Bab 27

259 3 0
                                    

            Tania menapak masuk ke dalam rumah , bengang jugaklah dia dengan si mamat biol itu . Kejap serius kejap gedik , mungkinkah mamat tu psiko macam hero tak jadi yang dia minati dalam sebuah drama korea . Aduh bermasalah pulak fikur pasal jantan sekor tu . Tanpa membuang masa dia menghala ke arah dapur dan alangkah terkejutnya beliau melihat sosok tubuh figure eh kejap semuanya sama je kan ? Okey back to the story . Dia melihat seseorang tersengih kepadanya sambil memegang sebilah pisau tajam lagi berkilau bersinar bercahaya . Aduh author ni memang suka 3 in 1 maybe ?

       Tergamam seketika tania disitu , tak menyangka akhirnya...

         " Happy Birthday Nur Imani Najwa " Kak feeya , danish dan jugak abang akim memberikan kejutan . Tak disangka rupanya mereka bertiga ingat akan ulang tahun kelahirannya , tania menangis sambil meniup lilin okey author tipu je , tania mengesat airmatanya yang bergenang . Dia terharu mereka sanggup buatkan suprise untuknya walaupun umur dah mencecah 24 tahun .

        " Make a wish tania " arah feeya , birthday orang lain dia pulak yang terlebih excited .

      Tania pejamkan matanya rapat-rapat ' Ya Allah jauhkan lah aku dari mamat biol tadi , temukanlah aku dengan jodoh ku yang sebenar '

          " Lama betul dia punya wish "

        Tania memotong kek itu satu persatu , lalu diberikan kepada keluarga kecilnya itu .

         Tania baring disofa ruang tamu rumahnya . Dia perlu menyelidik siapa sebenarnya si artis sombong dan aneh itu .

    Tania memandang jam tangannya , aduh dia sudah terlambat . Habislah kena hadap mamat biol tu nanti .
  
      Terkulat tania mengambil tas tangannya dan dengan segera dia memakai kasut 'First day lagi kau dah buat hal'

    Tania melangkah keluar dari rumahnya dan dengan secara tiba-tiba sebuah kereta jenama bmw berwarna merah metalica berhenti dihadapan tania. Lalu muncul dua orang lelaki yang tidak dia kenali.

    "Hei! Kau duaorang siapa hah? Sukahati makcik tiri bapak datok moyang kau je nak parking kete depan rumah orang! Hape ingat ni jalan nenek kau punya" sekilas petir tania menyembur.

    Tanpa banyak soal lelaki-lelaki tadi mengheret tania masuk ke dalam kereta

     "Tolonggg! Saya diculik! Erk"

    "Apsal kau pukul dia bebal!"

     "Minah ni propa lebih nyampah lak aku bingit telinga aku dari tadi membebel je keje"

    "Aduh kau nih! Karang kau jawap ah sendiri dengan tuan"

     Kereta tersebut memasuki sebuah rumah agam yang indah.

    Dua lelaki yang menculik tania tadi menarik keluar tania yang masih pitam. "Itulah kau kan dah susah nak kena angkut minah ni pulak!"

     "Banyak cakaplah kau ni angkut jelah bukan berat mana pun"

    "Bos kami dah settlekan perempuan tu seperti yang disuruh" ujar salah satu penculik tersebut.

    "Bagus! Ini ada habuan untuk korang" dia melemparkan sebuah beg ke arah dua penculik tersebut.

    Mereka berdua bergegas keluar dan pergi dari rumah agam tersebut.

   Lelaki itu menaiki anak tangga dan menuju ke sebuah bilik. Bilik dimana gadis itu dikurung, dia membuka pintu perlahan-lahan.

   Kosong! Bilik itu kosong. Lelaki itu memusingkan badannya dan buk! Satu tendangan tiba tepat ke arah kelangkangya.

   "Aduh" rintihnya perlahan.

    "Siapa kau! Apa kau nak dari aku! Aku kat mana? Kenapa kau nak culik aku jawaplah cepat sebelum aku rembat kau cukup-cukup"

   Tania pantas melompat ke arah lelaki itu. Dia memberikan tumbukan padu kepada lelaki itu

   "Astagfirullahalazim! Nur imani najwa apa yang kamu dah buat ni" satu suara memekik dibelakang.

   Tania menoleh dan dia tergamam.

    "Papa!"
   

Berikan Aku CintaWhere stories live. Discover now