Bab 1

911 17 2
                                    

Aku melabuhkan punggung diatas kerusi berhadapan dengan danial. Wajahnya serius, langsung tiada senyuman. Tadi dia menghantar mesej kepadaku meminta aku berjumpanya di restoran ini.

"kau datang sini jalan kaki ke duh, lama sia aku tunggu" runggutnya.

"eh kalau aku jalan kaki kan, dah lama dah sampai ala sorry ler jalan jem tadi kat traffic ade kemalangan dasyat siap terputus dua bagai"

"putus? Apa yang putusnya"

"selipar"

"kau ni kan elok aku campak kat wad tanjung rambutan jugak karang" ujar danial sambil mencebik

"eh membe kau kan ramai kat sana"

"termasuk kau"

"apani marah-marah bukan selalu nak loyar buruk dengan kau kan bukan selalu kita jumpa" ujarku dengan sengihan dibibir. Lama gila beb tak jumpa danial. Dah makin kacak. Tak sesia aku sukakan dia selama ni! Aku memanggil pelayan restoran dan memesan segelas jus epal hijau.

"ceit ayat klise rakyat malaysia" gumamnya terus menyedut minumannya.

"ada apa kau nak jumpa aku ni?" aku kembali meneliti seraut wajah milik danial adzwa. Wajah melayu asli yang kacak. Aku rasa kalau danial ni apply untuk jadi duta tahun melawat malaysia confirm lulus punya.

"pasal rancangan parents kita lah"

"ouh yang tu" aku mengangguk paham. Dalam diam aku tersenyum sipu. Dah siap terbayang-bayang aku dengan danial pergi kursus kahwin sama sama pergi butik pengantin sama sama naik pelamin sama sama besarkan anak sama sama.

Berikan Aku CintaWhere stories live. Discover now