First author betul² minta maaf sebab lambat update cerita ni,author ada peperiksaan so author study jer,tapi korang mesti vote story ni,kalau ada leisure time nanti author akan karang dan pubilsh ok...;-S
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
'Hospital Haesong'"Miss,mana Im MinYeon???".Tanya Nayeon."Ouhhh...biar saya check kejap...".Kata jururawat itu.(1 minutes)."MinYeon,dia masih menerima rawatan dan dia berada di aras 3,biliknya nombor 5".Kata jururawat itu,Nayeon menarik tangan Xiumin dan menuju ke aras 3."OMMA!?AP...".Belum sempat Nayeon memanggil appa'nya' Xiumin menekup mulutnya dan berkata."Ini hospital lahhhh....diammm".Kata Xiumin."Ishhh...jomlah tu bilik dia".Kata Nayeon dan terus meninggalkan Xiumin di belakang Xiumin berlari untuk mengejar sepupunya itu,"Omma...Appa,macam mana dengan MinYeon?"."Jangan risau dia ok cuma,badan dia ada racun,so dia terpaksa ditahan".Kata Omma Nayeon pangjang.Nayeon menangis Xiumin hanya memerhati.Sementara itu..."Haish,mana bilik Seul ni, Omma pun kenapa tak cakap,ehhh...kaunter pertanyaan kan ada kenapa ngan aku ni".Sana berjalan menuju ke kaunter pertanyaan."Miss,mana bilik Minatozaki Seul?."Dia di aras 3 bilik no.2".Kata jururawat itu selepas memeriksa komputer ."Nae...gomawo".Kata Sana *cool nya Sana*.(Tzuyu dan Dahyun diorang kan datang dengan parents diorang).
*SKIP*(10.00 MALAM)
"Tzuyu,jom balik esok kamu nak ke sekolah,tapi...Kamu berani ke duduk sorang² kat rumah?".Kata Appa Tzuyu."Tzuyu ok jerr,But boleh tak Tzuyu tidur umah Nayeon unnie?".Kata Tzuyu"Ye,Anything for you.*Dahyun*"Hyun² jom Appa hantar kamu balik".Kata Appa Dahyun."Appa,Hyun² nak tidur rumah Nayeon unnie blh tak?".Kata Dahyun."Baiklah,lega sikit Appa nanti tak payah risaukan kamu".Kata Appa Dahyun.*Nayeon*"Jom Yeon² Appa hantar"."Nae...".Nayeon mengikuti Appa nya itu.*Sana*"Appa San² nak baliklah dah ngantuk".Kata Sana"Nae...jom Appa hantar".Kata Appa'nya'.*Pintu keluar*."ARGHHH!!!SAKITLAH!!!".*Diorang terlanggar sesama sendiri* "Apa yg berlaku ni?".Kata Nayeon."Tzuyu?Dahyun?Sana?Apa yang korang buat kat sini?".Kata Nayeon."UNNIE!!!".DaTzuNa memeluk Nayeon."Ok,apa yang berlaku ni?".Kata Nayeon."Tzuna sakit".Kata Tzuyu."Seul pun"."Eun pun sama".Kata mereka bertiga."Yeon² pun".Kata Nayeon mereka berpelukan,akhirnya Dahyun,Tzuyu dan Sana tidur dirumah Nayeon.Sana,Tzuyu dan Dahyun pulang kerumah mereka dahulu untuk mengambil peralatan sekolah dll.
*NAYEON HOUSE*
"Unnie,ada makanan tak?".Tanya Sana."Of courselah,Omma Xiumin masak baozi jadi dia hantar kat sini dan ada kat dalam bekas warna biru tu nanti panaskan,ajak yang lain skali ok".Kata Nayeon kerana dia hendak mandi begitu juga Dahyun dan Tzuyu,Sana orang pertama yang mandi."Ishhh,makan tak ajak".Kata Dahyun."Ntahlah".Kata Tzuyu pula."Ithhh,Mathanlah othang thak mathang thun tak tenang"."Ishhh,habiskan makanan tu dulu habis memercik makanan tu jijik tau.."Kata Nayeon yang tiba."Uhmm...".Sana mencebik tiada yang menghiraukan Sana ,akhirnya mereka makan bersama,tonton televisyen dan tidur lena pada malam itu.*Keesokannya*."Yaa!!Sana!!Wake up".Dahyun terpaksa menjerit untuk mengejutkan Sana yang lena itu,Nayeon menjenguk dan berkata."Alamak...sorang lagi".Sambil melihat kearah Tzuyu.DaYeon berusaha mengejutkan SaTzu tapi tidak berjaya sehinggalah..."BANGUNNN CHEN DAN BAEKHYUN OPPA DATANG!!!".Dahyun dan Nayeon menjerit dan ia berkesan."MANA!?!?!".Serentak itu Sana dan Tzuyu bangun."Takde pun,unnie nak korang bangun cepat...".Kata Nayeon."Alahhhh....".TzuSa mengeluh lemah."Lain kali kalau unnie suruh tidur,tidur ni tak,nak jugak tengok Desendant Of The Sun,tu kan ulangan berapa kali nak tonton".Bebel Nayeon dan Dahyun.Mereka berdua mandi manakala Dahyun dan Nayeon menyediakan sarapan."Woahhh...".Sana kagum dengan gabungan masakan DaYeon."Save me...Save me i need your love before....".Tzuyu menyanyikan lagu kegemarannya."STOP SINGING SAENG,JUST EAT!".Jerit Sana."Nae,one more thing jangan menjerit".Kata Tzuyu dan makan sarapan tadi."Cepatlah makan tu...jangan main²".Kata Nayeon apabila melihat Dahyun yang hanya melihat makanan."Makan?Best ke makan?"."Unnie makanlah cepat,kalau nak makan buat macam ni".Kata Tzuyu dan terus menyuapkan sarapan tadi kedalam mulutnya*kononya dia tunjuk cara makan,smart girl*.Dahyun menjeling halus*apakah ini?*."Dah pukul 7.05 ni nanti tak sempat sampai,jomlah".Kata Nayeon.Mereka bergegas kesana*bus stop*."Annyeonghaseyo....Korang!!!".Jerit Nayeon dan Sana."Korang apa dah jadi ni macam mana keadaan mereka berempat???".Kata Jihyo yang panik baru tahu erk,yang lain juga bertanya "Korang rilekslah our saeng is alright tapi diorang terpaksa ditahan".Terang Nayeon ringkas.*Dalam bas*."Unnie,sebenarnya Nayeon unnie dah bincang ngan kitaorang plan tau".Kata Tzuyu yang mengambil tempat ditepi Jihyo.
#Flashback....
"Korang ingat tak apa yang Jihyo cakap,dia kata kes sakit perut ni maybe disebabkan oleh rancangan Suzy dan Jin,jadi kita harus pergi kekedai itu untuk mendapatkan rakaman CCTV..."Kata Nayeon."How?Diorang takkan senang² bagi kita check CCTV...".Kata Dahyun."Kita kata lah macam ni...".Nayeon mencipta dialog."Mari kita lakonkan".Kata Nayeon...
*WATAK²*
Nayeon:pelanggan
Sana:sis kat kaunter pembayaran
Tzuyu&Dahyun:pengawal CCTV(START NOW)
"Annyeonghaseyo...".Jerit Nayeon dari pintu dapurnya yang lain menahan tawa."Selamat datang...apa yang adik nak pesan???".Kata Sana."Saya nak jumpa dengan security disini?"."Maaf ya,apa yang berlaku?"."Malam semalam selepas makan disini adik kami telah keracunan makanan jadi kami ingin melihat rakaman CCTV itu apa yang telah berlaku semasa minuman itu sedang disediakan"."Adakah awak akan melaporkan pada pihak polis?"."Tidak...saya akan lihat dahulu..."."Nae...saya akan panggil mereka"."Ya,apa yang berlaku?".Dahyun menyampuk."Bawa mereka berempat ke bilik CCTV"."Nae...".Kata Tzuyu pula.*Dah tamat lakonan*."Jomlah tidur dah ngantuk".Kata Nayeon,lain pula Tzuyu dan Sana....
#END FLASBACK
"Betul ke?Unnie nak ikut boleh tak?".Kata Jihyo."Tanyalah Nayeon unnie."Hei,Nayeon nak ikut".Kata Jihyo."Kemana?".Nayeon pelik."Ke kedai Dunkin Donut haritu"."Nae...boleh jer..."Nayeon mengizinkan.*Tiba disekolah*
Ok,untuk chapter ni sampai sini jer sebab chapter seterusnya akan jadi lebih menarik...Korang kena baca next chapter pergaduhan yang epik akan bermula antara siblings ini....Annyeong keep vote and read ok ma readers.Sorry kalau typo...
YOU ARE READING
TWICE SIBLINGS VS MISS A SIBLINGS
FanfictionMISS A kumpulan yang amat dikenali dengan kekayaan dan kecantikan mereka,MISS A juga mempunyai adik,kumpulan adik mereka ialah SPRITES,MISS A & SPRITES juga dikenali dengan gelaran"Queeka Siblings".TWICE pula dikenali dengan kecantikan dan kepandaia...