Kai dn baek smpai di sekolah "aik mne semua org?? Awal sngat ke kita dtg??"tanye baek..kai hnye jongketkn bahunye lalu melihat jam tgan " maai,bru kul 7.14 minit..cikgu suruh berkumpul kul 8 pagi"kte kai.."eh??? Rse nye aq kunci kul 7.15pagi..asal kita bgun kul 6.15 lakk??" "Salah kau la" marah kai.."hehe sorry²"kte baek sambil mengosok blkg kepala nyer.."jom kita gi minum"ajak kai "okayla..aq pon nk gi minum.." Diorg pon kluar sklah..diorg menuju ke cafe..baek dn kai order hot chocolate.. Mereka pon berbual².. "Baek jomla dh kul 7.42 pagi nie" kte kai..baek hnye ikut...smpai sje mereka di sana..mereka melihat ramai pljr yg sudh berkumpul...mata baekasih mencari kelibat seseorg..kai nmpak perbuatan baek.."klau kau nk cari shin ah..tu dia ade kt sblh tiang lmpu tu"kte kai dia berckp di telinga baek..."Ha Ha Ha "baek ketawa pelik.." Kau nie..aq nk cari ...cari...tmpat kita duduk"kte baek.."xyah nk menipula"kte kai menepuk bhu baek lalu ke arah sebuah kerusi taman..."hishh buat malu jerr"kte baek dn menuju ke arah kai..smpat dia mmndg shin ah yg sdg rancak berbual dgan tiffany...
"Wei handsome do kai hri nie"
"Kya klau boleh skrg aq mintak couple ngan dia""Skjp je kn kita dh 16 tahun" kte baek.."hmm masa berlalu dgan pantas"kte kai lalu menguap...sdg mereka berbual...ramai org berkumpul di satu group tdak jauh dri kai dn baek...mereka pelik..mereka ber2 pon pergi ke arah group yg ramai org berkumpul tu..seorg perempuan mmg phone nye smbil tunjuk news.."/sudh 2 tahun kita tdak dgar khabar ttg Mr eyeliner..dia terus hilg semasa dia berumur 14 tahun/" "huhu sdih la..Mr eyeliner hilg tanpa khabar" kte seorg pompuan... Baek terus duduk semula di kerusi dia.."huhu..kn best klau dpt jumpa Mr.eyeliner.. " "kn klau x silap aq ...skrg dia umur sme dgan kita.." "Walaupon dia masih budk..nme dia Mr.eyeliner.. Tpi dia ttp handsome and cute" kte seorg perempuan.... Kai senyum ke arah baek dn menuju ke arh baek..dia duduk di sblh baek.."kai dh 2 tahun en" "hmm" "aq ingat lgi mse uji bakat kt smtown tu" kte baek..
Flashback ~(baek dn kai berumur 13 tahun)
"Fighting baek..aq tahu kau boleh lakukan" kai memberi semangat kpada baek.."hmm tpi skrg nie kau kene panggil aq Mr.eyeliner..nme betul aq kau jgn sebut,okay?" "Okay" kai dn baek berbual..sementara baek sdg di make up...eyeliner dia pasti mangancam..stlh slesai.."wah Mr.eyeliner kau..mmg handsome"kte kai x henti² pandg baek dri atas ke bawah..juru make up pon dh fall in love ngan baek.."terima kasih"ucap baek dn berlalu pergi bersama kai.."sama².."jwab juru make up tersebut.."/okay skrg kita mnjemput Mr.eyeliner!!/" baek pon berjln ke atas pntas.."huaa handsome dn cute betulla dia nie"kte seorg juri perempuan yg sngat cantikk..."sdp nme"kte seorg lelaki agak tua..dlm lingkungan 50 an.."okay awak boleh mula kn"kte seorg lelaki yg sngat handsome... Sebulan slpas uji bakat..baek diterima dlm smtown..dia bru shje bekerja terus dia dpat lgu utk solo debut nyer....makin lme..baek mnjadi terknl bnyak album solo tlah dia kluarkn..diantara juga ade yg dia sendiri punya lgu...tetapi x lme kemudian..semasa baek berumur 14 tahun..big boss muncul di hdpan nyer..mereka selalu minta duit yg sngat bnyak..baek tidk boleh melawan mereka sbb baek terlalu lmah..baek membuat keputusan yg dia berhenti hnya pengurus smtown shje tahu yg dia dh berhenti buknnyer hilg....
End flashback ~
"Eh kau x ckp pon yg big boss kacau kau..kau ckp nk berhenti sbb penat" marah kai "hehehe"
Tiba² lamunan mereka berdua hilg kerana cikgu mereka sudh smpai.."okay,murid² semua berkumpul sbntar lgi 2 bas akn smpai pastikn semua org ade dn sila beratur"jerit cikgu "kitorg tahula cikgu..kitorg nie 16 tahun bukannye 6 tahun cikgu" kte seorg lelaki.."ye cikgu tahu..yela mne la tahu klau ade yg otak nye masih berumur 6 tahun"kte cikgu.."hmm" tidk lme kemudian 2 bas pon dtg masuk ke kawasan sekolah..mereka pon mltkn beg mereka di tmpat sediakn..guitar yg baek bawa...di bawa bersama ke dlm kereta..bkn baek sorg yg membawa guitar...ade 3-4 pljar lelaki dn perempuan membawa guitar juga..'omma..hri nie baek sngat exited..sbb dh lme baek x pergi rombongan..dh lme sngat.."kte baek.mata nye di pjm sbntar..mata nye dibukak semula...tiba² baek ternmpak omma nye di luar bas smbil tersenyum dn lmbai ke arah nyer...baek terkjut..bas mula bergerak..bdan nye dipusingkn utk melihat wanita tdi..kai yg nmpak pon pelik.."baek?? Baek nape nie??"tanye kai.."x aq ...aq rse..aq bru nmpak omma aq"kte baek..kai mmndg luar tingkap.."hmm biasela tu..kau rindu omma kau..omma kau pon rindu kau.."kte kai..baek duduk disblh tingkap kak duduk di sblh baek..mereka duduk di bhgian kerusi yg tgah..mnakala shin ah dn tiffany duduk diblkg mereka....shin ah duduk di sblh tingkap..tiffany duduk di sblh shin ah...guitar baek di sandarkn di tingkap...
Perjlnn mereka bru shje bermula..dh ade yg tidur, main,bernyanyi,berbual,buat bising,main phone,dgar lgu,lyan laptop dn mcam² lgi...baek menyumbatkn earphone nye kedalm telinga nyer.....kepala nye disandar di tingkap bas..dia bru shje mahu melelapkn matanye tetapi dipanggil oleh kai.."baek²"panggil kai.."ape?"baek pon menoleh ke arah kiri nyer.."tgok tu.."kai menunjuk ke arah luar tingkap di sblh kiri nyer..baek membulatkn mata nyer.."wahh cantikk nye laut tu"kte baek.."kn"kai tersenyum.."okay murid² nnti kita akan singgah sbntr di R&R,okay?" "Okay" jwab semua murid...2 bas tersebut smpai di R&R.."baek kau xnk pape ke??" "Klau boleh aq nk air soda..dlm tin" "okay" kai pon turun dri bas..mata baek hnye melihat kai menuju ke kedai.."shin ah kau nk p-"blom smpat tiffany bertanye..ramai lelaki menolk nye "hai,shin ah awak nk pape x??" "Nk sye belikn??" "Sye belanje..awak nk ape??" Tiffany tidk mengalah.."hoi..bla la"tolak tiff..."eh ermm..xpe sye x nk pape pon"kte shin ah..mereka pon pergi.."xnk??" "Hot chocolate" kte shin ah tersenyum..tiff tersenyum lalu kluar utk membeli...
Ramai pljr turun dri bas..hnye beberpe shje yg berada di dlm bas..baek masih pndg ke luar...tiba² baek trnmpak duduk bdan seorg lelaki yg sngat dia knal...iya..dia kenal sngat²...mula² dia hiraukn tiba² dtg pula seorg perempuan berdiri sblh nyer..mereka berdua senyum ke arah baek..baek bergegas turun.."omma..appa"kte baek..dia berada di luar bas..shin ah yg nmpak pon pelik "nape ngan baek??" Tanye shin ah dlm nada perlhan..baek mencari pasangan kekasih tdi..tpi x jumpa "mungkin hnye bayangan shje.." Baek tertunduk..lalu masuk semula ke dlm bas...
Klau best vote la cerita nie..klau ade typo faham² jela..okay bubye~
YOU ARE READING
© A Fool Fall In Love!? | Baekyeon
FanfictionByun Baekhyun adalah seorg yg sngat hodoh dn x pandai...dia selalu diketawakn oleh org atau dibuli oleh org Tiba² dtg seorg pljar perempuan yg diminati ramai pljar lelaki iaitu moon shin ah...Baekhyun telah jatuh cinta padanye...tetapi ramai yg masi...