Nionde

571 49 10
                                    

O S C A R

"Vad fan menar du med att du har legat med min pojkvän!?" skrek Therese rätt i ansiktet på mig.

"Men chilla bruden, du behöver inte skrika", muttrade jag och gnuggade mig lätt i ögonen. "Vi var på en fest, vi blev fulla, vi knullade, det är helt jävla normalt Therese."

Hon gick – om ens möjligt – ännu närmare mig. Jag kunde se hur röd hon var i ansiktet på grund av ilska och hur hennes närborrar vidgades när hon andades så pass häftigt som hon gjorde. Jag kunde inte låta mig att låta ett flin speglas över mina läppar.

Jag kunde höra Linus fotsteg bakom mig. Någon sekund senare stod han bredvid mig.

"Vad skriker ni om?" suckade han och drog med handen genom håret.

Thereses underläpp började direkt att darra när Linus stod framför henne. Han himlade med ögonen och suckade. Vände blicken mot mig.

"Vad har du gjort?" muttrade han och korsade armarna.

"Jag har inte gjort ett jävla skit!" nästintill skrek jag ut.

Therese ryggade försiktigt tillbaka när hon fick höra mig höja min röst. Hela hennes ilska var som bortblåst. Snabbt vinklade hon ner huvudet mot golvet när hon insåg att vi hade haft ögonkontakt i flera sekunder. Sminket i hennes ansikte förstördes på grund av alla hennes tårar.

"Men hon kan ju inte bara stå här och grina utan anledning!" utbrast Linus sedan. "Vem skulle det annars kunnat vara? Felix eller?"

Han pekade med hela handen mot Felix som satt på en stol bakom oss. Jag hade helt glömt bort att han fanns, men det var inte så konstigt, det hände ganska ofta.

Jag svarade inte på Linus frågor. Ignorerade honom bara, helt enkelt. Stängde av, stod bara och stirrade ner i golvet – utan anledning. Lät min blick fastna.

Att lämna staden – det skulle betyda att kunna släppa låss, kunna släppa alla problem, aldrig mer behöva höra någon skrika något negativt åt ditt håll. Allt skulle bli som i alla sagor, fast hundra gånger bättre.

I alla mina idéer jag hade haft skulle jag aldrig behövt tänka mer. Jag skulle legat på en strand och blivit ompysslad som en kung. Istället stod jag i mitten av ett kök som ägdes av en kompis föräldrar, där denne kompis och flickvän för tillfället bodde, gjorde om gamla misstag om och om igen.

Om jag hade kunnat hade jag dragit igen, men mina ben var som fastfrusna. Jag kände mig som is – förutom det faktum att jag inte var kall som is.

Tillslut kände jag hur Linus slog till mig på armen för att få mig att återkomma till verkligheten. Jag såg förvirrat på honom och han såg minst lika förvirrat tillbaka på mig.

"Sluta leka i ditt jävla fantasiland", fräste han. "Vad fan för påhitt berättar du för henne?!"

Jag ryckte ointresserat på axlarna. Vände upp blicken mot henne igen. Therese bet sig lätt i underläppen och fick ur sig ett hackigt andetag. Lekte lätt med sina fingrar innan hon med en suck slutade. Linus tog ett hårt tag om min haka för att vända mitt ansikte mot sitt.

"Men rör inte mitt ansikte för i helvete!" utbrast jag och knuffade ifrån honom från mig.

"Oscar, varför sa du att vi hade legat?" fräste han.

"För att vi fucking gjorde det igår!" snäste jag tillbaka. "Men du var ju så jävla full så att du knappt kunde stå, så jag fattar ju om du inte minns något."

Han skakade bara på huvudet. Öppnade sin mun, men stängde den återigen. Började med darrande hand att peka mot ytterdörren.

"Där är dörren, dra", väste han lågt. "Både du och haren."

-

Oki.

Min bästa vän har typ skaffat pojkvän tror jag, third wheeling for life <3
Dock känner jag denna pojkvän, och har ingenting emot honom alls - men det kommer bli så jobbigt att träffa dem nu, ugh.
Dock kan jag höra hur de knackar på min vägg hela, hela tiden. Jag och min kompis bor i ett kedjehus, that's why.

Förut när hon hade pojkvän och jag var med, allt så det var typ det värsta någonsin. JAG KÄNDE MIG SÅ ENSAM HELA TIDEN??

Okej, nog med klagomål.

Hur mår ni? Vad ska ni hitta på idag?

Skriv en kommentar så blir jag glad :)

Hoppas ni får en fin dag! Ni är bäst, puss och kram ❤

Snart » foscarWhere stories live. Discover now