Part 4

211 20 0
                                    

*VIST NATIONAL CANTEEN*

"Unnie....mana adik² kita ni ???".Kata Chaeyoung."Mungkin diorang ada banyak homework kotttt".Kata Jihyo."Uhmmm,apa kata kita pergi beli makanan dulu dan terus ke taman".Kata Jungyeon."Apa ni?!?!?!,Nak tinggal kitaorang erkkk?!?".Kata NaSoo."Entahlah....".Kata Mihan."Alah,tu pun nak merajuk."Kata Nayeon.Mereka kemudiannya membeli makanan dan menuju ke taman iaitu tempat rasmi mereka.

(VIST BEAUTY PARK)

"Saeng,kenapa macam dengar jeritan dari kelas saeng tadi".Kata Chaeyoung dan Tzuyu"Ouhhh...tadi Sprites bercakap masa M.Hyekyo tengah mengajar".Kata ChanYeon ."Hahahaha....Padan muka....tapikan unnie rasa ini ada kaitan dengan MinYeon,Tzuna,DaEun dan Seul lah diorang bukan main happy lagi dan unnie ada dengar something".Kata Jihyo yang berada berdekatan Miss A.

#Flashback(Jihyo P.O.V)

"Macam ni wahhhh....pandainya aku".Kata Jihyo yang sedang membuat tugasan matematik yang diberikan oleh Sir.Namjoon "Weiii....korang aku ada berita yang panas macam lagu BTS 'FIRE' tu...".Kata Suzy."Apa dia cakaplah....".Kata ahli Miss A yang lain."Semalam waktu korang semua balik kan Twice n 9VIST masih belum balik,aku ke dapur dan suruh saeng aku si Bae Soo Jin tu letakkan julat dalam minuman 9VIST n it's success....Hahahahaha.....".Kata Suzy yang lain menyambung ketawa Suzy."MISS A NAK BUAT SAMBIL BERDIRI KE DUDUK?!?!?!".Kata S.Namjoon."Duduk!!!."Jerit Miss A."So....SHUT UP !!!!".S.Namjoon menjerit Miss A kalut."What!?!?Diorang ada kaitan dengan kes sakit perut ni ke?".Kata Jihyo.

#End flashback (END P.O.V)

"Macam tu ya....tapi kita takleh main tuduh jer...bukti pun takde...".Kata Nayeon."CCTV!?!?".Kata Dahyun dan Tzuyu."Betul jugak tu bijaknya korang ni...hari ni jer...".Kata Sana."Baik tak yah puji...".Kata Tzuyu."Nae....mianhae".Kata Sana memohon maaf."Kalau macam tu....pukal 3.00 petang kita jumpa kat sana....kalau MinYeon masih sakit kita cancel lah dulu.".Kata Nayeon."Nanti kitaorang melawat lah mereka berempat."Kata yang lain.Tiba² Miss A lalu berdekatan dengan taman itu.Mereka berbual dan gelak-tawa mereka didengari satu sekolah sehinggalah "KIDS!WHAT ARE YOU TALKING!?!TELL ME PLEASE!!!".Kata Miss.Jiwon."Nothing Miss.Jiwon."Kata Miss A,Sprites masih berada di kantin."Wahhh...tulah happy lagi kan dah kena sergah ngan M.Jiwon".Kata Soyoung."Hihihi...".NaSoo ketawa."Jom tinggal dia..."Kata Jihyo."Jom....".Mereka berlalu pergi tanpa disedari oleh NaSoo."Ko.......Korang....mana diorang ni....Yaaa!!!!!chakkaman!!!".Jerit NaSoo dan berlari anak untuk mengejar yang lain."Wae???Kenapa tinggal saya....".Kata NaSoo."Tak nampak ke pujaan hati kamu lalu(Jin*BTS*)".Kata Mihan."Ishhh,napa tak cakap tak perasan".Kata NaSoo."Hahaha....apalah....jomlah masuk kelas..."Kata Nayeon."Nae....let's go..."Jerit yang lain.

(VIST SECURITY GATE)

"Korang kenapa rasa tak sedap hati erkkk????".Kata Nayeon."Samalah...".Kata Dahyun Sana dan Tzuyu."Saya balik dulu...hari ni saya balik dengan sepupu saya Xiumin."Kata Nayeon."Uhmmm...".Kata yang lain."NAYEON KAT SINI!!!".Jerit Xiumin yang memanggil sepupunya.Nayeon berlari sepantas kilat.Beberapa minit kemudian...."Uncle...rumah Yeon² dah lepaslah".Kata Nayeon kepada driver a.k.a pembantu rumah Xiumin."Bukan ke nak ke hospital.".Kata driver itu iaitu EunKwang(BTOB*Author hentam jer nama yang ada dalam kepala*)."Uncle.Eun buat apa kesana???".Kata Xiumin mewakili sepupunya."Appa ngan Omma kamu kat sana,katanya Min² masuk hospital keracunan makanan yang serius."Kata Uncle .Eun"APA!?!?!UNCLE BAWA LAH CEPAT SIKIT!!!!".Nayeon menjerit dan terus menangis Xiumin memeluk Nayeon bagi menenangkan sepupunya itu.*pfffttt*.

(DAHYUN P.O.V)

"ANNYEONG,I'M BACK!!".Jerit Dahyun."Dahyun...tukar baju kita nak ke hospital adik kamu sakit tenat ni".Kata Omma Dahyun."Apa?!Mana dia?".Kata Dahyun dan menitiskan air matanya."Dia dah ke hospital ngan Appa, kamu pergi ngan Omma".Kata Omma'nya' Dahyun dengan pantas menukar pakaiannya itu....

(TZUYU P.O.V)

"SAYA DAH BALIK!!!".Jerit Tzuyu."Tzuyu,adik kamu sakit dia dah ke hospital menaiki ambulan,Appa dalam perjalan pulang untuk ambil kita,cepat tukar baju".Kata Omm'nya' Tzuyu seperti tidak percaya adiknya sedang berada jauh dengannya."Tzuyu stop crying,tukar pakaian and bawa apa yang perlu....aracchi?".Kata Omma Tzuyu."Arraseo...".Kata Tzuyu tapi dia bertanya lagi."Omma takkan Tzuna kesana sorang²?".Kata Tzuyu."Dia dengan mak cik.Halla".Kata Omma'nya' lagi,Tzuyu berasa tenang sedikit.

(SANA P.O.V)

"ANNYEONGHASEYO!!!OMMA?!APA?!".Jerit Sana,Sana berasa dahaga dan menuju ke dapur.Dia ingin membuka peti ais dan terlihat satu nota yang ditampal
*Hai,San² omma minta maaf ya,Omma sekarang di hospital adik kamu Seul tak sedarkan diri ni,tiket bas ada atas meja make-up kamu'.Nota itu tertulis panjang Sana terus menukar pakaian,mengambil barang yang diperlukan dan menuju ke hospital.

Akhirnya dah siap part ni.author harap korang enjoy baca ff ni walaupun boleh dikatakan author memang jarang update...keep vote and read ok....

TWICE SIBLINGS VS MISS A SIBLINGSWhere stories live. Discover now