Shin ah hnye membaca buku..baek mmg tgah seronok..sbb skrg dia dh ade ramai kawan..dulu hampeh..xde sape pon nk berkawan dgan dia..baek yg sdg seronok tersedar shin ah tgah duduk sorg²...Senyuman nye jdi tawar..somin dtg menghampiri shin ah.."buat ape tu?"tanye somin.."berenang"jwab shin ah.."huh? Berenang?"somin x paham.."sah2 la sye tgah bce buku..awak nie"kte shin ah lalu ketawa kecil.."heheh mne la sye tahu..awak ni suka bergurau "kte somin lalu ketawa juga.." (Xpernh2 shin ah ketawa dgan somin)"bisik hati baek.."dh² bla semua..aq nk duduk...rimas la ramai² org mcam ni"kte kai.."eeeee sebokla kau hitam"marah diorg.."sape panggil aq hitam tdi?"marah kai..yg lain semua dh lari.."jgn la garang sngat..tgok semua lari"kte baek.."ala..mne de garang...biase2 jer..ni aq nk ckp..xpernh2 aq tgok shin ah ketawa bila dgan somin?"tanye kai.."ntahla..aq pon x tahula..skrg nie aq nk fokuskn pasal model tu..minggu dpan wey"kte baek.."hmm yela2 -••-"kte kai..
Skip hri yg ditunggu²...(nk cepat hahah)
Semua berdebar².. "Okay,baiklah..pakaian kamu semua sudh disediakn..sila tukar pakaian..nme korg mmg dh ade kt pakain tu..so jgn risau" kte Lee so man..mereka hnye mengangguk .....mereka pon tukar pakaian.. Baek memakai suit lengkap berwarna hitam berjalur² biru di bju nye..seluar dia penuh biru..bunga Rose merah diltakn di poket..sedikit manik di bhgian hujung lgan bju..(Cuba korg byagkn...hensem do dgan rmbut merah dia..) Skrg baek hnye tinggal make up shje..shin ah memakai bju kemeja t putih..skirt hitam smpai peha..jacket hitam kulit disarung..(Cuba bygkn fuh lawa dgan rambut warna blonde dia..fuhh) make up baek pon sudh selesai..semua terpegun melihat baek yg cukup tmpan tu..dgan eyeliner dia.."kjap,aq rse aq pernh nmpak kau la sebelum nie "kte seorg lelaki.." Wehh wehh wehh wehh Mr eyeliner!! "Jerit seorg perempuan.. Semua terkjut dn teruja.." Weyy kau ke Mr eyeliner tu??"tanye pljar perempuan.. Baek tersenyum manis..
Shin ah hnye memerhatikn baek.."(hensem betul dia..)"bisik hati shin ah.."wahhh shin ah you look so gorgeous "puji somin.." Awak pon same"puji shin ah pulakk.."heheheh"somin hnye tersengih..."okay kita boleh mulakn"jerit en.lee ....sorg2 kluar dri blkg stage..en.lee hnye melihat mereka dgan muka serious... Giliran baek pon tiba..baek berjln dgan confident.. Kris telah mengajar dia Cara nk berjalan..selepas itu giliran shin ah..shin ah jugak berjalan dgan confident.. Dia mmg cantik...
"Baiklah..sye dh buat keputusan sye..dn ia nye muktamad...klau yg x terpilih tu..sye mintak maaf..baikla sye akan maklumkn lelaki dulu..yg pertama Byun Baekhyun" kte Lee soman...pljar lain memberi tepukan yg sngat gemuruh..baek berjln ke atas pentas..."yg kedua..kai" plajar memberi tepukan yg gemuruh jugak utk kai.
"yg ketiga mark tuan"kte Lee somin..mark pon berjln ke atas pentas.."wooo"semua memberi sorakan yg gemuruh.."baiklah..yg perempuan pulakk..yg pertama moon shin ah" "wooo" semua org bersorak utk shin ah..."yg kedua..krystal" pljar lain buat bende sama.."yg ketiga minatozaki sana"kte Lee soman..pljar buat bende yg sama.... "Maaf kpada yg x terpilih.." Kte Lee soman...Back stage.."wahh tahniah"kte baek..baek berjln ke arah shinah.."tahniah.. "Kte baek kpada shin ah lalu mahu bersalaman.." Tahniah jugakk.."shin ah menyambut salaman baek..tiba2 baek menarik shin ah dlm pelukan..nasib mse tu xde org.."saye tahu..awak x suka sye yg skrg..sbb ramai yg akan perhatikn sye..ramai yg akan sukakan sye...sye tahu.."bisik baek..shin ah membakas pelukn baek..baek melepaskn pelukan..lalu dipgg pipi shin ah..dn mengucup dahi shin ah...shin ah terkjut.."sye syg kn awak"kte baek.."sye pon syg kn awak"balas shin ah..."ehem2 nk bersweet² jgn kt sini.."kte kai..Krystal di sebelah nye.."ala..sebokla korg"kte baek.."ouh..kk xpe..jom Krystal..kitakn penyebok jerr"kte kai lalu memegang tgan Krystal.."ehem2" baek sje buat2 batuk.."ape? Biarla..wekk"kte kai..Krystal ketawa kecil melihat gelagat teman lelaki nye seperti budk².. "Eh knape awak ktawa nie??" Tnye kai.."xde pape"jwab Krystal masih ketawa.."eeeeee awak nie.."kai mencubit pipi krystal..
Shin ah dn baek hnye perhatikn diorg..diorg nie nk sweet2 jgn Kat sini do..
"Dh²..aq nk balik rumah..dh pukul 6.30 ptg" kte baek.."eh cepat nye mse berlalu..."kte kai.."okayla awak sye balik dulu..lek lok tau "kte baek " hehe iye"jwab shin ah..kai dn baek berjln kaki ke rumh..baek berjalan smbil tersengih².. "Woi kau nie dh knape?" Tanye kai hairan.."xdepape "baek masih tersengih².." Ni mesti ade buat sesuatu kt shin ah enn??"kte kai..baek hnye ketawa kecil..smpat mereka singgah ke taman...mereka berbual² di taman..baek melihat jam di tgan.."woi 6.50 dh "kte baek..dushh!!! Tiba2 satu hetakn yg kuat terkena di kpala baek.." Baek..baek..woi ape kau buat nie??"kai cemas melihat bnyak darah kluar dri kpala baek..lelaki berhoodie tu tersenyum sinis.."selamat malam"kte nye..lalu menghayunkn batang kayu tersebut ke kpala kai..darah kluar bnyak dri kpala kai...lelaki tu tersenyum lagi... Lelaki tu menarik kai dn baek masuk ke dlm kereta..lalu dia menulis sesuatu di atas kertas.."Eh mne baek ngan kai nie? Dh pukul 7.30 malam" kte d.o mula rse tidk sedap hati..mereka yg berada di dlm rumah jga turut rse cemas..ding dong~ seseorg menekan loceng rumah..dyo mndpatkn pintu..pintu pon dibuka..hnye sebuah kotak..dyo hairan..lalu membawa kotak tersebut ke dlm rumah..."kotak ape tu?"tanye chanyeol.. "Xtahu..kotak ni ade kt luar" kte dyo meletakkn kotak tersebut di atas meja kopi..Kris berasa tidk sdap hati..."kjap..biar hyung yg bukak kn.."kte Kris..lalu mengambil kotak tersebut...Kris pon membuka kotak tu..ade sehelai kertas di atas tu..'aq nk korg semua dtg sini..klau x tgokla ape yg aq buat kt adik korg' "baek" serta merta Kris menyebut nme baek.."knape hyung? "Tanye chanyeol..'dtg ke alamat nie..
xxxxx- xxxxx'
Kris mengambil dua kping gmbar..gmbar baek dn kai pengsan diikat di sebuah kerusi.." Kita kene selamatkn baek dn kai"kte Kris..mereka msih x pham..Kris menghulurkn kotak tu kpada Chan..semua terkjut.."kita kene slmatkn diorg.."kte Chan..
Ha spe exol kt sini..angkat tgan!! Sye!!!>< best en lagu nie..btw please vote for this part!! Bye..sayonara~(Exo cbx -hey mama)
YOU ARE READING
© A Fool Fall In Love!? | Baekyeon
FanfictionByun Baekhyun adalah seorg yg sngat hodoh dn x pandai...dia selalu diketawakn oleh org atau dibuli oleh org Tiba² dtg seorg pljar perempuan yg diminati ramai pljar lelaki iaitu moon shin ah...Baekhyun telah jatuh cinta padanye...tetapi ramai yg masi...