Part 2

333 26 0
                                    

(9.00 Malam)*Twice House*

*Nayeon house*
"MINYEON,MAI SINI JAP!!!".Jerit Nayeon."Nae!...".Kata MinYeon dan berlari anak ke kakaknya."Apa???".Tanya MinYeon."Homework dan siap?".Tanya Nayeon pula."Dah...sikit jer pun".Kata MinYeon."Kalau macam tu...jom kita gi Dunkin Donut,lepak kat sana ngan yang lain,macam mana nak tak?".Kata Nayeon."Ok,nak siap jappp,unnie call lah yang lain".Kata MinYeon dan menuju ke biliknya.*Nayeon menelefon semua ahli dan mereka bersetuju untuk bertemu di Dunkin Donut pada pukul 9.30 malam.

*DUNKIN DONUT*

"Mana diorang ni?".Kata Momo."Unnie,rumah kita dekat sebab tu sampai awal".Kata Mihan."Hihihi...lupa".Kata Momo."Haiii!!!".Jerit Nayeon,MinYeon,Jihyo dan NaSoo yang tiba bersama-sama di sana."Haiii,mana yang lain lambatnya".Kata Jihyo."Tulah...".Kata MinYeon."Hai kami berempat dah sampai!".Jerit Sana,Seul,Soyoung dan Chaeyoung."Kami pun!!!Sorry lambat tak tahu nak pakai apa".Kata DaEun."Betul tu,lambat betul Dahyun ngan DaEun kitaorang tunggu 15 minit awal dah".Kata Tzuna dan Tzuyu ."Mianhae..."Kata Dahyun."Dah...lupakan,order cepat".Kata Chaeyoung."Duit ada ker nak order".Kata Sana."........tak.....".Kata Chaeyoung."Hahahahahaha!!!!".Mereka semua ketawa dengan tingkah laku Chaeyoung itu akhirnya mereka memilih donut dan minum coffee kecuali MinYeon yang memesan "Ice Lemon Tea".Mereka seronok berbual dan berbincang.

*MISS A & STRIPES*

"*Happy*nya diorang..."Kata MinSae dalam hatinya itu."Woiii!!!Apa yang kau fikirkan hahhhh????Macam tenuk aku tengok".Kata Jin pada kawannya."Cuba kau tengok Twice ngan 9VIST tu".Kata MinSae."Huhhhh,apa lah sangat aku tengok biasa² ajer".Kata Jin."Kau tau tak macam mana 9VIST dapat nama".Kata Tira."Takkkk!".Jerit mereka nasib baik Twice & 9VIST tak dengar kerana asyik berbual."Weiii,diam!!!!Aku tampar kan".Kata Suzy yang melihat telatah adiknya itu."Nae...".Kata Stripes mereka kemudiannya diam,tetapi Jin kembali bersuara dan amat perlahan."Ehhhh,macam mana 9VIST dapat nama?Aku nak tahu".Kata Jin."Diorang dapat nama sempena sekolah kita,korang ingat tak diorang tu pernah terima *Anugerah Pelajar Cemerlang* sama ngan kakak² diorang,pastu 9VIST ditubuhkan."Cerita Tira panjang."Bijak jugak diaorang tu".Kata Lei yang baru menyampuk."Kannn".Kata ahli lain kecuali Jin."Tak jugak."Kata Jin.Yang lain hanya buat² setuju malas cari gaduh dengan Jin."Min,Suzy,Jia aku nak baliklah lagipun dan pukul 10.15 ni".Kata Fei."Baliklah....kitaorang pun nak balik dah ni".Kata Jia."Nae....aku balik dulu,Lei jom pulangggg saeng".Kata Fei dan keluar dari kedai.*Momo & Sana tahu kedatangan MISS A * Stripes*.Ahli MISS A telah beredar kerana berasa mengantuk sebelum itu mereka telah membuat strategi.

*MEJA TWICE&9VIST*

"Adik,kamu semua nak pesan apa² lagi?".Tanya pelayan itu."Nakkk!!!".Jerit 9VIST.Twice memberi jelingan tajam tetapi 9VIST tidak takut dan terus memesan air....

*Dapur Dunkin Donut*

"Ehhh,mana gula ni?.Kata pelayan itu."Letaklah julat tu dalam minuman diorang.Now!".Kata Suzy perlahan.Tetapi,Jin hanya sempat meletakkannya kedalam minuman Seul,MinYeon,Tzuna dan DaEun sahaja kerana pelayan itu sudah menjumpai gula yang dicari.Suzy & Jin berlalu dari situ dengan perasaan puas hati.

*Meja Twice&9VIST*

"Minuman dah sampai".Kata pelayan tadi dan meletakkan minuman tadi."Ishhhh,korang ni kan minum air 2 kali,teruk betul".Kata ChaeYoung."Sokay lah unnie".Kata Soyoung dan minum air itu."Uhmmm,rasa peliklah air ni".Kata Tzuna."Haah..."Kata Seul ,MinYeon dan DaEun."Apa yg korang mengarut ni minum lah cepat nak balik ni".Kata Nayeon dan JiHyo."Nae...".Kata 9VIST,mereka kemudiannya pulang kerumah masing².Dan tidur lena kecuali MinYeon,Tzuna,DaEun dan Seul.

*MINYEON & NAYEON P.O.V*

"Arghhh!sakitnya perut aku ni tiba² nak main gendang".Kata MinYeon dan berlari ke dalam bilik air."Pahal saeng aku tu".Kata Nayeon."Saeng!!!Are you ok?!?!".Jerit Nayeon."Sakit perut!!!,Unnie tidur lah dulu tak yah tunggu saeng".Kata MinYeon dari bilik air."Nae...gudnight my sister.Nayeon tidur dahulu diatas katil.*Diorang share bilik*

*DAEUN & DAHYUN P.O.V*

"Adoiii,perut aku berkeroncong plak masa ni...".DaEun berlari ke tandas kerana sakit perut yang amat."DaEun,ok tak ?!?!".Tanya Dahyun risau."I'm fine,unnie tidur lah dulu".Kata DaEun dari tandas."Nae....".Kata Dahyun dan terus terlelap kerisauannya sudah lesap dihati.

*SEUL&SANA P.O.V*

"Unnie,saeng sakit perut...."Seul mengadu kepada unnie'nya'."Unnie nak tidur,ngantuk dah kalau nak ubat ada atas meja study".Kata Sana dan menarik selimut."Ishhh,unnie ni tak sayang adik".Kata Seul dan berlalu."Sayanglah!!!Ngantuk!!!".Jerit Sana kepada saeng'nya' yang berada didalam toilet.Seul tersenyum mendengar kata² Sana.

*TZUNA&TZUYU P.O.V*

"Unnie,saeng sakit perut ni....tolong panggil omma."Sakit sangat² ke sampai nak panggil omma".Kata Tzuyu."Ishhhh,unnie ni...".Tzuna membuat nada merajuk."Dah lah tu pergi masuk toilet nanti unnie sediakan ubat kalau sakit nanti unnie tolong urut kat perut".Kata Tzuyu."Nae....saranghae".Sebelum ke tandas Tzuna berkata sebegitu.

YES!!!DAH SIAP DAH PART 2 AUTHOR HARAP KORANG SUKA DAN VOTE,KALAU ADA SALAH EJAAN AUTHOR TAK KISAH KALAU NAK TEGUR.

TWICE SIBLINGS VS MISS A SIBLINGSWhere stories live. Discover now