lelaki tersebut hmpir dgan baek..dia mmgang bahu baek..baek menoleh.."kau byun baek hyun ank kepada encik byun.."tanye lelaki tersebut "ah ye sye.." Jwab baek.."aq tahu siape yg bunuh ibubapa kau"kte lelaki tu.."siapa??"tanye baek..lelaki tu mendekatkn mulut nye ke telinga baek..tgannye bersedia memegang pisau...dia mengeluarkn pisau tersebut lalu mencucuk perut baek.."aku" mata baek membulat...dia terbatuk..kluar darah di perut nye.."heh"lelaki tu tersenyum sinis..sebuah kereta pecut laju di jln raya..lelaki tdi memegang baek lalu mencapak di jlan raya..baek smpat menarik lengan bju lelaki tersebut..'tatoo ular'..
Bum!!!!!
"BAEK!!!!!" Jerit shin ah..shin ah berlari dgan pntas..selepas dgar jeritan tersebut..lelaki tu lari ke arah kereta tdi lalu berlalu di situ..."ya!! Baek!!"shin ah memegang baek..tgan shin ah sudh penuh dgan darah baek..."baek..bgun baek"rayu shin ah..smbil menepuk² pipi baek..kepala dia perut dia..kaki,tgan semua berdarah..."baek..baek.."rayu shin ah lagi..shin ah memeluk baek dgan rapat..phone baek di capai...dia mendail nombor kai...
----------
"Hello?" Kai
"Kai tolong sye..." Shin ah
"Ya! Shin ah knape nie??" Kai
"Tolong sye..baek..baek.." Shin ah
"Knape dgan baek...kjap..aq pergi skrg..." Kai
Tutututttt
Kai dgan pntas berlari di tmpat di mne shin ah ckp...dri jauh dia nmpak seorg perempuan sdg memeluk lelaki di tgah jlan raya terduduk...air mata kai mula bertakung..."baek??" Dlm hati nye berharap lelaki tu bukn sahabat nye..smpai di dpn shin ah dia terduduk..air mata yg bertakung..sudh turun dgan deras...kai mencapai phone nye dn mendail hospital...
Beberapa minit kemudian.. Ambulance dtg..mereka mengangkat baek masuk ke dlm ambulance.. Shin ah dn kai turut ikut..dri tdi air mata mereka x henti² turun...tgan shin ah menggegam tgan kanan baek...baek diberi oksigen...mereka dgan segera ke hospital..tetapi sdg mereka memecut nk ke hospital.. Ade masalah traffic lights... Ambulance mereka tersekat² di situ..bnyak kli pemandu ambulance menghon...
**********************
"Kita xkn smpat smpai hospital klau camni..kita kene buat dekat sini.." Kte doctor yg berada dlm ambulance tersebut.."tpi-"pemandu ambulance tu teragak²..."xde tapi²...kita perlu selamat kn dia...semua brg sudh ade dlm nie..tinggal di bedah shje..pisau yg mencucuk perut dia sngat dlm..sye perlu kluarkn pisau tu..."doktor telh pon bersedia utk membedah baek..shin ah memejamkn mata nye...dlm hati nye dia berharap baek akan okay..same juga dgan kai...beberapa jam kemudian...
Tit..tit...tit..tit...tit...
"(Adakah aq akan mati???)" Baek..
"Sayang,jgnla camtu..nie bukn tempat kamu..belum smpai msa lagi kamu ke sini..." Kte seorg perempuan dgan suara yg sngat lmbut...dia memegang pipi baek..
"Betultu..blom lgi..." Kte seorg lelaki dgan suara garau..dia memeluk bahu perempuan tdi..
"Omma appa??"
"Kuat kn semangat mu..anak ku" dikucup nye pipi baek dgan lmbut...
~~~~~~~~~~~~
"Baek!!!! Baek!!!baek!!!" Seseorg jerit nme baek...
"Baek!! Baek!!" Lgi sekali..suara perempuan pula...
~~~~~~~~~~~~
"Tgok tu..semua org sygkn kamu..skrg kamu di hospital..mereka sdg selamatkn kamu..jdi kamu kene kuat..utk apa² shje.."
~~~~~~~~~
"Cepat lgi sekali..kita xleh biarkn dia...sekali lgi.."
Kedebum!!
~~~~~~~~~~~~
"Hmm baiklah omma appa" baek mengangguk..dn tersenyum..
~~~~~~~~~~~
Tutututttttttttt...
"Tidk baek..jgn cmni..baek" shin ah memukul² baek..doktor x habis² dgn menolong baek....
~~~~~~~~~~~~~
"Omma...appa..bangga dgan kamu" pasangan kekasih tdi tersenyum gembira..mereka berpelukan...xlme kemudian..mereka hilg...
~~~~~~~~~~~~~~
Tut...tut..tut...tut..
Baek membuka mata dgan perlhan²...doktor tersenyum kepenatan...yg lain pon tersenyum.."shin ah?? D.o hyung? Chan hyung? Kris hyung? Kai?"baek sebut nme mereka...."syukur baek awak selamat"kte Kris hyung yg tdi than air mata nye jatuh..skrg air mata nye sudh jatuh..same dgan semua...baek mmndg siling....'aq masih hidup..jdi betulla tdi tu..atau ianye mimpi...' Baek masih ragu²....
K..smpai sini jer part nie..smbung nnti pulak..jgn lupa vote & comment!!!
YOU ARE READING
© A Fool Fall In Love!? | Baekyeon
FanfictionByun Baekhyun adalah seorg yg sngat hodoh dn x pandai...dia selalu diketawakn oleh org atau dibuli oleh org Tiba² dtg seorg pljar perempuan yg diminati ramai pljar lelaki iaitu moon shin ah...Baekhyun telah jatuh cinta padanye...tetapi ramai yg masi...