Bab 22

409 5 3
                                    

Keadaan menjadi kecoh seketika tatkala seorang lelaki masuk ke dalam restoran dimana tania berada. "Erul! Erul! Erul datang!" jerit salah seorang pelayan tersebut. Tania yang sememang malas nak melayan tak kisah lah artis ke apa ke aku datang sini nak makan. Belum sempat tania menyedut air minumannya seorang lelaki berhoodie berkaca mata merembat minumannya. "Eh kau sape? Pahal main terjah je ambik minuman aku?" lelaki itu menanggalkan cermin mata namun riak wajah selamba tania menarik hatinya 'tak mungkin lah! Takkan dia tak kenal aku kot' tania masih lagi memerhati sikap pelik si jejaka dihadapannya. Seorang pelayan datang untuk bergambar dengannya, pandangannya masih kosong tiada riak excited mahupun terkejut. "Aku nak kau bayar minuman aku yang kau minum tu" ujar tania memecahkan kesunyian disitu. "Alamak kecoh lah kau ni" lelaki itu meletakkan not Rm50 di atas meja. Tanpa teragak-agak tania mengambil dan terus beredar. Tania melihat kekecohan yang berlaku diluar beberapa wartawan dan jugak jurugambar berada di luar restoran itu dan dihalang oleh beberapa orang bodyguard.

Tania menapak ke arah kenderaannya sambil dihatinya mengutuk-ngutuk lelaki yang sukahati merembat air minumannya, dia baru sahaja pulang dari hospital dan ingin berehat bersuka ria di restoran itu tapi lelaki yang entah dari mana tu datang dan terus hilang mood happy dia.
Tania masuk ke dalam keretanya, menghidupkan enjin. Sebelum bergerak dia memerhatikan wajahnya di kaca cermin, 'ok perfect so lets go' gumamnya sendirian.

Sretttttttttt! Debummm! Bumper kereta tania melanggar sesuatu. "Apa benda yang aku langgar ni aduh habis rosak kereta aku bercalar lah babyboy aku" rengek kecil tania yang risau akan keadaan keretanya. Tania keluar menjenguk ke depan, hampir terkeluar jantung tania. Sekujur tubuh terbaring di hadapan keretanya saat ini tania mendekati tubuh itu perlahan-lahan, "Awak?" dia cuba mengejutkan tubuh itu namun tiada respon sebaliknya tangan tania yang menggeletar teruk dicapai handfone dari begnya ligat saja jarinya menekan call nombor kak feeya. "Kakkk tolongg aku langgar orang" itu je mampu dia cakap sast ni. "Hah? Kau langgar sape tania? Hidup ke mati? Kat mana sekarang ni?" suara cemas kak feeya jelas di corong handfone.

Kaki dihalakan laju ke arah tania yang terduduk di sisi jalan. "Mana dia nia?" soal feeya, terkejut jugak apabila adik sepupunya itu menelefon dan memberitahu bahawa dia telah melanggar seseorang. "Dah bawa ke hospital, tadi ade orang call ambulans" feeya menarik nafas lega. "habistu kenapa nia kat sini?" feeya turut melabuhkan punggung disebelah tania. "Tak boleh bawak kereta tak tahu kenapa" airmata mengalir perlahan.

"takpe tania balik dengan akak, kereta ni suruh abang akim datang ambik okey" kak feeya menenangkan tania yang terkejut akibat kemalangan tadi.

Berikan Aku CintaWhere stories live. Discover now