Part 17

86 9 1
                                    

*8.00 malam @ MinYeon House*

"Esok...sekolah".Seul berkata."So...kenapa?".Tanya Tzuna."Haa!apa kata kita melawat Jihyo unnie dengan Chaeyoung unnie".Dahyun pula memberi cadangan.

"Ok,tapi kan...balik dulu nanti jumpa kat rumah MinYeon,kalau nak jumpa kat taman,unnie takut jadi apa² kat Seul ngan MinYeon".Kata Mina selaku yang paling tua.

"Nae...pukul berapa?".Kata MinYeon."2.00 kot".Mina berkata."Aniya,kita kan balik pukul 1.45 esok".Kata Tzuyu."Ouhh...lupa plak".Kata Mina.

"Jadi pukul 3 tepat,ok?".Kata Mina."Nae...".Mereka semua bersetuju dengan masa yang ditetapkan oleh Mina."Kamu semua mari makan...jokbal,pajeon semua omma Im masak".Kata Mrs.Im.

"NAE!!".Mereka lantas bangun dan menuju ke dapur,walaupun ahli yang lain masih hilang dan sakit tetapi mereka perlu tabah.

"Makanlah yer...nanti appa MinYeon akan hantar kamu semua,Omma Im risau kalau anak dara balik malam² berdua".Kata Mrs.Im."Nae...terima kasih sebab ambil berat tentang kami Omma Im".Kata DaEun.Mrs.Im tersenyun simpul.

*SKIP*

"Dah pukul 8.45 ni,rasanya baik kitaorang balik".Kata Nana."Ehmm...nae...tunggu ya,nak panggil appa".Kata MinYeon.

"Kajja...".Mr.Im sudah bersiap."Hmm..nae...annyeong Seul dan MinYeon jumpa di sekolah esok ya".Kata Tzuna."Nae...".Seul dan MinYeon menjawab ringkas.

"Seul,marilah mandi...awak guna tandas saya,sebab saya ada tandas dekat bilik tamu".Kata MinYeon."Jomlah...".Kata Seul.

"Kamu nak mandi ke...MinYeon sediakan baju untuk Seul ya".Kata Mrs.Im."Ya,MinYeon tahulah omma".Kata MinYeon dan naik ke bilik bersama Seul.

MAEIL ULLINEUN BEL BEL BEL...

Telefon MinYeon berdering...

"Yeobosaeyo?".MinYeon menjawab panggilan yang tidak berada di contact telefonnya."Ini siapa?".Tanya seseorang dari dalam telefon.*aku nak cakap ke tak ni?*.MinYeon berkata di dalam hatinya.

"Ini...ini..."."Yaa...Im Nayeon...opss...Im MinYeon lah,aku Bae Soo Ji".Kata² MinYeon dipotong oleh pemanggil misteri tersebut iaitu Suzy musub ketat TWICE.

"N-nn-a-e,tunggu kejap".Kata MinYeon,MinYeon menekan *record* untuk merekodkan perbualannya bersama Suzy.

"Ya unnie".MinYeon berkata."Unnie?aku tahu kau rindu unnie kau...nak cakap dengan dia ke?".Kata Suzy."Yaa!!!bagi aku cakap ngan unnie aku".Jerit MinYeon."Hmm..tunggu lah,unnie kau tengah tidur dalam lubang ni".Kata Suzy.

"Wae?lepaskan or aku report polis".Ugut MinYeon."Cubalah...tatata".Kata Suzy dan memutuskan panggilan."Yaa!".MinYeon menjerit diiringi menangis.

"MinYeon-shii bukak pintu,omma nak masuk".Kata Mrs.Im."OMMA!".Selepas membuka pintu MinYeon mendapatkan ommanya.

"Wae?kenapa kamu menangis?".Tanya Mrs.Im,tetapi MinYeon masih menangis.Seul masih mandi...

*15 minutes later*

"Kenapa ni cakaplah?".Kata Omma MinYeon."Unnie masih selamat,unnie dalam lubang".Kata MinYeon baki tangisannya masih kedengaran.

"Apa yang kamu merepek ni?!,mungkin kamu bermimpi".Kata Omma MinYeon."Wae...omma tak nak percayakan MinYeon".MinYeon memandang ommanya."Benda yang kamu cakap x logik,macam mana omma nak percaya".Kata Omma MinYeon.

"Omma keluar dulu,lain kali kamu jangan lelapkan mata,ada jer imaginasi".Kata Mrs.Im dan keluar daei bilik MinYeon.

Selepas menyalin baju Seul keluar dari fitting room."Wae?Tadi saya dengar ada orang menangis".Tanya Seul,muka Seul memang blur.

MinYeon masih tertunduk."Nothing,saya nak mandi awak boleh pilih baju dalam almari untuk esok dan boleh berehat,kalau nak tidur terus pun takpe".Kata MinYeon,MinYeon mengambil tuala miliknya dan mandi.

ANNYEONGHASEYO,READ AND VOTE JUSEYO...KAMSAHAMNIDA...*TUNDUK 90℃*.

TWICE SIBLINGS VS MISS A SIBLINGSWhere stories live. Discover now