Part 13

110 13 1
                                    

First sekali,author memang nak minta maaf sebab lambat update,dan untuk betulkan satu kesalahan masa Part 12.
Sebenarnya masa Chaeyoung cakap pukul 5.15 tu salah tapi sebenarnya pukul 4.15....ok bye....Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin...

@Back to the story...

#Nayeon & MinYeon house
*4.15 petang*

"Unnie....cepatlah kita dah lambat ni,nanti tak pasal² kena tinggal".Kata MinYeon kepada Nayeon,"Sabarlah,unnie nak cari baju dulu n then mandi,busuk tau tak".Kata Nayeon dan menuju ke almari pakaiannya."Hmm...".Kata MinYeon dan menyiapkan kerja sekolah sementara menunggu unnienya."Dah pukul 4.30 dah ni...".Kata MinYeon didalam hatinya."UNNIE!PALLI JUSEYO~!".Jerit MinYeon,"Kajja...".Nayeon keluar pantas dari pintu,MinYeon kalut dan tidak sempat menyimpan alat tulis,"Unnie!tunggu".Jerit MinYeon semasa hendak turun dari tangga,"MinYeon jangan lari".Tegur Mrs.Im,"Unnie ni lah".Kata MinYeon,dia kemudiannya berada di halaman rumah,kelihatan unnienya tersenyum kemenangan.MinYeon yang mogok terus berjalan menuju ke bus stop sendirian,Nayeon hanya mengikuti dari belakang."Ya!MinYeon tunggu unnie".Jerit Nayeon.

*Incheon Bus Stop*

"Annyeong!kita nak kemana sebenarnya?".Tanya DaEun,"Tunggu jer lah Eun".Kata Nayeon,"Ishh...mana lah Chaeyoung,Soyoung,Jihyo ngan NaSoo,Momo,Mihan,Jungyeon dan ChanYeon ni?".Kata Tzuyu pula,"Unnie...kenapa unnie tak hantar lokasi tu dalam grup rasmi kita?".Tanya Sana,"Alahai,cuba kamu add unnie semula,unnie ter'exit' grup rasmi kita".Kata Nayeon,"Lahhh...sjak bila unnie keluar,mesej banyak sangat kitaorang semua scroll jer,tak nampak pun mention yang cakap unnie keluar".Kata Mina,"Memang salah unnie,tapi masalahnya mana diorang ni?".Kata Dahyun,"Kalau bas datang kita terpaksa tinggal diorang".Kata Nayeon,semua mula senyap jam dah menunjukkan pukul 4.55 petang,Nayeon makin risau dalam 5 minit lagi bas akan sampai,"Unnie...macam mana ni?".Sana pula mula bersuara,"Unnie tak tahu".Kata Nayeon,"Unnie,sebenarnya kita nak kemana ni,dah lah destinasi pun kitaorang tak tahu,kena tunggu lama² kat sini".Vist member mula bersungut,"Haahlah,kita nak kemana ni?".Tanya Mina dan Dahyun,"Ish!senyaplah fikiran unnie ni tak lama lagi nak ada ketumbuhan tau,unnie serabut sangat sekarang ni,kalau korang tau unnie takut korang lemah,sebab tu unnie nak korang tengok dengan mata dan kepala korang sendiri".Kata Nayeon yang lain mula senyap.

PON...PIN....PON....*sound error*

"Bas?macam mana ni?".Mina mula kalut,"Apa dah jadi ni?kita kena tinggalkan mereka semua?".Kata Sana,"Jomlah,nak buat macam mana?".Kata Nayeon,inilah kali pertama mereka meninggalkan ahli masing².Mereka menaiki bas dengan masam mencuka,"Unnie...unnie tak rasa bersalah ke tinggal kawan unnie dan kawan saeng?".Tanya MinYeon,"Senyaplah Min...Min tau tak unnie rasa stress sangat sekarang ni...Unnie pun tak nak tinggalkan sesiapa...".Kata Nayeon,MinYeon mengetap bibir tanda faham dan hanya mengalihkan pandangan keluar tingkap,Mina bangun dari tempat duduknya iaitu sebelah Nana menuju kearah Nayeon,"Ahmmm...MinYeon boleh tak kamu pergi kat tempat unnie kjp?".Tanya Mina,"Boleh jer".Kata MinYeon dia bangun dan terus menuju ke tempat duduk Mina.

*Mina & Nayeon situation*

"Unnie,ni jalan nak ke Han River,ada apa² ke ?".Tanya Mina,"Hmmm...nanti Mina akan tahu jugak,mianhae unnie memang tak blh bagitahu,unnie memang nak kamu semua tengok sendiri,dan kamu akan tahu kenapa Momo,Mihan,Jungyeon dan ChanYeon tak datang skolah hari ini".Nayeon berkata,"Nae".Kata Mina pendek.

*End*

"Mina pergi dulu".Kata Mina dia bangun dan menuju ke arah MinYeon,MinYeon bangun menuju ke tempat duduk nya semula."Apa yang unnie bincangkan?".Tanya MinYeon,"Urusan unnie".Kata Nayeon,MinYeon hanya senyap dan bermain dengan telefon pintar miliknya.Beberapa minit kemudian,"Ini bukan ke hospital?!?!".Sana terkejut dan separuh menjerit semua yang berada didalam bas memandang Sana pelik,Mina pantas bangun mendapatkan Sana."Apa yang berlaku ni?Kenapa kita kat sini?".Sana tak keruan,Seul pun resah melihat unnienya itu,Nayeon datang kearah Sana dia menarik tangan Sana dan membawa nya kedalam hospital Han,yang lain terkejut melihat Nayeon mereka hanya ikut dari belakang,Sana hanya senyap.

*Bilik rawatan Momo*

"Ini...ini yang unnie nak tunjukkan nampak tak sapa tu...tu Momo..".Kata Nayeon dia hanya menangis dan rebah di situ(tak pengsan),"MOMO?!".Sana menjerit mendapatkan Momo,yang lain juga menangis tak tahu apa yang hendak dilakukan,"Kamu semua...".Momo berkata perlahan,Sana memegang erat tangan Momo,TWICE dan 5VIST mendekati Momo,mereka hanya mahu bersama Momo buat masa itu tetapi masa tidak diizinkan Momo ada sedikit pemeriksaan jadi mereka hanya mampu melihat Momo masuk kedalam bilik pemeriksaan,"Terima kasih sebab datang melawat Momo".Kata Mrs.Hirai dapat dilihat matanya yang bengkak,"Mana Mihan?".Dengan blank nya DaEun bertanya,Mrs.Hirai tersenyum "Kamu x tahu*pandang Nayeon*,sebelum tu mana Jihyo,NaSoo,Chaeyoung dan Soyoung?".Tanya Mrs.Hirai,"Mereka lambat,kami terpaksa tinggalkan mereka".Kata Mina,"Ouh...kalau kamu nak tahu mana Mihan,aunty tak sanggup cakap jadi tanyalah Nayeon".Kata Mrs.Hirai dan beredar,semua memandang Nayeon,"Mianhae,lepas ni korang akan tahu,unnie tak nak cakap sekarang...kajja".Kata Nayeon mereka menuju ke sebuah lagi bilik rawatan.

*Bilik rawatan Jungyeon*

"Ini dia Jungyeon yang kamu semua tanyakan...dah...unnie dah letih".Kata Nayeon dia sekali lagi menangis dan hanya terduduk disitu,melihat keadaan Jungyeon lagi membuatkan mereka sebak,dihati 5VIST hanya memikirkan dimana ChanYeon dan Mihan,"Jungyeon!waeyo?!".Tzuyu tiba² menjerit dan mendapatkan Jungyeon,"Tzuyu?".Jungyeon juga tersedar Tzuyu tidak menjawab malah tangisannya makin kuat,Tzuna datang memeluk unnienya dan memujuknya akhirnya tangisan dapat ditahan mereka,Jungyeon letih dan masih lemah jadi dia hanya tidur jam menunjukkan pukul 6.30 sungguh lama mereka bersama Jungyeon,"Unnie....mana Mihan dan ChanYeon?".Tanya Seul dan Tzuna kepada Nayeon,"Me..me...mereka kena...kena...culik".Nayeon menjawab gagap,yang lain menekup mulut terkejut dan 5VIST mula menangis, mereka juga memikirkan Jihyo,NaSoo,Chaeyoung dan Soyoung,pelbagai bermain difikiran mereka tentang keadaan kawan² mereka,akhirnya mereka keluar dari hospital dan bergerak ke stesen bas,dalam pukul 6.50 bas tiba,mereka hanya senyap dan mengalihkan pandangan ke luar tingkap memikirkan nasib ahli masing².

Selesai part ni,makin sedih plak kan crita ni,author tulis cerita ni sambil dengar lagu Promise EXO,sebab tu dapat idea camni,wait for the next chapter,jangan lupa vote dan komen...

🎉Selamat Hari Raya🎊 ....

Author nak minta maaf kalau ada perkataan yang kurang menyenangkan readers semua,and terima kasih sebab baca dan vote crita ni,minta maaf sekali lagi untuk semua,maybe untuk masa ni jer author baik kalau kat sekolah...tak payah sibuk...annyeong.

TWICE SIBLINGS VS MISS A SIBLINGSWhere stories live. Discover now