*7.45 malam*
"Hmmm...kitaorang balik dulu...".Semua ahli berpelukan dan bersalaman mereka menuju kerumah masing² al-maklumlah semua nya dekat hujung kedai mamat*mamak ke mamat?#gurau jer*."Unnie...baru MinYeon ingat,MinYeon nak beli something kejap."Nak bli kat mana?Kalau kena lalu at Incheon street art Unnie tak nak pergi kang ada Sallae a.k.a Salleh heret lidi".Kata Nayeon *author memang ketawa masa tulis menda ni*."Ishh...unnie ni...kajja dah lambat ni?".Kata MinYeon baginya Nayeon ni hanya syok sendiri."Uhmmm....kajja...opocot senah heret lidi kawin ngan sallae a.k.a Salleh ".Melatah Nayeon apabila dia hampir jatuh kedalam parit."Kan...lain kali melompat...kita nak tengok juga lompatan kedalam air berbisa".MinYeon memerli,mereka menuju ke kedai berkenaan."Pilih cepat...unnie tiba² teringatkan cerita conjuring 2".Kata² Nayeon itu telah membuatkan MinYeon menjadi bigfoot a.k.a naik bulu roma."Yaa!..!..!orang tak cakap lah masa ni?".MinYeon berkata begitu hanya untuk mengubatkan hati nya yang gelisah,beberapa minit kemudian mereka melalui satu lorong yang dinamakan K-arts kat sini ada banyak tulisan pelancong² yang melawat lorong ini.
*HUAGAGA!!!!!!!!!!*
"ARGHHH!!!VALAK MAKAN SALAK SAMBIL MELALAK!!!".Nayeon berlari meninggalkan adiknya,MinYeon apa kurangnya terus lari pecut mengalahkan siput mereka berlari menuju ke arah jalan raya,"Unnie it's me Sana...Sini...Situ".Kata Sana walaupun dia juga sedang ketawa,Seul pun ikut serta lari kerana ke'blank'an dia sedang berproses dia tak sedar dan hanya ikut serta,akhirnya bolehlah mereka berhenti,"Apa yang San² buat kat sini*tarik hembus nafas*unnie penat tau*tarik hembus nafas lastly terduduk*".Kata Nayeon."Omma ngan Appa nak pergi melawat kawan diorang yang kena heret ngan sallae a.k.a Salleh..hahaha...uhmm so nak lah duduk kat umah unnie".Kata Sana sambil memasukkan lawaknya,Nayeon sudah terduduk akibat ketawa manakala Seul dan MinYeon hanya berpandangan tak tahu apa yang nak diketawakan."Dah lah tu,kajja dah lambat ni".Kata Nayeon yg sudah pulih .Jam menunjukkan pukul 8.05 pm."Kita bertanding,jom main batu gunting kertas siapa menang balik rumah dulu sapa kalah kena beli apa² yang istimewa untuk pemenang baru boleh balik".Kata Seul,"Ok".Kata Nayeon dan Sana serentak kerana mereka setuju dengan cadangan tersebut."Tak eloklah main masa ni?".Kata MinYeon,"Don't worry".Seul terus berkata,"Hmmm....".Kata MinYeon,"Jo-"."Tapi dah pukul 8.45 malam".Sebelum Nayeon berkata MinYeon terus menyampuk,"Haip...takpelah omma ngan appa tak kisah pun".Kata Nayeon."Aniya...apa kata kita pergi kat 'Korean Noodles Restaurant' and siapa dapat habiskan jajangmyeon dulu dia menang dan unnie akan berpasangan dengan Nayeonnie".Kata Sana dan memeluk lengan Nayeon."Hmmm...".Kata Seul dan MinYeon mereka melalui beberapa buah kedai dan tiba...
*Korean Noodles Restaurant*
"Annyeonghaseyo,selamat datang ke kedai kami dan selamat menjamu selera".Kata seorang pelayan yang bertugas untuk menyambut pelanggan Nayeon,MinYeon,Sana dan Seul tunduk tanda terima kasih mereka duduk di meja yang berada berdekatan pintu dan terus memesan "4 mangkuk jajangmyeon dan choc milkshake dan juga 1 ice lemon tea satu lagi strawbery milkshake".Pesan Nayeon.*A few minutes*."Ini dia...".Kata pelayan tersebut dan meletakkan hidangan yang dipesan mereka."Hana....dul....shik!".Jerit Nayeon mereka makan dan terus makan....makan....makan....makan...makan....makannnn.....now stop.
*Wewo....wewo....wewo*
Buletin semasa
"4 orang kanak² telah meninggal dunia akibat tercekik tulang ikan paus".
"Ishh...makin banyak orang tercekik".Kata Sana,"Tulah...beringat lah adik² oiii....".Nayeon berkata apabila melihat ke tempat adik² mereka berdua,Seul dan MinYeon hilang.
*Ping!*
'Unnie kitaorang dah habiskan jajangmyeon....annyeong....selamat berjaya'.Nayeon hanya menahan rasa tidak puas hati apabila mendapat mesej dari adiknya,Sana juga mendapat mesej yang sama bagi menunaikan syarat pertandingan,Sana dan Nayeon pergi ke sebuah kedai cenderamata untuk membelikan sesuatu untuk adik² mereka beberapa minit kemudian mereka keluar,dalam beberapa minit mereka berjalan mata Nayeon tertangkap kepada sebuah self-camera with monopod,Nayeon terus menarik lengan Sana mereka masuk dan mengambil 9 buah self-camera with monopod dan membeli harga tak yah tulis."Yes...kajja dah lambat ni".Kata Nayeon,jam tangan mereka pula menunjukkan pukul 10.00 malam,dalam gelap mereka beberapa buah kedai sehinggalah terpaksa melalui sebuah lorong alternatif untuk ke rumah Nayeon dengan segera.
"Unnie....biarlah jauh asal selamat".Sana berkata,"Aniya,dah lambat ni,nanti omma unnie marah".Kata Nayeon,"Hmmm...".Kata Sana,mereka berjalan sambil berpegangan tangan beberapa minit kemudian sebuah kereta vellfire hitam lalu mereka hanya tidak menghiraukannya,selang beberapa saat kereta itu berhenti Nayeon sudah rasa lain,Sana makin eratkan pegangan.
Pang!Pang!
"Arghh!!".Nayeon dan Sana sama² menjerit sakit dapat dilihat muka Fei dan Jia sambil memegang kayu golf,akhirnya mereka rebah disitu Jia mengheret Nayeon dan Sana diheret oleh Fei dan dimasukkan kedalam kereta vellfire.
Terima kasih kepada readers yang membaca cerita ni...well ada sedikit lawak serta dicampur dengan sedikit kekejaman dan digoreng bersama beberapa ketul tulisan dan mestilah bersama kuali D.O yang berkarat ...dan dah siaplah makanan ini a.k.a part ni....sekian....berdiri nya author disini kerana tiada kerusi...annyeong vote and comment....*tunduk 90˚*.
YOU ARE READING
TWICE SIBLINGS VS MISS A SIBLINGS
FanfictionMISS A kumpulan yang amat dikenali dengan kekayaan dan kecantikan mereka,MISS A juga mempunyai adik,kumpulan adik mereka ialah SPRITES,MISS A & SPRITES juga dikenali dengan gelaran"Queeka Siblings".TWICE pula dikenali dengan kecantikan dan kepandaia...