bab 8

743 12 2
                                    

Sudah masuk minggu kedua aku mengetahui yang aku sedang berbadan dua.

Sudah hilang semua tanda-tanda awal kehamilanku. Pelik,

"Wawa, aku nak makan sate rusa dengan nasi lemak nak ulam pastu sambal petai sekali"

"awak ni buat tebiat ke apa, dah pukul 12 tengah malam lah mana nak cari nasi lemak nya"

Ish si danial ni makin hari makin aneh je, benda yang dia tak suka then dia kata kg.com tu jugaklah dia nak tengah memalam ni

"kita order pizza je lah"

"ish aku taknak lahhhhhhh aku tak suka bau pizza macam bau Something yang busuk" rengek si danial.

Aku terkebil-kebil, dah dirasuk dek hantu syaitan mana si danial ni.

Hari demi hari aku lalui dengan tabah, demi anakku aku harus kuat.

Danial semakin hari semakin menjadi-jadi, dia selalu keluar malam kadangkala tak balik if dia balik pun mesti akan bawak pulang perempuan-perempuan dari tempat dia berfoya-foya.

Aku memandang sayu ke luar jendela, ada satu keluarga kecil berjalan di luar pagar rumah kami, si ayah mengendong anaknya dan si ibu memeluk erat lengan suaminya. Mereka kelihatan bahagia, tiba-tiba hatiku hiba apakah kehidupanku selepas ini akan sebahagia dan segembira itukah?

"sayang, mama takkan biarkan sesiapa pun rampas kebahagian untuk kamu, kalau papa taknak kamu. Kamu masih ada mama, mama rela berkorban demi kamu sayang" aku mengusap lembut perut yang masih lagi kempis.

Kringgg kringggg. Telepon berbunyi aku bergegas ke bilik, aku mengangkat.

"dengan puan nur imani najwa kah saya bercakap" ujar si pemanggil.

"ya, saya siapa ni?"

"maaf kami dari pihak hospital, kami ingin memaklumkan kepada puan, satu berita buruk"

"ada apa ya encik? Kenapa?" aku gelisah, takkan lah sesuatu buruk telah terjadi kepada danial.

"Maaf puan, ibu puan serta mertua puan meninggal dunia dalam kemalangan pagi tadi, di harap puan bersabar"

Aku terkaku, telepon terjatuh dan aku bagaikan hilang separuh dari jiwa aku.

Mak, ya mak tempat aku mengadu, aku telah hilang satu-satunya yang takkan dapat tergantikan. Airmata mengalir tanpa aku sedari, aku jatuh terduduk di sudut bucu katil.

Berikan Aku CintaWhere stories live. Discover now