Part 19

125 7 1
                                    

*At school*

Air mata MinYeon masih bersisa."Annyeong!Wae?".Mina dan Nana yang kebetulan sampai pada masa itu.MinYeon memeluk Nana.

"MinYeon,chill....cuba cakap apa yang berlaku?".Kata Nana cuba untuk memujuk rakannya.MinYeon menggeleng tanda dia masih lemah dan tak mampu untuk bercakap.

"Bawa lah dia ke bilik rawatan dulu".Kata Mina,Nana mengangguk.

*Bilik rawatan*

"Duduk dulu,biar unnie ambil kan air".Kata Mina dan mengambil air minuman dari dalam beg nya.Mina membasuh muka MinYeon*perasan x Seul takde Nana and Mina oiii*

BACK TO THE STORY~

"Minum air ni".Mina mengarahkan MinYeon,MinYeon minum air."Unnie?".MinYeon mula bercakap,Nana juga makin dekat dengan MinYeon sebab nak tahu cerita.

"Nayeon unnie,Sana unnie, dan yang lain masih hidup,diorang cuma kena kurung dalam satu lubang,omma dan appa x nak percaya,MinYeon kecewa".Kata MinYeon.

"Mana ada,maybe omma Im dan appa Im risau,tapi diorang tak nak tunjukkan kerisauan mereka".Kata Mina untuk memujuk MinYeon.

"Eh,dah pukul 7.30,lagi 15 minit nak masuk kelas,kajja".Nana mula gelabah."Kajja,saya dah ok ni,terima kasih".MinYeon bangun dan menuju ke kelas bersama Nana manakala Mina ke kelas sendirian.

*6 Galaxy*

"Hai,Mina knapa lambat?".Tzuyu bertanya,"Haih,ada lah,sibuk jer Yoda ni".Kata Mina,"Dia tu penguin".Tzuyu mengomel."Oii!Yoda aku dengar ok".Kata Mina.

"Bangun!!!".Jimin a.k.a ketua kelas menjerit*author tak tahu ayat sesuai*."Suzy,Jia,Fei dan Min ! Masih x datang....hmmm".Kata Miss.Hyekyo."Teruk betullah...".Sehun mula bersuara.

Miss.Hyekyo memberi isyarat supaya Sehun senyap dan tidak berkata buruk tentang MISS A."Takpelah,mungkin mereka ada masalah".Kata Miss.Hyekyo dan mula mengajar.

S
K
I
P

*Sebelum rehat*

"Jom pergi kelas adik² kita".Kata Tzuyu."Hmm...Kajja".Dahyun bersetuju."Unnie terfikir ni first time kita keluar tak cukup ahli".Mina berkata,Tzuyu & Dahyun hanya menangguk.

"Dah nak rehat,awal nya Sir.Joong Ki keluar".Kata Dahyun."Jom pergi kat kelas diorang...ehh...STRIPES takde nampak batang hidung pun".Tzuyu pula berkata,"MISS A takde STRIPES pun mestilah takde".Kata Mina lagi.

"Kajja pergi kelas 5 GALAXY,kita kena jaga VIST selagi kita ada...kajja".Kata Mina sambil mengulang perkataan 'kajja'.

*5 GALAXY*

Miss.Hyo Joo sedang mengajar kelas 5 GALAXY."Ehmm...lama lagi ke...kenapa tak nak ikut masa yang tlh ditetapkan".Tzuyu mula mengomel.

"THANK YOU TEACHER FOR TEACHING US TODAY!".5 GALAXY mula bersuara.Member VIST keluar dari kelas 5 GALAXY.

"Mana Seul?".Tzuyu mula menyoal."Seul sakit...".MinYeon menjawab ringkas kerana tadi dia sudah menceritakan panjang lebar kepada member VIST yang lain dan tidak menumpukan perhatian pada pelajaran Miss.Hyo Joo.

"Huh...tu jer...selalunya suka sangat nak action lebih".Kata Dahyun yang masih belum tahu akan keadaan Seul sebab VIST still x cerita panjang lebar.

SKIP *MASA BALIK*

"Jadinya,nak pergi pukul berapa untuk lawat Jihyo unnie dan Chaeyoung unnie".Kata Tzuyu."Pukul berapa ni?".Mina bertanya."2.55".Dahyun menjawab ringkas.

"Kalau macam tu pukul....3.45".Kata Mina setelah berfikir sejenak."Nae...Ehh...MinYeon balik jalan kaki sorang²,knapa x naik bas".Kata Dahyun."Pak Cik  Oh Mak Tan kan sakit perut sebab makan ikan salmon".Kata Tzuna.

"Biar unnie hantar kamu dulu...".Kata Mina,MinYeon mengangguk kerana dia juga takut untuk pulang ke rumah seorang diri."Kalau macam tu...Annyeong".Kata DaEun.

*Dahyun & DaEun situation*

"Haa...unnie nak tanya lama dah soalan ni...apa kena Seul tak datang?".Kata Dahyun."Taklah...Seul sebenarnya........".Cerita DaEun panjang lebar.Dahyun terkejut."Abistu boleh tak dia lawat Jihyo unnie ngan Chaeyoung".Kata Dahyun pula agak gelabah pertanyaan Dahyun.

"Manalah saeng tahu...dah lah...jom balik cepat...langkah tu biar LONG AND BIG".Kata DaEun dan mula meninggalkan Dahyun dalam 1 meter.Mulalah Dahyun mengejar DaEun.

*End*

*Tzuyu & Tzuna situation*

"Kenapa Seul tak datang...".Tzuyu terus memulakan perbualan dan straight to the point."Hmm...macam ni........".Tzuna bercerita pula."Ehmm...kesian kan...apalah nasib TWICE SIBLINGS ni".Kata Tzuyu."Kita susah² dulu,nak senang tu lain cerita".Kata Tzuna dan mula berjalan meninggalkan Tzuyu dan masuk ke dalam kedai runcit.

"Eii....apalah...".Kata Tzuyu dan menuju ke kedai runcit.

*end*

*Mina,Nana & MinYeon situation*

"Ehmmm.....sebenarnya kan kenapa Seul x dtg...kitaorang ni tertanya juga....cuma kami just berlagak cool dan chill depan korang".Kata Mina."Seul sebenarnya sakit...........".Nana bercerita,MinYeon malas membuka mulut.

"Ouhhh....MinYeon,okay x ni?".Mina risau melihat MinYeon."Aniya,MinYeon okay jer,cuma rasa penat sikit".Kata MinYeon."Uhmm...dah nak sampai ni".Kata Mina lagi.

*end*

Annyeong,author hiatus untuk beberapa hari ni,mian....agak pening chapter ni...kalau x fhm tu maaflah...author pening...hihihi...sorry kalau typo..vote juseyo..

TWICE SIBLINGS VS MISS A SIBLINGSWhere stories live. Discover now