Part 18

112 10 0
                                    

MODU NAREUL GAJIGO MAEIL GAMAN AN DUJYO,NEGA NEOMU YEPPUJYO NA TTAEMUNE DA HIMDEULJYO....

MinYeon telah men'set' telefon nya supaya dia dan Seul dapat bersiap lebih awal dan bersedia untuk ke sekolah selepas pelbagai rintangan yang dihadapi mereka.

"Wargh,ngantuknya ni dah pukul 5.45,bangun jer lah".Kata MinYeon kepada dirinya,dia mengambil telefonnya dan menutup lagu tadi kacau line katakan.

"Seul,Seul,Seul".MinYeon mula mengejutkan Seul,Seul ibarat mayat hidup."Seul-shii,yaa! bangunlah".MinYeon sudah menyampah kerana Seul masih tidur dan asyik mengangkat tangan menunjukkan 5 minit.✋.

"Kalau Seul tak nak bangun,x payah pergi lawat Jihyo dan Chaeyoung,arrachi?".Kata MinYeon dan beredar."YA!~MANA TUALA AKU MINYEON?!?!".Seul kembali cergas selepas mendengar ugutan MinYeon.

"Carilah,kau letak mana semalam,aku nak mandi".Kata MinYeon yang sudah berada di dalam tandas."Huhuhu...".Seul mula mengeluh sakit kepala nya tiba² datang menerpa.Seul terduduk dan pitam.

"Annyeong Seul,ya!~kenapa tidur kat sini?bangunlah".MinYeon mula menggoncangkan badan Seul.Tiada balasan cuma dapat dilihat muka Seul yang pucat.

"*Wae?".MinYeon sudah rasa tidak sedap hati jadi MinYeon bangun dan memanggil ommanya."Ya!~,Seul pengsan".Kata omma nya sedikit terkejut,"Pengsan ke pitam ni omma?".Tanya MinYeon.

"Eihh,sama jelah dua tu mari tolong omma angkat Seul untuk letak dia atas katil,rasanya Seul tak dapat rehat yang cukup".Kata omma MinYeon,"So...Seul x payah ke sekolah?".Tanya MinYeon."X kot,nanti lah omma hantar,omma cuti hari ni".Kata Mrs.Im ."Ehmm...".MinYeon malas melayan omma nya.

"Omma-ya,omma x risau kat unnie ke?".Tanya MinYeon,"Omma nak kata risau,risau,nak kata tak risau tu pun ada jugak".Kata Mrs.Im."Kenapa plak macam tu?".Tanya MinYeon,"Ehh...awak ni banyak tanyalah...dah siap² turun ok".Kata Mrs.Im malas menjawab soalan MinYeon.

"Baik aku tinggal note kat Seul,karang dia bangun menjerit tak tentu pasal".Kata MinYeon.MinYeon menulis nota dan keluar untuk turun makan sarapan yang omma nya telah sediakan.

"Dah pukul 6.57...".MinYeon berkata seorang diri."Annyeong appa...".MinYeon mencium pipi ayah nya."Annyeong,anak appa,kenapa ceria ni?".Tanya appa MinYeon."Sebab MinYeon tahu unnie hidup lagi".Kata MinYeon dengan yakin,Appa MinYeon agak terkejut dengan kata² MinYeon tadi.

Mr.Im tersenyum paksa,dia tahu anak perempuan nya hanya bergurau."Apalah yang kamu cakapkan ni?".Kata Mr.Im,MinYeon berpaling ke arah ayahnya,"MinYeon cakap benda betullah,kalau appa nak bukti biar MinYeon ambil,polis memang takkan selesaikan walau masuk berita utama sekalipun".Kata MinYeon,MinYeon menuju ke biliknya untuk mengambil telefonnya untuk menunjukkan perbualannya bersama Suzy.

"Kenapa tak nak percaya?!susah sangat ke?".MinYeon mengomel sendirian."Aku ni ada berapa orang adik beradik sebenarnya,omma dan appa buat tak tahu jer yang unnie hilang,tak sayang anak".Sekali lagi MinYeon mengomel.

*Di bilik MinYeon*

"Mana plak fon aku?".MinYeon mencari telefonnya."Ni pun...what the heck....takde bateri...aku lupa plak nak charge...hate this".MinYeon membaling telefonnya nasib baik tak pecah.

MinYeon turun dengan hampa."Mana fon kamu yang kamu kata bukti tu...".Kata appa MinYeon,"No battery!Wae?!MinYeon nak tanya appa,appa dah x sayang unnie ke!?,MinYeon ada berapa orang adik beradik sebenarnya?!?!".MinYeon tiba² mengamuk dan keluarkan benda yang tiada kaitan.MinYeon keluar dan berjalan ke sekolah nya sendirian.

"Hiks...hiks...hiks".MinYeon mula menangis,dia rasa bersalah,dia cuba jadi seorang yang tabah tapi tidak tanpa unnie kesayangannya."Unnie!!!mana unnie?!?!Unnie!wae tinggal MinYeon !?!?".MinYeon menjerit sendirian.Ramai orang memerhati MinYeon.

MinYeon berlari ke sekolah...

*Di rumah MinYeon*

"Mana MinYeon?".Tanya Mrs.Im."Dah pergi sekolah".Tenang Mr.Im menjawab."HUH!?Kenapa x ckp kat saya?!".Mrs.Im marah."Kenapa?!Awak ada anak lain dan x cakap?!".Mr.Im mula mengamuk.Mrs.Im menekup mulutnya reaction nya pula *macam mana dia tahu,aku nak lupakan kisah silam aku*.

"Im Soo Ji dan Im Soo Jin,itu nama anak saya".Kata Mrs.Im,"Kenapa awak tak cakap awal²,benda ni dah semakin menjadi-jadi".Kata Mr.Im."Apa kaitan mereka?!Soo Ji dan Soo Jin tu tak kenal Nayeon dan MinYeon".Kata Mrs.Im."Dah...saya nak kerja ni".Kata Mr.Im.Rupanya,Mrs.Im pernah kahwin dan bercerai."MinYeon...Nayeon mianhae,ini semua salah omma".Mrs.Im terduduk memeluk lutut.

TBC...

Annyeong,idea author tengah mencurah-curah ni,so amacam makin menarik dokk,cerita ni nak habis dah.MISS A cuma balas dendam a.k.a SUZY.STRIPES makin takde dalam watak,sebab author buat STRIPES aktif sukan so kurang watak diorang,STRIPES akan kembali episod selepasnya...READ,VOTE JUSEYO...Sorry kalau typo.

TWICE SIBLINGS VS MISS A SIBLINGSWhere stories live. Discover now