part15

109 13 0
                                    

"Tuan,sye ikut jugak" kte seok.."xpyah"kte Kris.."tpi tuan-"blom smpat seok ckp..Kris potong.."seok,dgar sini..pastikn phone awak sentiasa on..sye akan bwak phone..dn cmpak di sekitar kawasan tu...klau esok pagi kami masih blom balik..awak call Polis "kte Kris tegas..seok terpaksa mengangguk setuju..." Chan,dyo jom..naik kereta hyung"kte Kris..mereka hnye ikut Kris dri blkg...

Kris memandu dgan agak laju.."hyung,bwak perlahan² "kte dyo..Kris pon bwak kereta seperti biasa...xlme kemudian, mereka smpai di hdpan hutan tebal..terdpat satu lorong kecil..." Skrg ape hyung?"tanye dyo.."dyo,tgkap nie"Kris mencampakkn sesuatu "eh? Pisau?"kte dyo.." Lngkah berjaga²...nk Chan..kamu pgg nie.."kte Kris memberi kayu pemukul besball...Chan tgkap.."hyung pulakk?"tanye Chan..Kris mengeluarkn sepucuk pistol.."pi pi pistol?"dyo gagap.."bende nie mmg selalu dgan hyung..sbgai lngkah berjaga²"kte Kris...kring!! Phone Chan berbunyi..menandakn seseorg call..Chan mengambil phone nye dri poket.. "Waktu penting² camnila ade org call"kte Chan melihat nombor.." Eh sape nie?"tanye Chan..Kris hairan..lalu merampas phone Chan..dn menekan butang accept.. "Hello?" "Dh smpai? Skrg masuk ikut laluan jalan kaki tu..nnti dh lpas dri laluan tu aq call balik.." Kte seseorg..."jom,ikut sini.."Kris mendahului...mereka berlari smpai la ke hujung penjalan kaki.. "Now?" Tanye Chan.."sabar"jwab Kris..kring!! Phone nye berbunyi lagi.."now,ikut laluan kanan"kte lelaki itu.."klau ke kiri?"tanye Kris.."jalan mati"jwab dia ringkas.."kau ikut kanan dn terus smpai kau nmpak satu papan tertulis welcome "kte lelaki itu meletakkn phone..hri semakin gelap..dyo mengeluarkn phone nye..lalu dia membuka lampu...

Kris hnye menggunakn lampu di pistol nye..mereka berjln dgan berhati2.. Takut ade perangkap.." Tu papan tanda nye.."tunjuk Kris..dlm kira² 200 meter...mereka pon berlari...tiba2 "arghhhh" Chan meraung kesakitan..Kris menoleh ke arah Chan...dyo juga.."Chan!/hyung!"jerit mereka..satu perangkap haiwan terkena pada kaki Chan..hmpir tercabut kaki Chan...cecair merah kluar dgan laju dri kaki Chan...."Chan..kau okay x? "Kris cemas.." Hyung...arghh..hyung pergi selmatkn diorg..Chan ha ha ha..boleh duduk di sini..nnti Chan akan dtg ke sana juga..ha ha ha"nafas Chan tercungap2...Kris dn dyo terpaksa tinggalkn Chan.."dh sedia nk tido buat selama2nya"kte seseorg..chan terkjut...debushh!! "Aaaaarggghhh" Satu hentakan kuat dri lelaki itu..Chan pengsan di situ...darah mengalir kluar dri kepala nye...lelaki itu menarik Chan masuk ke dlm semak..dyo dn Kris terperanjat dgar jeritan itu.."chan!"jerit Kris.."hyung..biar dyo pergi tgok Chan...hyung pergi selamatkn diorg.."kte dyo cemas..Kris setuju....dyo berlari mndpat kn Chan.."hyung"panggil dyo apabila tidk nmpak kelibat Chan..
"Huh? Mne hyung nie..rse nye kitorg x jauh lagi..hyung" panggil dyo lagi..debushh kpala dyo berdarah..lelaki tu menarik dyo masuk ke dlm semak...Kris berasa tidk sedap hati..dia pon smpai di papan tanda tu...kring! Phone nye berbunyi lagi.."now?"tanye Kris.."hmm..kau straight jer..pastu kau akan nmpak sebuah rumah unsang...kau pergi situ.."lelaki tu meletakkn phone nye.."hmm..diorg okay ke x?"Kris risau..Kris berlari ke tmpat yg diktekn..

10 minit kemudian dia smpai di rumah unsang tu..tiba2 dia terpijak perangkap....kaki dia terbelit dgan tali tu..dia berusaha melonggarkn tali..tpi gagal..dia melihat sekeliling...seseorg kluar dri semak.."sape tu?"tanye Kris..xnmpak..dia mengambil pistol nye..cepat² lelaki tu menyepak tgan kris.."aduhh"kris mengaduh sakit.."kita main permainan nk?"tanye dia tersenyum sinis..."huh? Ape kau merepek nie? Mne adik2 aq?"marah Kris..."sabarla..x best la klau xde permainan.."kte lelaki tu..lelaki tu mengangkat Kris..lalu diseret masuk ke dlm rumah unsang tu..Kris smpat cmpak phone nye di luar rumah unsang tu.."lepasla"marah Kris.."heh"lelaki tu tersenyum sinis...lelaki tu mencampak Kris..berguling² dia di atas lntai Kotor tu..hbis habuk masuk ke dlm mata...slepas hbuk2 tu hilg..mata dia terbuntang luas..melihat adik2 nye pengsan dn penuh dgan darah di kpala.."ya!! Ape kau buat Kat diorg??"tanye Kris dgan amarah nye..."xde pape.."kte lelaki tu..mengikat tgan kris di kerusi..Kris melawan tpi gagal...lelaki tu mmg kuat..."erm...ape kte kita mula main mse diorg dh bgun? Boringla..klau diorg x join sekali"kte lelaki tu lalu ketawa.."ya! X guna"marah Kris...lelaki tu pon menghilgkn diri..keadaan menjdi sunyi..."baek! Kai!"panggil Kris.."dyo, Chan!"panggil Kris lagi..Kris x sanggup nk tgok kaki Chan yg hmpir putus disbbkn perangkap haiwan tu...

12 tgah malam...Kris tertidur di situ sbb terlalu penat..dia kene kumpulkn tenaga...lelaki tu masuk ke dlm rumah unsang tu..tapak kaki nye membuatkn Kris terjaga..serta merta wajah Kris berubah.marah. lelaki tu tersenyum.. Walaupon dia memakai hoodie menutup kpala nye..jelas nmpk dia tersenyum..."haishh bosan la..bila diorg nk bgun..."lelaki tu menongkat dagu..."earghh"dyo terbgun.."dyo!"panggil Kris..."hyung kita kt mne nie?"tanye dyo kpala dia masih pening...tiba2 dia nmpak lelaki tu.."kau!"marah dyo..lelaki tu hnye tersenyum..dyo mahu menumbuk lelaki tu..tpi tgan dn kaki nye terikat di kerusi..."sorg dh bgun..lagi 3 jer..hmm"kte lelaki tu tersenyum...x lme kemudian sorg2 bgun dri pengsan nye..Chan terbgun dn perlu menahan kesakitan yg berada di kaki nye.."jgn risau..klau kau x bergerak..x tercaabut pon kaki kau tu.."kte lelaki tu...Chan hnye boleh memndg dgan marah..."Chan hyung..knape dgan kaki hyung?"tanye baek dgan risau dn agak terkjut.."xde pape"jwab Chan.."hyung betul-"blom smpat baek hbiskn ayat nye..dipotong oleh lelaki tu.."dh! X pyah nk berdrama2 sngat..skrg Mari kita mulakn permainan "lelaki tu bgun dn tersenyum...


Hashtag maaf klau ade typo..faham2 jela klau ade typo tu..hahahha btw please vote for this part^..I will update soon..sayonara~

© A Fool Fall In Love!? | BaekyeonWhere stories live. Discover now