Baek pon masuk semula ke dlm bas..dia tertinduk..kai yg bru naik bas pelik..kai cepat² duduk di sblh baek.."kau..kenape??"tanye kai..."nothing" "okayyyy..nah soda kau" kai memberi air soda kepda baek "thanks" "wc"... Tdk lme kemudian semua murid sudh naik ke dlm bas..."/okay semua dh ade..baikla kita bergerak/" kte cikgu..."dhla baek jgn la mcam nie..kita kn sekrg nie ade trip jgn la bersedih..x bestla" "hmm yela²" baek pon mula tersenyum...tepat 11.30 pagi mereka smpai ke homestay mereka.."okay semua boleh masuk ke dlm bilik² masing² "jerit cikgu...diorg pon masuk bilik..setiap bilik ade speaker..sngla sikit enn.." Ehemm..perhatian..cikgu akan beri kamu masa utk berehat..yela mesti penat..nnti kul 1 semua turun ke Dewan..kita akan makan tgah hari..sekian".."huargghh lenguh badan aq"kte baek.."ermm biasela tu" kte kai pula..
"Tpi en..aq rse..aq cam knal je homestay nie??" Baek meletkkn jari nye di dagu seperti sdg memikir.."maksud kau??"kai x faham "xdela mase aq berdiri di hdpan pintu pagar besar hotel nie..aq terbce 'Kris homestay' tertulis kt situ..rse cam pernh dgar" kte baek lgi detail..mereka pikir..ting!!mereka pndg antara satu sama lain..."Kris hyung!!!"jerit mereka.."wei aq x prsan pon nie Kris hyung punya homestay...aduh..loading²"kte baek.."aq pon x terfikir.."kte kai lgi...merka pon berbual..setiap 1 bilik ade 4 katil dn 2 bilik air..xlme kemudian mereka pon membersihkn diri...tepat 12.55 tgah hri...baek dn kai bergerak menuju ke Dewan..sdg mereka jalan mereka tersermpak dgan shin ah dn tiffany.."hye!!"kai melambai ke arah shin ah dn tiffany.. Mereka pon melambai semula.."ke Dewan enn??"tanye tiffany "aah" jwab kai ringkas..mereka ber4 pon jlan sesama....tepat 1 petg..mereka semua sudh berkumpul di dlm Dewan..nasib Dewan tu ade aircond...keadaan dlm Dewan sngat bising..seorg guru perempuan berjln ke atas pentas.."okay semua diam..skrg cikgu akan persilakn tuan homestay"jerit cikgu..mereka semua diam dn dgar...seorg lelaki kacak berpakain suit hitam..berjln dgan cool di atas pentas..smpai je ditgah² pentas semua org diam...mata lelaki kacak itu sdg mencari seseorg..anak mata nye berhenti ke arah Baekhyun lalu tersenyum..."annyeong haseyo sye kris...pemilik homestay ini..sye harap awak semua akan sukakn lyann kami di sini" kte kris "oh my gucci hensem nye dia " ramai perempuan memuji kekacakn Kris..yg lelaki sudh naik menyampah..
"Okay baikla skrg nie gerak ke Dewan makn pula" arah cikgu..kami semua bergerak ke Dewan..smpat baek dgar pljar perempuan menuju Kris..baek,kai,shin ah dn tiffany berjln di blkg sekali..sdg mereka berjln..baek ditarik..terkjut betuk dia.."baek!"jerit Kris.."hyung!"jerit baek juga..yela dh lme x jumpa.. Kk Kris nie seorg ahli perniagaan..dia bnyak syarikat perlu diuruskn..Kris hnye balik sebuln sekali shje...shin ah dn tiffany mmndg baek pelik..yela tiba² je diorg berpelukn..baek mmbawa abgnye ke arah mereka.."meh aq perkenalkn nie Abang sulung aq"kte baek tangan nye diltkkn di bahu abg nyer.."haa...betul ke Baekhyun nie abg kau..hensem gilerr"kte tiffany terkjut "betulla..Ha hyung bila nk balik??" Tanye baek.."minggu dpan dh la jom ke dewan makan.."ajak Kris.."okayla"diorg pon pergi ke Dewan makan..sd g mereka makan..speaker yg berada di dlm dewan berbunyi ding dong~ "/perhatikn kepada semua pljar sekolah selepas ni kita akan pergi membeli barang...sila bersiap dlm setengah jam...bas akan berada di hdpan pintu besar..sekian/" ding dong~ selepas makan mereka ke bilik masing².."kai kau bwak ape jer" "bwak diri" kte kai pendek...2 roomate mereka belum masuk lgi...baek membawa beg galas yg kecil...dia mltakkn brg yg diperlukn...tiba² 2 org roommate nye pon masuk.."hye"kte sungjae..baek yg dgar hnye tunduk tanda hormat.."aq sungjae nie...somin "kte sungjae tunjuk ke arah somin.." Hmm" jwb baek x berminat...kai pon kluar dri bilik air.."jom kai"ajak baek..kai sekadar angguk dn menunduk hormat kpada sungjae dn somin.."tch xde adab betul.."somin geram terhdp baek...kai yg berjln di blkg baek..terus berlari anak ke sblh baek.."nape tdi??"tanye kai.."xde pape..ntah aq pon x tahu la nape ngan somin..x kenang budi"baek pula yg geram...
Smpai di dlm bas..baek dn kai duduk di tmpat mereka..baek mengeluarkn laptop nyer..dia menonton anime.."cerita ape tu??"tanye kai "anime" jwab spatah "ye aq tahu anime ape??" Tanye kai lgi "kau x tahu ke nie Tokyo ghoul la...cerita dia gempak giler.." Kte baek tiba² exited.."ouh alang² aq pon nk tgok juga"kai mengerakkn bdan nye sedikit ke arah baek supaya dpat tgok anime di skrin laptop..tidk lme kemudian pljar semua naik ke dlm bas.."nasib si somin tu di bas yg satu lgi"baek melihat somin naik bas di sblh nyer.."dh² la tu biarla dia..tpi aq nk tanye mne kau dpat semua episode cerita nie??"tanye kai..baek tersengih.."Chan hyung yg bagi pendrive nie..dlm ni ade semua cerita tpi klau yg bru kluar xdela.."kte baek tersengih lgi.."wahh best nyerr"kte kai mata kai masih di skrin laptop baek..tiffany dn shin ah yg duduk blkg mereka tersedar ade cahaya yg silau di hdpan mereka...bas dh bergerak ...tiffany dn shin ah berdiri "cerita ape tu??" Tanye shin ah "Tokyo ghoul" jwab baek sepatah..shin ah kembali duduk bersama tiffany... X lme kemudian mereka smpai di destinasi mereka.."/okay murid².. Kamu semua boleh turun tpi dgan 1 syarat jgn pergi shopping jauh²...kul 3 berkumpul di hdpan bas,okay?? Okay jom turun/" cikgu tu pon turun..semua murid turun....
Okay smpai sini jer...maaf klau part nie x best..tpi jgn risau part 9 akan ade accident.. Hahaha (gelak jahat) haha..apa2 pon vote la ff nie..jgn lupa comment sekali..kk bye..
YOU ARE READING
© A Fool Fall In Love!? | Baekyeon
FanfictionByun Baekhyun adalah seorg yg sngat hodoh dn x pandai...dia selalu diketawakn oleh org atau dibuli oleh org Tiba² dtg seorg pljar perempuan yg diminati ramai pljar lelaki iaitu moon shin ah...Baekhyun telah jatuh cinta padanye...tetapi ramai yg masi...