Part 15

111 12 6
                                    

*Dalam kereta*

*Nayeon P.O.V*
Mana aku...aku kat mana...Sana mana Sana?...Jihyo help me....arghh...sakitnya belakang aku....tolong....tolong aku....

Sana P.O.V
Aku dah tak larat....belakang aku terlampau sakit...please....mianhae korang...Nayeon.....mana unnie....San² tak nampak...

*MinYeon&Nayeon house*

"Manalah unnie kamu berdua ni?".Tanya Mrs.Im,"Manalah orang tahu omma".Kata MinYeon,"Yelah kau...".Kata Im Jaebum a.k.a JB a.k.a sepupu MinYeon dan Nayeon,"Sibuk jer oppa ni...nasib baik lah MinYeon ni still hormat oppa".Kata MinYeon,Seul hanya bermain dengan telefon pintar miliknya dapat didengari kerenah MinYeon dan Jaebum."Ni dah pukul 10.30 malam,MinYeon call unnie kamu tu,ntah kemana lah diorang ni".Kata Mr.Im pula,"Nae...sambil tu MinYeon nak ke kedai aiskrim dan ke taman saja² jer erk...".Kata MinYeon appanya hanya mengangguk sahaja,Seul juga menemani MinYeon untuk berada diluar rumah saja ambil angin malam."Hoii....nak aku ikut".Kata JB,"Sibuklah oppa ni...oppa ni kalau Seul ada mesti camni".Kata MinYeon,Seul memukul bahu MinYeon perlahan kerana malu JB pula tersenyum sinis."Dah jom....sampai mati tak habis nak layan JB ni....jom kita bersiar ke taman....just a while".Kata² MinYeon itu membuatkan JB dan Seul tersengih ,"Nae....nanti beli lah aiskrim".Kata Seul,"Hmmm...".Kata MinYeon,mereka keluar dari rumah dengan hanya membawa telefon dan beberapa won untuk membeli aiskrim yang dicadangkan oleh Seul.

*Pink Ribbon Shop*

"Woah penuh pink colour...".Kata MinYeon,"Sesuai untuk peminat warna pink".Kata Seul,"Hmm....kajja dah lambat ni".Kata MinYeon,"Ini dia 2 strawberry,1 vanila dan 2 chocolate".Kata MinYeon,"Nae...gomawo...datang lagi ya".Kata cashier itu a.k.a Pinky IOI.Selesai membeli mereka berjalan untuk beberapa minit untuk sampai ke taman yang memang dekat dengan kedai aiskrim tadi.

*Incheon playground*

"Makanlah dulu....nak kena call unnie jap..".Kata MinYeon dan berada agak jauh dengan Seul yang berada dibangku,'.............',talian hanya terputus begitu juga apabila MinYeon cuba menelefon Sana,akhirnya MinYeon cuba kali yang ke-5 iaitu kali terakhir dan ia telah diangkat.

*On phone*

MinYeon:Unnie,masa ni baru nak angkat,unnie kat mana tu?Semua risau tau...
???:.......
MinYeon:Takutlah tu,MinYeon dekat taman ngan Seul,nanti kitaorang nak pergi kat kedai bibimbap,nanti MinYeon hantarkan adress,ya?
???:Hmmm....

Tut....tut

"Apahal lah unnie ni,selalu dia dah kalut macam lembu hilang kandang tapi dia relaks jer,unnie aku ke sapa ni?so scare".Kata MinYeon sendirian,MinYeon dapat melihat dari dekat Seul yang sedang menikmati aiskrim,"Hai...baguslah dah siap aiskrim JB ni pun dah nak cair".MinYeon menyapa Seul dan menikmati aiskrim bersama,Seul yang sudah kehabisan aiskrim bermain telefon pintar miliknya,sebenarnya Seul hantar bermacam mesej kepada Sana dan Sana membaca tapi tidak membalas,Seul rasa kurang selesa jadi dia meminta MinYeon untuk makan lebih cepat,MinYeon hanya layan tak layan sahaja,kemudian mereka menuju ke bibimbap restaurant,sebenarnya mereka hanya ingin membeli aiskrim dan menelefon Sana serta Nayeon tetapi JB memesan bibimbap dan JB sudah meletakkan duit kedalam poket MinYeon secara senyap,so sebab tu diorang boleh enjoy bibimbap sementara tunggu ~Nayeon~ dan ~Sana~ sampai."Mana lah unnie kesayangan kita".Kata Seul."Betul tu".Kata MinYeon mereka tidak menyentuh bibimbap didepan mata,beberapa minit kemudian akan masuk pukul 11.00 malam,mereka sudah putus asa bibimbap itu juga dibungkus untuk makan bersama dirumah."..........".Suasana hanya senyap mungkin kerana kecewa dengan unnie masing².Mereka lalu dilaluan alternatif juga,jadi mereka sampai dengan cepat."MinYeon baik kita call omma dan appa saya untuk bagitahu saya kat mana,dan saya nak tidur rumah awak ok".Kata Seul,"Hmmm....".Hanya sepatah yang dijawab,Seul menelefon omma dan appanya untuk memberitahu yang dia akan bermalam di rumah MinYeon kerana esok mereka cuti umum dan akan ada perjumpaan ahli kelab di sekolah mereka.

*12.00 malam*

"Ntah kemana lah unnie ni?Seul apa kata kamu cuba telefon omma dan appa kamu mana tahu mereka berada dirumah kamu".Cadang Mrs.Im,JB sudah masuk kedalam bilik tetamu selepas menikmati 60% bibimbap ,"JB akan pulang esok sebab appa dan omma dia dah pulang dari oversea".Kata Mrs.Im,MinYeon dan Seul hanya duduk diatas sofa dan menangis,"Dah pukul 1.00 pagi ni masuklah tidur,esokkan ada perjumpaan".Kata Mrs.Im,Seul dan MinYeon masuk kedalam bilik.Mrs.Im dan Mr.Im sudah tak keruan,Mrs.Minatozaki dan Mr.Minatozaki juga sudah tahu tentang hal tersebut mereka menuju ke rumah Mr.Im,MinYeon dan Seul sudah terlelap mungkin kerana keletihan,akhirnya Mr.Im dan Mr.Minatozaki melaporkan hal tersebut kepada polis,polis hanya menyatakan bahawa Sana dan Nayeon hanya tidur di rumah kawan² mereka yang lain *WTH*.

*8.00 pagi*

"MinYeon!Seul! Bangun breakfast!".jerit omma MinYeon,MinYeon dan Seul mandi dan turun kebawah dapat dilihat parents Seul dan JB,Seul berlari mendapatkan ommanya Seul mengadu sepuas hati,rasa sedih memberontak didalam hati kedua keluarga itu,JB dan keluarganya sudah pulang kerumah selepas sarapan bersama-sama."Jadi kamu berdua nak ke perjumpaan ke ?Omma dengar Soyoung dan NaSoo hilang ,Jihyo dan Chaeyoung pula berada dihospital".Kata Mrs.Im,MinYeon dan Seul berpandangan mereka hanya fikir yang kawan² mereka tidak sihat tetapi mereka hilang dan berada dihospital,Seul dan MinYeon seperti trauma mereka hanya senyap perjumpaan pun mereka tidak pergi,Mrs.Im sudah menghubungi guru² yang berkenaan.Dalam situasi begini MinYeon dan Seul memberitahu semuanya kepada ahli yang lain.Ahli Twice yang tinggal hanyalah Tzuyu,Dahyun dan Mina.Mina,Nana,Dahyun,DaEun,Tzuyu dan Tzuna datang kerumah MinYeon untuk berbincang tentang keadaan kawan² anak mereka.

Annyeonghaseyo readers,sampai sini jer untuk part ni,agak tawar bab ni agak kekurangan idea,sokay author akan cuba yang terbaik untuk episod seterusnya supaya korang tak rasa hambar.author memang gila suka soalan english paper 1 tu korang tahu tak dia tanya 'if you are offer to be....what the title of your book' author jawab 'our journey' my next ff dalam tu ada EXO,BTS,TWICE dan LOVELYZ,annyeong...

TWICE SIBLINGS VS MISS A SIBLINGSWhere stories live. Discover now