"Ya! Ko mmg betul pindah enn" Kate baek "ala..ape salah nyer aq nk sklah sini....boleh tman kn ko...boleh cari pompuan tu"Kate kai ngan wajah gembira...."ya!"terus baek pukul kepala kai...
Flashback
Baek dn kai berjumpa dia cafe"ya! Lme x jumpa ko wei huhu sob sob...rindu giler aq kt ko..."Kate kai "hmm aq pon sme"kte baek"ya² aq nk tanye camne periksa boleh buat....ke ko x buat?"tanye kai "aq buat semua soalan"kte baek"jinjja!! Wah daebak² baek mesti ade sbb enn bgitahula²"rayu kai smbil wat muka comel"yela² aq buat sbb ade seseorg pompuan nie...aq x tahu nape...ntahla aq just nk tgok dia setiap hari jdi aq buatla pastu naik ke klas dia" kte baek smbil tersenyum"aq pon ade berita nie"kte kai "ape dia?" "Aq akan....pindh ke sklah ko!!! Suka x²"kte Kai dgan gembira "hahaha...ko wat lawak enn ko kn sklah org kaya xkn ko nk pindh ke sklah aq plakk....haha lawak la ko nie" jawab baek smbil ketawa...
End flashback
"Haishh ko nie asal nk sngat pindh sini?"tanye baek...kai wat x tahu..dn terus kluar kn buku teks"ya!"panggil baek "baekhyun sye tgah mengajr nape awak bersembg pergi berdiri di luar selama 5 minit" marah cikgu "baik cikgu" baek terus kluar...stu klas ketawa kn dia...blik itu...."baek jom blikk sama²"jerit kai "huh? Bkn ko blik naik kereta ker?"tanye baek "ala boringla asyik naik kereta jerr" kte kai"suka hati kola nnti omma ko marah jgn salah kn aq sudh"kte baek dn terus jalan"omma aq xkn marah punya"kte kai dn terus lari ke arah baek...
Sdg mereka blik...biaselah ade jer yg nk kacau...lgi² group yg x puas hati kt baek "eh budk nie ingat lgi x aq ala..yg hritu yg kitorg suruh ko belikn ramen.." Kte lelaki itu dn mendekati baek "ceh...x insaf² lgi ker" kte baek "wahh baek cayolah" kte kai sdg exited seperti kanak² riang"ouh alang² ko bawak kwan sng sikit kn belikn kitorg ramen bos kitorg dh lapar sngat nie"kte lelki itu dgan Senyuman sinis nyer *bknnyer handsome pon puii* "boss kau...mne? Aq nk tgok muka dia cmne?" Kte baek dgan agak berlagak "hei~ dh lme x jumpa ingat lgi x aq" stu suara yg garau memanggil baek.."mcam pernah dgarla" tiba² baek terkaku seketika..."woi baek ko asal?"tanye kai dgan cemas.."suara..tu suara tu.."kte baek dgan agak takut...
"Baekhyun~ hrinie aq bgi chance hrinie aq rse penatla jdi smbong esokla yer..jom geng" kte lelaki tu...semua ahli nye pergi dri situ..."baek²!"panggil kai...kai membawa baek ke kerusi di taman.."baek sape lelaki tu?"tanye kai kepada baek "dia BigBoss" jawab baek agak takut "BigBoss?? Sape tu??" Tanye kai lgi "ko tahu kn mak Ayah aq dh meninggal mse aq sklh rendah,bukan" "aah" "mase tu aq bru lepas habis peperiksaan aq dpt markah cemerlang...aq gembira sngat aq blik cepat² nk tunjuk kt mak Ayah aq mse tu d.o,Chan,Kris hyung blik lmbat sikit..aq terus masuk rumah aq terdgar mak aq menjerit terus aq pergi ke bilik mak aq...aq nmpak mak Ayah aq tergantung di syiling bumbung..dn aq nmpakk lelaki tu...lelaki tu pergi ke arah ku 'klau ko bgitahu Polis lepas nie ko pulakk yg kene' terus die beredar tnpa ade kesan..aq takut..aq menangis tdak lme kemudian diorg blik diorg terkejut meliht aq..diorg tanye kenape aq tunjukla di bilik mak Ayah aq..terus mereka call Polis.." Baek mula menitis kn air mata
"Hmpir sebuln mereka siasat kes nie tpi xde bukti..jdi Polis tu kte semua nie kes bunuh diri..semejak Tula aq jdi camni.." Air mata baek jatuh dgan jeras apabila mengingatkn semula kisah silam dia "maaf baek aq x tahu semua nie.."kai meminta maaf "xpe semua dh berlku nk wat camne" baek mengelap pipi nye yg basah dgan sapu tangan.."jomla balikk dh nk gelap nie"ajak kai..mereka berjalan bersama² hingga smpai ke rumah baek "eh jp² ko x blikk ke??" Tanye baek "nk blik la nie" kte kai smbil membukak pintu rumah baek"tpi nie rumah aq"kte baek lagi dgan rse hairan..blom smpat kai menjawab d.o dtg "mulai hrini kai tinggal ngan kita...mak Ayah dia pergi overseas" kte D.o "what the fish!! Ape nie.." Baek terkejut..."ape??"kai masuk ke dlm rumah selamba...baek lari masuk rumah dn memotong kai...terus masuk ke bilik nyer..dn mengemas ape yg patut..."fuhh smpat"baek mengelap peluh nye di dahi...
D.o ketuk pintu bilik baek tuk tuk tuk.."masukla pintu x kunci"jerit baek dri dlm"ceh~ kemas x bersepah...selalu ade kertas gmbar seseorg berterabur"kte d.o "huh??gmbar seseorg??" Kai menyebokk"mne ade.."baek sedh berpeluh..."ouh ye kai guna bilik sebelah nie.."d.o tunjuk ke arah bilik sebelah nyer.."bilik sebelah ade ape ekk??"tanye baek"bilik kosong tpi ade keyboard.. "Jawab d.o " ouh" jawab baek pendekk "bye² baek kita jumpa kjap lgi mse makan malam" kte kai smbil melmbai tangan...dia ingat aq nk pindh ke ape..
Baek baring di atas katil nye...tangan kanannye di ltakkn di atas dahi...dia menutupkn matanye...dn terlelap sbntar...hmpir 5 minit baek terlelap..tiba² badan baek...berpeluh..hbis basah bju dia..dia tidur berckp "tdak!....jgn dkt ngan aq! Tdak! Tidak!! Appa!! Omma!!!" Terus baek terbgun dri tidur nye...D.o, kai dn chanyeol terdgar jeritan tu trus mereka pergi ke bilik baek..baek menarik nafas pnjg².."baek! Nape nie"tanye D.o "xde pape hyung" kte baek "mimpi tu lgi Kerr?" Tanye Chan "hmm" baek mengangukk.."baek nk Mandi jp lgi baek turun korg tunggu kt bawah la"kte baek...semua mengangguk dn berlalu pergi..
Di ruang tamu
"Hyung,mimpi ape??" Tanye kai kpada D.o "dulu dia selalu mimpi ttg mak Ayah kmi..smpai kn dia Takut..yela enn dia nmpak sendiri ape yg berlaku..sepatutnye dia dh x bermimpi ttg tu...tdi mse blik dia ade bgitahu awak seseuatu ke???" Tanye D.o "ade,dia ceritakn semua nye" jawab kai "knape dia cerita kn semua kt awak" tanye D.o lgi "sbb tdi ade geng nie...sye x nmpak boss nye tpi baek tahu..pastu baek ckp dia BigBoss" kte kai.."Big...Big...Boss!!"D.o terkejut...D.o dn Chan mula rse gelabah.."ape lgi dia nk??" "Knape hyung?" Tanye kai.."selepas kjadian tu...kami dh x nmpak lelaki tu...tpi nape skrg bru dia muncul?"jawab D.o...
Tidk lme kemudian baek pon turun...mereka makan malam sperti biase...Bersmbung...di ep yg seterusnye..klau best vote la yer...sejk kebelakangan nie rse malas nk type yela..tgah puasa..eh jp buat nie bukan nyer guna mulut tpi tangan..haha..apela sye nie..kk bye² eh jgn lupa vote sekali!!
YOU ARE READING
© A Fool Fall In Love!? | Baekyeon
FanfictionByun Baekhyun adalah seorg yg sngat hodoh dn x pandai...dia selalu diketawakn oleh org atau dibuli oleh org Tiba² dtg seorg pljar perempuan yg diminati ramai pljar lelaki iaitu moon shin ah...Baekhyun telah jatuh cinta padanye...tetapi ramai yg masi...