*MinYeon house*
"Annyeonghaseyo!!!".Mina,Nana dan MinYeon menjerit dari luar ehh beri salam lah.Mina dan Nana ambil keputusan untuk melawat Seul untuk sementara.
"Aikk....tak de sapa pun nak bukak pintu?".Kata Nana muka Nana berubah."Ada jer kunci spare".Kata MinYeon dan mula mengambil sesuatu dari salam beg nya.
"Ini pun!".MinYeon bangga selepas menjumpai kunci rumah miliknya."Baguslah,nak minum teh ni".Kata Nana,Mina mula menjeling adik nya yang agak kurang ajaran itu.
"Ehmm...nae nanti saya suruh omma saya buat....dia tak pergi kerja hari ni".Kata MinYeon,hati nya mula terasa sayu apabila teringatkan kejadian pagi tadi,dia terlalu berkasar dengan appanya dan bertanya soalan yang membawa kemarahan appanya.
"Annyeong!".Sekali lagi mereka memberi salam apabila menjejakkan kaki ke dalam rumah MinYeon."Pergilah naik atas dulu...jenguk² lah Seul dulu".Kata MinYeon."Nae...".Kata Mina dan Nana lantas mereka memanjat tangga.
*MinYeon p.o.v*
Aku letak beg atas sofa jer,pastu nak pergi dapur sbab nak minum air n jenguk omma aku,mana tahu omma tengah masak,boleh aku curi² makan sikit.
Sebelum aku nak letak air kenalah ada gelas yang terletak di bar yang ada gelas,pinggan,mangkuk and jug...hmm,banyak lagilah,ehh terkejut aku pisau berterabur plak kat chopping bar,bibik punya kerja lah ni.Nak balik Jakarta pun kemas lah dulu.
Ommo!!!
Darah....
OMMAAA!!!!!!
*end p.o.v*
"OMMAAA!!!!".MinYeon menjerit nyaring."Aku nk pesan kat kau MinYeon,kau takleh kalah kan high note aku".Chen si penyibuk datang,MinYeon tak layan jer."Nae...".Kata Chen dengna hampa dan blah dari situ,#FOREVER ALONE.
Pang!
Chen hilang....
Back to the story~
*Mina and Nana situation*
"Aikk...camna nak bukak pintu ni...tersekat plak...kang aku ambil kapak baru tau".Mina sedaya upaya untuk membuka pintu milik MinYeon."OMMAAA!!!!"."Unnie...MinYeon".Nana menarik lengan baju Mina."Kajja".Mina dan Nana turun untuk melihat keadaan MinYeon.
"Mana dia?~".Mina bertanya."Dapur".Kata Nana ringkas.Mina menuju ke dapur,dah lah besar+luas dapur rumah MinYeon ni."MINYEON!WHERE ARE U?!?!".Mina cuba meninggikan suara.hana dul set!,takpelah Chen tak jadi datang.
"Sini!".MinYeon menjerit perlahan tetapi masih boleh didengari oleh Mina dan Nana."Kajja".Kata Mina.*terkejut*itulah reaction pertama yang dipamerkan oleh Mina dan Nana.
"Ambulans?panggil ambulans cepat!".MinYeon mengarah,cukuplah ketiadaan unnienya.Mina ke ruang tamu dan menggunakan telefon yang sudah tersedia.
"10 minutes".Kata Mina,MinYeon mengangguk,tangan omma nya yang separuh kelar itu sudah menjadi darah beku."Seul?macam mana dengan Seul?".Tanya MinYeon pula."Pintu tersekat,kami tak dapat buka".Kata Nana."Ambillah kunci spare....ada kat atas meja tu,cubalah semua".Kata MinYeon.
Mina bangun dan menuju ke meja ruang tamu untuk mengambil kunci spare milik MinYeon.
*Mina P.O.V*
Aku naik tangga sampailah ke bilik MinYeon a.k.a di mana Seul berada sekarang.Aku cuba satu persatu kunci spare milik MinYeon,urghhh....mmg banyak gila kunci yang aku cuba and akhirnya....
KLIK!
Yes!ia terbuka juga akhirnya.Aku ada banyak perasaan sekarang ni,bangga...risau...banyaklah....malas nak cakap.Aku pulas tombol pintu ni...
*end p.o.v*
"Seul...mana awak?ni Mina unnie".Mina memanggil Seul."Nae...Seul kat sini".Kata Seul suaranya dari atas katil,Mina menuju ke katil milik Nayeon dan MinYeon."Seul??".Mina memanggil sekali lagi.
"Nae....".Seul bangun."WARGHHH!!!!".Mina menjerit sekuat hati selepas melihat muka Seul yang pucat dan kelihatan amat putih."Yaaa!!ni Seul lah,Seul ni".Seul cuba menenangkan Mina yang melebih-lebih.
"Fuhh...knapa kunci pintu tadi".Mina mula bertanya,"Ishhh....Seul baru lepas mandi,takkanlah Seul nak suruh Mina dan Nana masuk,lagipun malaslah masuk dalam fitting room,bukan ada cctv pun kat dalam bilik ni".Kata Seul."Hmm... baik kita turun,sesuatu berlaku kat omma Im".Kata Mina muka nya sudah kembali menjadi serius.
Seul hanya menurut...
*Dapur*
"Hiks...hiks...hiks".Kedengaran suara Nana dan MinYeon menangis,"Wae?".Seul mula terkejut."Omma Im...degupan jantung dia dah menurun".Kata Nana,MinYeon sudah tak keruan.
Annyeong,author hiatus kejap sebab fon author rosak so dah siap baiki...ehmm...cerita ni....author tak taulah bila nak habis...oklah...sorry for typo...read,vote and comment juseyo~
YOU ARE READING
TWICE SIBLINGS VS MISS A SIBLINGS
FanficMISS A kumpulan yang amat dikenali dengan kekayaan dan kecantikan mereka,MISS A juga mempunyai adik,kumpulan adik mereka ialah SPRITES,MISS A & SPRITES juga dikenali dengan gelaran"Queeka Siblings".TWICE pula dikenali dengan kecantikan dan kepandaia...